Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Furgalski: Polska wciąż ma problem z wykorzystywaniem środków na kolej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Furgalski: Polska wciąż ma problem z wykorzystywaniem środków na kolej
– Komisja Europejska poinformowała, że na wrzesień 2015 Polska wykorzystała jedynie 61% środków finansowych na kolej. To niedopuszczalne – powiedział podczas Kongresu Kolejowego w Katowicach przewodniczący Railway Business Forum Adrian Furgalski.

– Widać pewną poprawę jeśli chodzi o inwestycje prowadzone przez PKP PLK, ale sytuacja wciąż jest daleka od ideału. Absolutnie należy wzmocnić nadzór właścicielski ministra nad zarządcą infrastruktury kolejowej. Proszę zwrócić uwagę na sytuację na drogach, gdzie ogłoszono ponad 80 postępowań przetargowych dotyczących odcinków o łącznej długości 1,2 tys. km i podpisano 55 umów na 737 km za ok. 18 mld zł. Natomiast na kolei dopiero jest zapowiedź, że do końca 2015 roku będą ogłoszone przetargi na kwotę około 14 miliardów, których rozstrzygnięcia należy się spodziewać pewnie z końcem 2016 roku – porównywał Furgalski.

Przewodniczący zarządu Railway Business Forum przypomniał o planach rządu dotyczących zwiększenia dotacji dla PKP PLK.

– Na razie rząd nie przyjął opracowywanego programu „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów, na lata 2016-2023”. Zakłada on zagwarantowanie w budżecie od 4,3 do 5 mld zł na utrzymanie linii kolejowych w 2016 r. W 2015 było to 2,5 mld zł – powiedział Furgalski.

Adrian Furgalski pochwalił PKP Intercity za kroki w kierunku odzyskania pasażera, gdzie wreszcie pojawiły się oferty zdolne przyciągnąć klientów, takie jak wprowadzenie tanich biletów na przejazdy szybkimi pociągami, czy obietnica obniżenia cen za przejazdy na krótkich odcinkach. Natomiast mimo rozpoczętego właśnie procesu restrukturyzacji innej dużej spółki – Przewozów Regionalnych – pojawia się pytania o to, jak będzie wyglądała spółka po jego zakończeniu, czyli w roku 2018.

– Interesujące jest to, co stanie się z tą firmą po wyjściu z jej struktur Agencji Rozwoju Przemysłu w roku 2018. Bez wątpienia należy życzyć spółce powodzenia w procesie restrukturyzacji, aby mogła poradzić sobie na zliberalizowanym rynku w przyszłości. Przewozy Regionalne mają teraz silnego właściciela, a to daje nadzieje na zmiany jakościowe – mówił przewodniczący RBF.

– Obawy o uwolnienie rynku przewozów pasażerskich są nie tylko w Polsce. Boi się tego Francja i wiele innych krajów. Muszę jednak przypomnieć, że wzrost znaczenia kolei następuje w tych krajach, gdzie rynek, nawet w ograniczonym stopniu, otwarto – podsumował Adrian Furgalski.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5