Partnerzy serwisu:
Biznes

FPL: Efektem zamykania linii powinien być spadek cen dostępu do infrastruktury

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Autor:

UTK

Data publikacji:
22-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
FPL: Efektem zamykania linii powinien być spadek cen dostępu do infrastruktury
Freightliner PL wnioskuje do Urzędu Transportu Kolejowego o niezatwierdzenie projektu nowych stawek dostępu do infrastruktury kolejowej złożonego przez PKP PLK.  Zdaniem prywatnego przewoźnika wzrosty stawek dostępu są nieuzasadnione.

Urząd Transportu Kolejowego opublikował w marcu projekt cennika stawek jednostkowych opłaty podstawowej oraz opłat dodatkowych za korzystanie z infrastruktury kolejowej przedłożony przez PKP Polskie Linie Kolejowe, który ma obowiązywać od 15 grudnia tego roku. Zakłada on wzrost średniej stawki dostępu o 3,7 proc. Pisaliśmy o tym tutajtutaj. Przeciwko projektowi protestuje m.in. prywatny przewoźnik Freightlinera PL.

– Wg naszych wyliczeń na wielu typowych trasach eksploatowanych przez Freightlinera PL wzrosty kosztów dostępu do infrastruktury kolejowej przekroczą 10%, a w niektórych relacjach osiągnął poziom nawet 20%. Należy pamiętać, że według prognoz Narodowego Banku Polskiego inflacja bazowana na rok 2014 wyniesie ok. 1,5%, a więc wzrosty stawek wielokrotnie przekroczą jej poziom. Naszym zdaniem nie istnieje żadne merytoryczne uzasadnienie tak drastycznych wzrostów stawek – zgłasza UTK przewoźnik.

Freightliner PL przypomina plany zarządu PKP PLK dotyczące redukcji sieci kolejowej udostępnianej przewoźnikom. – Z punktu widzenia przewoźnika będzie ono oznaczać pogorszenie oferty zarządcy, a więc jego efektem powinien być spadek poziomu stawek – informuje przewoźnik.

– Zdumienie budzi fakt, że znacznie niższe podwyżki (a nawet spadki) notuje się w komórkach tabeli cennikowej odpowiadających typowym pociągom państwowego przewoźnika – PKP Cargo.  Przykładowo, na najpopularniejszych kategoriach linii pociągi o masie 650 – 670 ton cieszyć się będą obniżkami stawek rzędu 10-12%. Dla porównania próżne pociągi 40-41 wagonowe zdrożeją o 13-18% - podkreśla przewoźnik.

W opinii Freightliner PL, wraz ze wzrostem masy brutto pociągu jednostkowy koszt 1 bruttotonokilometra powinien spadać. Tymczasem przedłożony prezesowi UTK projekt cennika „zawiera wiele silnych i niedopuszczalnych wypaczeń tej zasady”.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Class 66 Freightlinera w nowych barwach [zdjęcia]

Fotorelacje

Class 66 Freightlinera w nowych barwach [zdjęcia]

Jakub Madrjas 22 stycznia 2021

Freightliner PL uruchomił swój najcięższy pociąg w historii [zdjęcia]

Tabor i technika

Freightliner PL rośnie z mocą

Biznes

Freightliner PL rośnie z mocą

inf. pras. 19 lutego 2019

Freightliner PL w nowych barwach

Tabor i technika

Freightliner PL w nowych barwach

Jakub Madrjas 08 lipca 2018

FPL: Do Polski jadą kolejne lokomotywy Class 66

Fotorelacje

FPL o Dragonach: Cena i niezawodność

Tabor i technika

FPL o Dragonach: Cena i niezawodność

Rynek Kolejowy 03 lutego 2015

Zobacz również:

Class 66 Freightlinera w nowych barwach [zdjęcia]

Fotorelacje

Class 66 Freightlinera w nowych barwach [zdjęcia]

Jakub Madrjas 22 stycznia 2021

Freightliner PL uruchomił swój najcięższy pociąg w historii [zdjęcia]

Tabor i technika

Freightliner PL rośnie z mocą

Biznes

Freightliner PL rośnie z mocą

inf. pras. 19 lutego 2019

Freightliner PL w nowych barwach

Tabor i technika

Freightliner PL w nowych barwach

Jakub Madrjas 08 lipca 2018

FPL: Do Polski jadą kolejne lokomotywy Class 66

Fotorelacje

FPL o Dragonach: Cena i niezawodność

Tabor i technika

FPL o Dragonach: Cena i niezawodność

Rynek Kolejowy 03 lutego 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5