Dzisiaj Instytut Kolejnictwa planuje przeprowadzenie prób dynamicznych lokomotywy E4MSU Griffin z dwoma wagonami wypożyczonymi od PKP Intercity na trasie Żmigród – Nowy Sącz przez Wrocław, Brzeg, Katowice, Kraków, Tarnów – dowiedział się „Rynek Kolejowy”.
Skład prowadzony przez czteroosiową lokomotywę elektryczną Griffin, produkowaną przez Newag Gliwice, ma wyruszyć w trasę z toru testowego Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie do Nowego Sącza około godziny 18.
Z naszych informacji wynika, że harmonogram testów przewiduje także próby lokomotywy na Centralnej Magistrali Kolejowej. Mają się one odbyć w piątek, 17 maja. Podczas przejazdu tą linia elektrowóz ma się poruszać z maksymalną prędkością eksploatacyjną – 140 km/godz.
Kolejne pomiary będą prowadzone na odcinku Olsztyn – Nidzica. Ze stolicy województwa warmińsko-mazurskiego, po zakończeniu jazd testowych, które zostało zaplanowane na piątek (21 maja), Griffin ma powrócić na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
Lokomotywa E4MSU jest pierwszą przedstawicielką platformy Griffin, przeznaczoną do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h. Najnowszy produkt Newagu Gliwice został zaprezentowany w ubiegłym roku na berlińskich targach InnoTrans. Harmonogram testowego modelu jest opóźniony. Newag zakładał, że w kwietniu uda się już wprowadzić lokomotywę do eksploatacji nadzorowanej.