Partnerzy serwisu:

Francja będzie ograniczać połączenia KDP?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Francja będzie ograniczać połączenia KDP?
Francuska kolej będzie musiała głęboko rozważyć zredukowanie liczby połączeń obsługiwanych przez pociągi dużych prędkości TGV. To jedyne wyjście, aby osiągnąć rentowność szybkich połączeń - takie wnioski płyną a najnowszego audytu, w którym Francuski Trybunał Obrachunkowy prześwietlił sieć połączeń TGV.

Każdego tygodnia Koleje Francuskie SNCF uruchamiają około 5500 pociągów dużych prędkości. Pociągi te obsługują około 230 stacji. Z powodu dużego wyboru tras, aż 40 procent podróży szybkimi pociągami odbywa się po sieci konwencjonalnej. To w znaczący sposób przełożyło się w ostatnim czasie na pogarszającą się rentowność pociągów TGV. Szybkie połączenia w ciągu ostatnich kilku lat są systematycznie doświadczane pogarszającymi się wynikami przewozowymi. Wskutek tego marża operacyjna systematycznie maleje - od 29 proc. w roku 2008 do tylko 12 procent w roku 2013.

Raport Francuskiego Trybunału Obrachunkowego wskazuje, że inne sieci KDP skupione są na obsłudze ograniczonej liczby tras, głównie między kluczowymi miastami, ale z dobrą integracją z systemami kolei regionalnej. W raporcie czytamy również, że rentowność budowanych w ostatnich latach linii KDP we Francji jest znacznie niższa, niż zakładano.

Zmiany koniecznością

- Francuski model kolei dużych prędkości jest w tarapatach. Podczas gdy sieć KDP jest manifestacją technologicznych osiągnięć Francji, to równowaga tego systemu została w ostatnich latach poważnie zachwiana. Francuzi - od pasażerów aż do polityków - chcą ciągłej rozbudowy sieci, ponieważ postrzegają kolei dużych prędkości jako wspieranie rozwoju gospodarczego regionów i zmniejszenie negatywnego wpływu transportu na środowisko. Te twierdzenia są uzasadnione, ale nie jest już możliwe, aby prowadzić politykę "TGV wszędzie", zwłaszcza jeśli chcemy przyspieszyć remont sieci konwencjonalnej, który został zaniedbany w ciągu ostatnich 30 lat - czytamy w raporcie.

Dokument wskazuje również, że w kolejnych latach drastycznie spadnie finansowanie inwestycji w dziedzinie kolei dużych prędkości, ponieważ kolejarze będą musieli skupić się na modernizacjach sieci konwencjonalnej, a dodatkowo pojawi się nowa konkurencja, w tym przewoźnicy autobusowi.

Raport wyraźnie wskazuje na trudną, ale konieczną restrukturyzację sieci TGV, w ramach której poprawiłyby się również połączenia regionalne zapewniające lepsze skomunikowanie z siecią szybkich pociągów.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociąg TGV przyjedzie promować szybką kolej do Czech

Tabor i technika

Francuzi zatrzymali pociąg TGV, aby usunąć pasażera bez maski

Pasażer

Francja: Skład TGV wykorzystany do ewakuacji chorych

Świat

Wykolejenie pociągu TGV we Francji. Są ranni

Tabor i technika

Wykolejenie pociągu TGV we Francji. Są ranni

Michał Szymajda 05 marca 2020

Francja: Pożegnanie najstarszego TGV

Świat

Francja: Pożegnanie najstarszego TGV

Roman Czubiński 08 lutego 2020

Zobacz również:

Pociąg TGV przyjedzie promować szybką kolej do Czech

Tabor i technika

Francuzi zatrzymali pociąg TGV, aby usunąć pasażera bez maski

Pasażer

Francja: Skład TGV wykorzystany do ewakuacji chorych

Świat

Wykolejenie pociągu TGV we Francji. Są ranni

Tabor i technika

Wykolejenie pociągu TGV we Francji. Są ranni

Michał Szymajda 05 marca 2020

Francja: Pożegnanie najstarszego TGV

Świat

Francja: Pożegnanie najstarszego TGV

Roman Czubiński 08 lutego 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5