Proces liberalizacji europejskiego rynku kolejowego jest nieuchronny i stanowi naturalny krok w dalszym rozwoju transportu w Europie - mówi Hans-Georg Werner, członek zarządu odpowiedzialny za Region Wschód DB Schenker Rail, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.
Postępująca globalizacja powoduje w wielu sektorach gospodarki odejście od myślenia "narodowego" na rzecz rynków ponadnarodowych. Liczne zaszłości historyczne, takie jak zróżnicowanie technologiczne, jakościowe czy prawne w obszarze transportu kolejowego stanowią obecnie duże wyzwanie na drodze do budowy wspólnego europejskiego rynku kolejowego.
Wymaga to wspólnych, skoordynowanych działań pomiędzy firmami kolejowymi oraz organami państwa odpowiedzialnymi za ten sektor transportu. Uruchomione w następstwie liberalizacji mechanizmy wymuszają już teraz na firmach kolejowych podejmowanie coraz to nowych działań, ukierunkowanych na wzmocnienie pozycji rynkowej.
Bezsprzecznym jest fakt, podkreśla szef DB Schenker Rail Polska, że postępująca liberalizacja przynosi wymierne korzyści klientom. W przyszłości to nie cena, a wyspecjalizowane i wysokiej jakości usługi logistyczne, realizowane w oparciu o europejską sieć kolejową, będą stanowić o przewadze.
- Towarowy transport kolejowy z Madrytu do Katowic realizowany z "jednej ręki" - to oferta, której oczekują nasi klienci - podkreśla Hans-Georg Werner - W przyszłości takie rozwiązanie będą mogli świadczyć tylko najwięksi gracze rynkowi.
Więcej