Partnerzy serwisu:

Francja: Jest plan ratowania połączeń intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Francja: Jest plan ratowania połączeń intercity
Od lat przynoszące straty połączenia międzyregionalne TET prowadzone przez kolej SNCF potrzebują głębokiej restrukturyzacji. Tak uważają przedstawiciele rządu i kolei. Przez kilkanaście ostatnich miesięcy obradowała specjalna komisja, której celem było znalezienie odpowiedzi na pytanie, co zrobić, aby ograniczyć straty i zachęcić pasażerów do korzystania z niedoinwestowanej kategorii połączeń.

Specjalna komisja, powołana przez francuski rząd w celu zaproponowania zmian dla połączeń intercity, opublikowała wstępny raport, rekomendując tym samym znaczące zmiany w organizacji połączeń TET. Pociągi prowadzone pod szyldem Trains d’Equilibre du Territoire to czterdzieści dalekobieżnych pociągów, obsługujących 355 miast i miasteczek, na terytorium 21 regionów.

Modernizacja taboru, cięcia połączeń...

Raport mówi, że połączenia TET muszą zostać zupełnie przeorganizowane, tak, aby odpowiadać potrzebom współczesnych pasażerów. Według komisji, przestarzały tabor i niedoinwestowana infrastruktura, z punktu widzenia pasażera, oznaczają słabą punktualność, a dla przewoźnika wysokie koszty prowadzenia połączeń. Jak zaznaczyła w raporcie komisja, dalszy wzrost kosztów uruchamiania pociągów spowoduje, że sieci TET nie da się utrzymać. Dlatego komisja przeanalizowała szczegółowo każdą trasę.

Według raportu, powinny zostać powołane struktury zarządzania siecią intercity, które skupią się na poprawie oferty na liniach mających największy potencjał wzrostu przychodów. Są to linie: Paryż – Clermont-Ferrand, Paryż – Orlean – Tours oraz  Nantes – Lyon. W raporcie komisja wymienia również trasy, które wymagają modernizacji, zarówno infrastruktury, jak i taboru. Na kilku trasach należy za to zmniejszyć częstotliwość kursowania pociągów zgodnie z zapotrzebowaniem, a w pięciu relacjach pociągi kategorii intercity powinny zupełnie zniknąć. Komisja chce też część połączeń przesunąć do kategorii połączeń regionalnych. Jedna trasa miałaby zostać zastąpiona linią autobusową.

Raport sugeruje, że otwarcie rynku na konkurencję będzie realną szansą dla sieci TET. Komisja proponuje zatem, by monopol SNCF został zniesiony na niektórych trasach, choć już wiadomo, że pierwszy przetarg na obsługę tras nie nastąpiłby przed końcem 2016 roku.

Potrzeba więcej działań

Francuska Federacja Stowarzyszeń Transportu Publicznego (FNAUT) jest zadowolona z wielu rekomendacji zawartych  raporcie, ale twierdzi, że propozycje nie są wystarczające. Organizacja jest rozczarowana, że komisja nie zaleca gruntownej odbudowy oferty krajowej sieci intercity, wskazując na niedawno ogłoszoną strategię niemieckiej Deutsche Bahn, rozwijającej swoją sieć połączeń dalekobieżnych w obliczu rosnącej konkurencji ze strony przewoźników autobusowych.

W minionym tygodniu Stowarzyszenie Francuskich Regionów i Federacja Miast Francuskich ostrzegły, że ponad połowa połączeń TET może bezpowrotnie zniknąć, jeśli francuski rząd nie podejmie radykalnych działań zmierzających do poprawy oferty przewozowej pociągów kategorii intercity.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2022

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Zobacz również:

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Pasażer

Francja. Tanie Ouigo połączenia na klasycznych składach z lat 70

Przemysław Farsewicz 17 kwietnia 2022

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Biznes

Francuski rząd będzie dotować kolejowe przewozy cargo

Przemysław Farsewicz 20 września 2021

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Pasażer

Francja będzie reaktywować swoje nocne pociągi

Michał Szymajda 21 lutego 2021

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Świat

Francja. SNCF zawiesza 70 proc. połączeń TGV

Magdalena Romanowska 09 listopada 2020

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Pasażer

SNCF testuje pomiary temperatury u pasażerów kolei

Magdalena Romanowska 24 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5