Zakład Centralny PKP Intercity w Warszawie wzbogacił się o stanowisko do zabezpieczenia części jezdnych pociągów przed powstaniem oblodzenia. Dostawcą instalacji jest firma Corail, specjalizująca się w dostarczaniu i rozwijaniu rozwiązań dedykowanych do utrzymania taboru szynowego.
Urządzenie anty-oblodzeniowe jest pierwszym tego typu w Polsce i jednym z pierwszych w Europie Środkowej. Podczas obecnej zimy stanowisko przeszło pozytywnie wszystkie testy adaptujące je do obsługiwanego taboru i infrastruktury. To ważny krok w kierunku podniesienia współczynnika gotowości taboru oraz optymalizacji procesów obsługowych przez głównego przewoźnika kolejowego w Polsce.
Stanowisko zamontowane zostało na torze wyjazdowym ze stacji postojowej Warszawa-Grochów. Za pomocą systemu specjalnych dysz wózki pojazdów szynowych spryskiwane są w trakcie przejazdu gorącym płynem na bazie glikolu. Naniesiony płyn zapobiega osadzaniu się lodu i śniegu na częściach jezdnych taboru. Zapewnia skuteczną ochronę taboru oraz szybszy dostęp do części jezdnych dla personelu obsługowego.
Pierwsze stanowiska anty-oblodzeniowe uruchomiono w krajach skandynawskich znanych z trudnych warunków zimowych (Szwecja, Finlandia, Norwegia). Następnie tego typu sprzęt dostarczono kolejom rosyjskim RŻD. Instalację dostarczoną przez Corail dla PKP Intercity wykonano równolegle z pierwszym stanowiskiem anty-oblodzeniowym dla Deutsche Bahn we Frankfurcie.