Partnerzy serwisu:
Biznes

Intercity zapowiada akcje marketingowe mające przyciągnąć pasażerów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
02-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Intercity zapowiada akcje marketingowe mające przyciągnąć pasażerów
Władze PKP Intercity planują rozwinąć działania marketingowe, mające na celu przyciągnięcie większej liczby pasażerów. Na razie PKP IC nie ujawniają jednak szczegółów. Przypomnijmy, iż w roku 2014 PKP Intercity przewiozło o niemal 5,2 mln pasażerów mniej niż w roku poprzednim. 

W grudniu 2014 r., mimo wprowadzenia od 14 grudnia do ruchu Pendolino, z usług PKP IC skorzystało 132 tys. mniej podróżnych niż w grudniu 2013 r. Jak już pisaliśmy – nie ma co wyciągać wniosków z pierwszych kilku tygodni funkcjonowania EIP, jednak nie ma co ukrywać, że wyniki nie są nadzwyczajne. Przedstawiciele PKP IC informują co prawda, że „rok do roku, w grudniu PKP Intercity odnotowało kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby pasażerów w pociągach najwyższych kategorii” – ale pozostaje np. pytanie, jak ten wzrost ma się do wzrostu pracy eksploatacyjnej PKP IC (zadaliśmy to pytanie przewoźnikowi, ale na razie nie dostaliśmy odpowiedzi). A trzeba pamiętać, że np. obecnie na trasie łączącej Warszawę z Trójmiastem kursuje 11 par pociągów kwalifikowanych (EIC+EIP), a w poprzednim rozkładzie było ich 5 par. No i oczywiście nie można zapominać, że pewna grupa podróżnych pojechała Pendolino z ciekawości.

Poza tym wielokrotnie sygnalizowaliśmy, iż mamy wątpliwości odnośnie zasad liczenia średniej frekwencji w jednym pociągu Pendolino. Z naszych redakcyjnych analiz wynika, że spółka może podawać dane w oparciu o wyliczenia nie uwzględniające możliwości podwójnego wykorzystania miejsc na dłuższych relacjach (do i od Warszawy w pociągach Kraków – Trójmiasto).

90% zajętości miejsc czy… 2 osoby w 3 wagonach

PKP IC podają (w oparciu o te dyskusyjne wyliczenia), że na razie średnia frekwencja wyniosła około 50%, choć zdarzają się połączenia, gdzie zajętość sięga 90%. Jednocześnie jednak, nie są odosobnione przypadki, takie jak np. w ubiegłym tygodniu w pociągu EIC Norwid pomiędzy Warszawą i Trójmiastem, gdzie w trzech wagonach 2 klasy znajdowały się w sumie… 2 osoby („Norwid” prowadzi w sumie 5 „dwójek”). Przypomnijmy, iż „Norwid” jest jednym z tych pociągów EIC, które tymczasowo zastępują niektóre Pendolino w związku z tym, że opóźniły się odbiory części składów ED 250.

Czy w związku z tego rodzaju sytuacjami, PKP IC zamierza wdrożyć dodatkowe działania marketingowe – takie jak obniżki cen, nowe promocje, wprowadzenie „pakietów lojalnościowych” (których, z racji iż Pendolino są dedykowane „klientowi biznesowemu” bardzo brakuje) – mające przyciągnąć większą liczbę pasażerów? Beata Czemerajda z biura prasowego Intercity deklaruje, że takie działania będą prowadzone, ale szczegółów nie zdradza. – Planujemy rozwijanie oferty oraz akcji marketingowych. Będziemy o nich informować na bieżąco – mówi Czemerajda.

Była promocja, była frekwencja

Dodajmy jeszcze, że frekwencja w niektórych pociągach na trasie z Warszawy do Trójmiasta jest obecnie zbliżona bądź bywa nawet niższa do frekwencji w niektórych pociągach w poprzednim rozkładzie (która także nie rzucała na kolana), mimo iż czas przejazdu jest obecnie ok. 2 godziny krótszy. Pamiętać jednak należy, że jeszcze kilka miesięcy temu trasa z Warszawy do Trójmiasta była objęta zryczałtowaną promocją 75 zł – później cena biletów kilkukrotnie wzrastała, a przedstawiciele przewoźnika tłumaczyli to „dostosowywaniem taryfy do projektu Pendolino”. Nie otrzymaliśmy z PKP IC zestawienia porównawczego, o które prosiliśmy, dotyczącego tego, jak zmieniała się frekwencja w pociągach na trasie do Trójmiasta w ślad za zmianami cen biletów.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5