Koleje Izraelskie ISR rozpoczęły procedurę zakupu elektrycznych lokomotyw przystosowanych do sieci 25 kV. Zamówienie to część dużego programu elektryfikacji izraelskich linii kolejowych.
Zamówienie ma objąć dostawę od 62 do 78 lokomotyw, z opcją rozszerzenia kontraktu o kolejne maszyny. Lokomotywy, z których część ma posłużyć do obsługi ruchu towarowego, a część - pasażerskiego, mają być przystosowane do prędkości 120 km/h (dla przewozów towarowych) i 160 km/h (dla przewozów pasażerskich). Maszyny mają być przystosowane do pracy w trybie 20-godzinnym w ciągu doby. Rocznie mają przejeżdżać po około 250 tys. km i mają być eksploatowane przez 30 lat.
Dla obsługi przewozów pasażerskich, każda lokomotywa będzie zestawiana maksymalnie z ośmioma wagonami piętrowymi lub z dziesięcioma klasycznymi w systemie push-pull. Parametry lokomotywy mają pozwolić na pokonanie trasy Tel Awiw - Jerozolima w czasie co najmniej 27 minut. W przypadku lokomotyw towarowych, pojazdy mają być przystosowane do prowadzenia pociągów o masie do 3600 ton w trakcji u-krotnionej.
ISR zastrzega, że lokomotywy mają być wyposażone w system hamowania rekuperacyjnego oraz w elektroniczne systemy zabezpieczające przed poślizgiem kół.
Zainteresowane podmioty będą mogły składać swoje oferty do 15 grudnia.