Partnerzy serwisu:

Francja: Na ratunek połączeniom intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Francja: Na ratunek połączeniom intercity
Stowarzyszenie Francuskich Regionów (WRF) oraz Federacja Francuskich Miast ostrzegają francuski rząd: potrzebne są działania, które uratują sieć połączeń dalekobieżnych, obsługujących 355 miast na terenie 21 regionów.

- Obawiamy się, że ponad połowa z 40 połączeń TET zostanie zlikwidowanych, a obsługa poszczególnych tras zostanie przekazana regionom - powiedział Jacques Auxiette, prezydent regionu Kraj Loary w czasie konferencji zorganizowanej przez obydwie organizacje walczące o utrzymanie połączeń.

Pod koniec 2014 roku francuski rząd uformował specjalną komisję złożoną z polityków i ekspertów ds. transportu, aby wskazać kierunek rozwoju sieci połączeń TET na terenie Francji. W ciągu kolejnych dni zostaną zaprezentowane efekty pracy komisji. Stowarzyszenie Francuskich Regionów oraz Federacja Francuskich Miast obawiają się, że Koleje Francuskie SNCF widzą w sieci połączeń intercity jedynie straty, dlatego stowarzyszenia ostrzegają, że likwidacja części połączeń może doprowadzić do poluzowania relacji społecznych i ekonomicznych pomiędzy poszczególnymi regionami. - Istnienie pociągów TET jest bardzo ważne dla naszych miast. Chroni regiony m. in. przed pogorszeniem sytuacji gospodarczej - mówi Caroline Cayeux, mer miasta Beauvais oraz szefowa Federacji Miast Francuskich.

Organizacje chcą, aby rząd przyspieszył swoje działania zmierzające do otwarcia rynku, m. in. w tym sektorze, na podmioty prywatne. Z rządowych deklaracji wynika jednak, że nie nastąpi to przed rokiem 2019.

Przez lata Francuzi nie szczędzili pieniędzy na rozwój kolei dużych prędkości. Tymczasem kolej konwencjonalna pozostawała mocno w tyle. Czasy przejazdu i jakość usług przekładają się tym samym na wyniki finansowe TET. Tylko w ciągu trzech ostatnich lat straty prowadzone pod szyldem Trains d’Equilibre du Territoire wzrosły z 210 do 312 mln euro rocznie, przy czym w tym okresie zmniejszono pracę przewozową o 10 procent. Strata za rok 2014 utrzymała się na poziomie 309 mln euro, ale z dotychczasowych szacunków wynika, że straty wygenerowane przez sieć pociągów intercity wyniosą w przyszłym roku nawet 400 mln euro.

 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Francuski rząd na ratunek połączeniom intercity

Śšwiat

Francuski rząd na ratunek połączeniom intercity

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 26 listopada 2014

Francja przyjęła plan ratowania połączeń intercity

Śšwiat

Francja przyjęła plan ratowania połączeń intercity

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 09 lipca 2015

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Francuski rząd na ratunek połączeniom intercity

Śšwiat

Francuski rząd na ratunek połączeniom intercity

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 26 listopada 2014

Francja przyjęła plan ratowania połączeń intercity

Śšwiat

Francja przyjęła plan ratowania połączeń intercity

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 09 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5