Frédéric Cuvillier - wiceminister transportu Francji poinformował, że rząd wyraził zgodę na przekazanie środków Kolejom Francuskim SNCF na wymianę części taboru dalekobieżnego, obsługującego przewozy międzymiastowe. Dzięki środkom część pociągów zestawiona z lokomotyw i wagonów zostanie zastąpiona zespołami trakcyjnymi.
Kwota 510 mln euro, z opcją na zainwestowanie dodatkowych 100 mln euro, zostanie przeznaczona na zakup 34 elektryczno-spalinowych zespołów trakcyjnych Coradia Liner formy Alstom. Zespoły trakcyjne zastąpią składy z wagonami CoRail, które kursują w relacjach dalekobieżnych pod szyldem Trains d’Equilibre du Territoire (TET).
Każdy z nowych zespołów trakcyjnych, który ma dostarczyć firma Alstom, będzie miał 100 m długości i będzie w stanie pomieścić 267 pasażerów. Pociągi - zarówno spalinowe, jak i elektryczne, będą rozpędzać się do prędkości 160 km/h. Zespoły trakcyjne będą znacznie lżejsze niż składy zestawione z wagonów CoRail, o mocniejszym przyspieszeniu oraz niższym o 30 procent zużyciu energii.
Nowe pociągi pozwolą na prowadzenie przewozów zarówno na zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych liniach. Składy powinny znaleźć się na torach już w grudniu 2015 roku. Pociągi zostały tak zaprojektowane, aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń wewnątrz pociągu oraz aby przyspieszyć wymianę pasażerów na stacjach. W ramach kontraktu ma także powstać hala utrzymaniowa dla pociągów.
Zgodnie z wytycznymi premiera Francji Jeana-Marca Ayraulta, do 2025 Francja ma wymienić flotę pociągów obsługujących połączenia intercity, a to ma odbyć się kosztem zwolnienia tempa inwestycyjnego w dziedzinie kolei dużych prędkości.