O korzyściach, wadach i zaletach Kolei Dużych Prędkości dyskutowali wczoraj naukowcy i specjaliści od szybkiej kolei w czasie drugiej edycji Międzynarodowych Targów Infrastruktury Miejskiej i Drogowej Infrastruktura 2011. Rozpoczęty wczoraj I Salon Kolei Dużych Prędkości, w ramach którego zorganizowano konferencję "Koleje Dużych Prędkości w Polsce", zakończy się w czwartek.
W czasie konferencji poruszono zagadnienia z różnych dziedzin związanych z kolejami dużych prędkości, m. in problemy nawierzchni, infrastruktury, trakcji, sterowania ruchem, czy logistyki. Komentowano także plany budowy polskiej linii KDP. Swoje referaty zaprezentowało środowisko naukowe, m. in.: prof. dr hab. inż. Włodzimierz Czyczuła, dr inż. Andrzej Cholewa, prof. dr hab. inż. Andrzej Wierzbicki, dr inż. Janusz Biliński. Konferencja była świetną okazją do skonfrontowania stanowiska naukowego i praktycznego w sprawie metod budowy i potrzeby funkcjonowania linii szybkiej kolei.
Konferencję przygotował Zespół ds. Kolei dużych Prędkości w Polsce, który działa przy Komitecie Transportu Polskiej Akademii Nauk. W spotkaniu wzięli udział zarówno przedstawiciele świata nauki, jak i praktycy, którym bliska jest tematyka KDP. Przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji został prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr Krzysztof Jaroszyński. Honorowy patronat nad targami objął minister infrastruktury Cezary Grabarczyk oraz Sejmowa Komisja Infrastruktury.
Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej zakończą się 15 listopada. Szczegółowy program konferencji można znaleźć tutaj.