Zakończyła się budowa nowego peronu na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Pasażerowie skorzystają z niego już w przyszłym tygodniu. Niedługo rozpocznie się przebudowa istniejącego, starego peronu dalekobieżnego we Wrzeszczu.
Pociągi Pendolino staną w Gdańsku Wrzeszczu już przy nowym peronie. Pasażerowie skorzystają z niego od 9 grudnia. – Modernizacja, obejmuje również budowę przejść podziemnych oraz wyposażenie stacji w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Na nowym peronie zakończyły się już prace konstrukcyjne. Gotowa jest także nawierzchnia z kostki betonowej w kolorze szarego granitu. Zamontowano stalową wiatę. Architektura wiaty zbudowanej przez PLK nawiązuje do stylistyki przystanku SKM. Nowy peron nr 1 został wyposażony w nowoczesny system oznakowania dotykowego dla osób niewidomych oraz niedowidzących. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwią im przemieszczanie się, informując o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności – mówi „RK” Ewa Symonowicz-Ginter z biura prasowego PKP PLK.
Od razu po otwarciu nowego peronu ma się rozpocząć remont dotychczasowego peronu dalekobieżnego – harmonogram jest jednak w dużej mierze uzależniony od warunków zimowych. Założenie PLK jest w każdym razie takie, że w przyszłym tygodniu całość ruchu przełożona zostanie na nowy peron i rozpocznie remont starego. Docelowo ruch ma być prowadzony w sposób następujący: po „zewnętrznej” stronie nowego i starego peronu (nowy został wybudowany bliżej dworca) kursować mają pociągi wjeżdżające i zjeżdżające z linii PKM, a po „wewnętrznej” stronie – pociągi kursujące pomiędzy Gdańskiem i Gdynią trasą przez Sopot. Istniejący peron dalekobieżny zostanie przebudowany w podobnej stylistyce co nowy peron oraz peron SKM.
Przyszłoroczne prace we Wrzeszczu polegać będą również na połączeniu linii PKM z linią 202, zabudowie systemu ERTMS p. 2, kontynuowane będą również prace związane z przebudową przejścia podziemnego wzdłuż ulicy Waryńskiego oraz wiaduktem na Wajdeloty. Stacja jest ostatnim elementem modernizacji magistrali Warszawa – Gdynia. Od nowego rozkładu przejazd najszybszych pociągów ze stolicy do Trójmiasta został skrócony do 2 godzin i 57 minut.