Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirt trzeciej generacji dla DB Regio w nowym malowaniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

Stadler

Data publikacji:
03-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stadler

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirt trzeciej generacji dla DB Regio w nowym malowaniu
Podczas InnoTrans 2014, największych targów branżowych poświęconych transportowi i pojazdom szynowym, Grupa Stadler Rail, DB Regio AG oraz Zweckverbänden Schienenpersonennahverkehr Rheinland-Pfalz Süd (stowarzyszenie publicznego transportu kolejowego dla regionu południowa Nadrenia-Palatynat) zaprezentowali wspólnie pociąg Flirt trzeciej generacji. Jest to pierwszy z 28 pojazdów zamówionych przez DB Regio AG. Od grudnia 2014 roku pociągi te będą eksploatowane w ramach nowej regionalnej, ekspresowej sieci kolejowej działającej w Nadrenii-Palatynacie.

Pociągi dla Deutsche Bahn (DB) po raz pierwszy nie będą nosić charakterystycznej dla przewoźnika czerwonej malatury – zostaną pomalowane na biało, a jedynie na przednich i tylnych członach napędowych znajdą się szare i czerwone elementy. Także wnętrze pojazdów będzie się zasadniczo różnić od wcześniej dostarczonych DB pociągów. Nowe pojazdy Flirt, dzięki zastosowanym specjalnym rozwiązaniom, będą mogły być łączone w trakcję wielokrotną z piętrowymi zespołami elektrycznymi KISS, które są wykorzystywane przez Koleje Luksemburskie (CFL) – takie połączenie dwóch różnych typów pociągów, należących do przewoźników z różnych krajów będzie możliwe w Europie po raz pierwszy.

– Jesteśmy bardzo dumni, że linia Trewir-Koblencja, będzie obsługiwana przez dwóch przewoźników eksploatujących różne typy pojazdów wyprodukowanych przez firmę Stadler” – powiedział Michael Daum, dyrektor oddziału Stadler Pankow GmbH, odpowiedzialny za realizację kontraktu z DB Regio. – W środkowym członie innowacyjnych i komfortowych pociągów FLIRT dla DB Regio nie będzie drzwi, dzięki czemu pasażerowie będą mieli do dyspozycji wyjątkowo wygodną i cichą przestrzeń – dodał.

W pięcioczłonowych pojazdach FLIRT siedzenia zostały ustawione naprzeciwko siebie, a między nimi umieszczono duży stolik. Zarówno kabina maszynisty, jak i przedziały pasażerskie są klimatyzowane. Pociągi są także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, np. posiadają bezstopniowe wejścia oraz przestronne toalety – z jednej z nich mogą korzystać także osoby poruszające się na elektrycznych wózkach inwalidzkich. W każdym pojeździe znajdzie się 249 miejsc siedzących w drugiej klasie oraz 21 w pierwszej. Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Michał Szymajda 04 lipca 2023

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Michał Szymajda 04 lipca 2023

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5