Choć od uruchomienia tanich połączeń kolejowych, obsługiwanych pociągami dużych prędkości, upłynęło dopiero pięć miesięcy, to Kolejom Francuskim udało się już sprzedać milion biletów na pociągi obsługujące połączenia Ouigo. Szybki i tani przewoźnik to kolejna metoda na zachęcanie do korzystania z oferty SNCF.
Pociągi Ouigo, które kursują od 2 kwietnia tego roku, obsługują trasę między przedmieściami Paryża a Lyonem, Marsylią i Montpellier. Każdego tygodnia uruchamiane są 62 pociągi. Ceny biletów zaczynają się już od 10 euro dla dorosłych, a dla dzieci poniżej 12 roku życia - od 5 euro. Koszt najdroższego biletu to nie więcej niż 85 euro.
Przedstawiciele SNCF twierdzą, że pierwszym sygnałem powodzenia projektu było już samo przewiezienie ponad 400 tys. pasażerów w pierwszym sezonie wakacyjnym, spośród których 35 procent zakupiło bilety za mniej niż 35 euro. Milion sprzedanych biletów to kolejny sukces nowego produktu SNCF.
Znaczną większość pasażerów połączeń Ouigo stanowią rodziny. A to najprawdopodobniej dlatego, że rodzice z dzieckiem poniżej 12 roku życia za bilet dla dziecka zapłacą tylko 5 euro (20 proc. wszystkich biletów zarezerwowanych jest właśnie dla dzieci w tym przedziale wiekowym).
SNCF, tworząc nową markę, chciał oprzeć ją na prostym koncepcie: jedna klasa, jedno siedzenie i jeden bagaż - w nawiązaniu do niskokosztowych linii lotniczych. Specjalnie dla nowego produktu SNCF została uruchomiona specjalna strona z informacją o ofercie i z systemem rezerwacyjnym. Każdy pasażer, który wsiądzie na pokład pociągu, musi zjawić się na stacji 30 minut przed odjazdem - aby jego bilet został sprawdzony.
Do realizacji tej usługi SNCF wykorzystuje cztery pociągi TGV Duplex. Ich standard jest zgodny z drugą klasą pociągów TGV, jednak przestrzeń bagażowa oraz zaplecze barowe zostały zmniejszone, aby w pociągach znalazło się więcej miejsca na dodatkowe fotele.
Pociągi odjeżdżają z podparyskiej stacji Marne-la-Vallée Chessy.