SKM Warszawa rozpisała przetarg na wykonanie obsług technicznych poziomu P3 i P4 na pojazdach typu 27WE Pesa Elf. W zamówieniu znalazły się prace dodatkowe, wykraczające poza standardową obsługę.
Przypomnijmy, że SKM rozpisała postępowanie na wykonanie obsług technicznych pojazdów typu 27WE Pesa Elf. Obsługę 4 poziomu utrzymania przejdzie wszystkie trzynaście Elfów SKM, a obsługę 3 poziomu utrzymania przejdzie 11 zespołów trakcyjnych – bez pojazdu 001 i 007. Dlaczego?
Jak wyjaśnił „Rynkowi Kolejowemu" Jan Telecki, kierownik działu technicznego w SKM, z eksploatacji tych dwóch pojazdów wynika, że naprawę P4 będą musiały przejść zaledwie kilka miesięcy po naprawie P3. Zasadne jest więc, by – w celu ograniczenia kosztów przewoźnika – przeprowadzić czynności obu poziomów utrzymania jednocześnie.
Drugim ciekawym aspektem przetargu były prace dodatkowe, które SKM wskazała jako możliwe do zlecenia. Nie będzie to jednak modernizacja pojazdów, wciąż przecież nowych. Według dokumentacji zamówienia, wśród prac dodatkowych, jakich zlecenie przewiduje w ramach obsługi poziomu P3 i P4 warszawska SKM, można wymienić m.in. wymianę poduszki pneumatycznej, osi zestawów kołowych tocznych i wału zestawów napędnych, czopa skrętu wózka oraz okładzin ciernych. Przewidziany jest też większy zakres naprawy silnika trakcyjnego niż przewidziany w Dokumentacji Systemu Utrzymania i wymiana napędu chłodzenia silników (produkcji Siemensa).
Na wykonanie zamówienia przeznaczone zostanie 15 miesięcy. Jedynym kryterium wyboru zwycięzcy będzie cena. Otwarcie ofert 12 listopada.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.