Partnerzy serwisu:
II linia metra

Inspiro: Jesteśmy zadowoleni z tego, co zostało zrobione

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W Centrum Testowym pod Düsseldorfem Siemens prowadzi własne testy pociągów Inspiro dla warszawskiego metra. Jak wypadają?

Rynek Kolejowy: Jakie testy wykonywane są w Wildenrath-Wegberg?

Werner Salcher, kierownik projektu ze strony Siemensa: Tutaj robimy precertyfikację i dokładnie takie same testy, jakie będą się odbywać w Polsce. Chcemy się upewnić, że testy główne, które będą prowadzone na miejscu w Warszawie, wykażą wartości i parametry, zgodnie z naszymi oczekiwaniami i założeniami projektowymi. Chcemy uniknąć niespodzianek. Współpracujemy tutaj z firmą IPS Tabor z Poznania, która wykonuje testy na zlecenie Urzędu Transportu Kolejowego. Na torach prób odbywają się m.in. testy mechaniczne, związane z ruszaniem, przyspieszaniem, hamowaniem mechanicznym i elektrodynamicznym z oddawaniem energii, testy akustyczne, jakości i płynności jazdy, stabilności wózków i przechyłu pudeł wagonów, systemu informacji pasażerskiej. 

Czy jest sprawdzane współgranie pociągu z systemami sterowania?

To wykonuje Bombardier. Moglibyśmy takie testy przeprowadzać w Wegberg, ale musielibyśmy wpierw zamontować niezbędną do tego celu infrastrukturę. Gdybyśmy chcieli odtworzyć wszystkie sytuacje ruchowe, to zajęłoby to znacznie więcej czasu. Dlatego też koncentrujemy się na testach mechanicznych i ruchowych. Testy związane ze sterowaniem będą przeprowadzane w Warszawie.

Czy w testach biorą udział pracownicy Metra?

Nie ma tutaj pracowników Metra. To są testy nasze, jako producenta. Uczestniczą w nich jedynie przedstawiciele firmy IPS Tabor.

Jaki jest cel prowadzonych obecnie testów, polegających na wielokrotnym przyspieszaniu i hamowaniu?

Przy hamowaniu awaryjnym musimy zachować odpowiednią drogę hamowania, wynoszącą ok. 250 metrów. Sprawdzamy, jak skład zachowuje się przy różnych obciążeniach – parametry muszą być identyczne we wszystkich warunkach, zarówno podczas hamowania, jak i przyspieszania. Wydawać się by mogło, że im skład luźniejszy, tym jest szybszy. To nieprawda. Oprogramowanie pociągu jest w taki sposób zaprojektowane, żeby utrzymać określone wartości niezależne od zapełnienia. Gdyby było inaczej, to zapełniony pociąg musiałby dłużej jechać między stacjami, a pusty skład krócej. Przeprowadzamy także testy zakładające różne sytuacje awaryjne: gdy w jakimś wagonie silnik czy też hamulce nie działają bądź cały wagon jest niesprawny.

Czy wyszły jakieś niespodzianki?

Problematyczne były kwestie z hamowaniem. Mamy tutaj różne typy hamulców – Siemensa i Knorra. Trzeba było je dopasować, a także zgrać z oprogramowaniem. Tak poza tym jesteśmy zadowoleni z tego, co zostało zrobione, a proszę pamiętać, że to jest prototyp.

Jak wypadły testy akustyczne i związane z przenoszeniem wibracji?

Założone wartości są dochowane przy wszystkich warunkach – przy działającej wentylacji, gdy jeden skład przejeżdża obok drugiego itp. Naturalnie będzie to weryfikowane na miejscu w Warszawie w tunelu metra.

W Inspiro duży nacisk kładziony jest na niskie zużycie energii. Jak skład wypada pod tym względem? Udało się osiągnąć oczekiwane wartości?

Tutaj niestety nie możemy takich testów przeprowadzić. Nie możemy np. sprawdzić, jak działa oddawanie energii do sieci, bo nie ma na torze drugiego pociągu. Cała oddawana energia jest spalana na rezystorach.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5