
| mg, TOR Konferencje ⚫ 02.03.2015 ⚫
110
Europejskie Forum Taborowe kontynuuje tradycję jednej z flagowych konferencji „Perspektywy rynku lokomotyw" organizowanych przez TOR Konferencje w latach 2010-2013, poruszającej co roku tematykę nowych projektów i zapotrzebowania na lokomotywy w Polsce i w regionie. Wydarzenia te były ogromną szansą dla lokalnych i międzynarodowych firm do zaprezentowania swych produktów, planów i realizowanych przedsięwzięć.
W 2014 r. podczas Europejskiego Forum Taborowego dyskutowano na temat funduszy europejskich na tabor kolejowy w kolejnej unijnej perspektywie budżetowej, korzyści jakie mogą odnieść producenci pojazdów po wprowadzeniu w życie IV Pakietu Kolejowego, możliwości utworzenia pooli taborowych w Polsce, sytuacji na rynku przewozów pasażerskich, spójności pomiędzy inwestycjami w tabor i infrastrukturę, szans oraz nisz dla regionalnych i pozaunijnych producentów pojazdów szynowych na europejskim rynku.
Natomiast w latach 2010-2013 kolejne edycje konferencji „Perspektywy rynku lokomotyw”:
- zainteresowały ponad 450 uczestników,
- przyciągnęły ponad 30 partnerów biznesowych (wśród nich Bombardier, Newag, Pesa, Siemens, Skoda Transportation i wielu innych);
- stały się okazją dla wystąpień przedstawicieli wielu przedsiębiorstw związanych zarówno z pasażerskimi, jak i towarowymi przewozami kolejowymi;
- umożliwiły spotkanie osób zaangażowanych w rozwój polskiego i europejskiego sektora kolejowego – prezesów i członków zarządów operatorów i zarządców infrastruktury, a także reprezentantów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw aktywnych na rynku produkcji taboru i komponentów dla niego przeznaczonych;
- były organizowane we współpracy z firmami doradczymi oraz instytucjami badawczymi (m.in. VIS Systems, Instytut Kolejnictwa, Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor”, VUZ Velim);
- stały się platformą dla merytorycznych wystąpień – prezentujących nowe projekty, obecny stan floty lokomotywowej w Polsce, oferty komercyjnej, informacji o innowacyjnych komponentach, szans i nisz rynkowych.
W Europejskim Forum Taborowym 2014 udział wzięło ponad 150 ekspertów i czołowych managerów reprezentujących firm takie jak ABB, Alstom, Akiem, Arriva, Bombardier, Bonatrans Group, CAF, CZ Loko, CTL Logistics, DB Schenker, Evraz, Freightliner, Knorr-Bremse, PKP Intercity, PKP Cargo, Newag, PESA Bydgoszcz, LEO Express, Medcom, Macquarie European Rail Limited, Railistics, Railpool, Siemens AG, Stadler, Talgo, TÜV SÜD Rail GmbH.
Program Europejskiego Forum Taborowego 2015 podzielony będzie na dwa główne moduły. Pierwszy z nich obejmie pierwszy dzień konferencji. Będzie to dzień technologiczny, poświęcony zagadnieniom innowacyjnych rozwiązań w konstrukcji pasażerskiego i towarowego taboru kolejowego, dyskusji nad ich zastosowaniem, korzyściami z tego wypływającymi oraz wpływem tego rodzaju inwestycji na ekonomiczność i efektywność pozyskiwania i utrzymywania pojazdów szynowych. Poza konstrukcją taboru, będzie także mowa o jego modernizacji oraz nowoczesnych technikach utrzymania.
Dzień drugi poświęcony będzie polskiemu i regionalnemu rynkowi produkcji, modernizacji oraz leasingu lokomotyw elektrycznych i spalinowych.
Więcej informacji na temat konferencji - program i możliwość rejestracji.
Anglojęzyczna strona poświęcona Europejskiemu Forum Taborowemu.
Więcej z regionu:
Polska (46250)Warszawa-Radom: Itaka poleci do Taby i Tivatu
809
Pasażer Biuro podróży Itaka zaoferuje swoim klientom zorganizowane wyjazdy wakacyjne z wylotem z portu Warszawa-Radom do egipskiej Taby oraz Tivatu w Czarnogórze. Nowe kierunki wczasowe są już dostępne w systemie rezerwacyjnym. Itaka rozpoczęła także sprzedaż krótkich wyjazdów typu city-break do Paryża i Rzymu – miast, do których z Radomia będą latać PLL LOT.
Toruń: Tramwaj do os. JAR. Przygotowania do rozwieszana sieci trakcyjnej
505
Zintegrowany transport Brak mrozów sprzyja postępom prac na budowie nowej linii tramwajowej, która będzie biegła od centrum Torunia aż do pętli przy ul. Heweliusza. Część torowiska jest już prawie gotowa i niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej.
Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich
1k
Tabor i technika Mamy kolejną maszynistkę – podały Koleje Mazowieckie. Pani Dagmara jako pierwsza kobieta uzyskała autoryzację na autobusy szynowe.
Łódź: Wojska Polskiego – mimo zimy przebudowa trwa
438
Zintegrowany transport Przy ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej trwają intensywne prace, związane z przebudową linii tramwajowej na Doły. Wykonawca wykorzystuje dodatnie temperatury i stara się zmieścić w nowym terminie, przesuniętym z wiosny na jesień bieżącego roku.
Kraków: Nie będzie podwyżki cen biletów. W zamian ostre cięcia?
1,2k
Zintegrowany transport W środę 11 stycznia krakowscy radni odrzucili prezydencki projekt podwyżek cen biletów. Oznacza to też odłożenie kwestii integracji z koleją oraz – jak zapowiadają władze Krakowa – spore cięcia w połączeniach tramwajowych i autobusowych.
Łódź: Liczba pasażerów komunikacji miejskiej rośnie, ale częstotliwość bazowa nie
618
Zintegrowany transport Łódzki samorząd poinformował o stałym wzroście liczby podróżujących komunikacją miejską. Ma to swoje odzwierciedlenie w rozkładach jazdy, bo część połączeń kursuje częściej lub na dłuższych trasach. Nie ma natomiast planów powrotu do standardów obowiązujących przed wybuchem pandemii koronawirusa.
GZM: Zmiany w taryfie dopiero pod koniec lutego
532
Zintegrowany transport Nie 16 stycznia, a prawdopodobnie 28 lutego. Intensywne prace nad aplikacją powodem zmiany terminu wejścia w życie nowej taryfy ZTM.
Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76
1,6k
Tabor i technika Województwo wielkopolskie właśnie otworzyło oferty w przetargu na naprawę P4 swoich Elfów pierwszej generacji. Naprawy jednostek EN76 chcą wykonać trzy podmioty, choć tylko jedna propozycja mieści się w budżecie samorządu.
Kraków: Bliżej przebudowy ulicy Kościuszki
547
Zintegrowany transport Zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki zostało ujęte w tegorocznym budżecie miasta. W ciągu najbliższych miesięcy spodziewane jest uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcie robót budowlanych.
No-show. Czy linie mogą anulować rezerwację? LOT odpowiada Stanowskiemu
4k
Pasażer Niepojawienie się pasażera na pierwszym z wielu lotów zabukowanych pod jednym numerem rezerwacyjnym skutkuje anulacją pozostałej części podróży. Robią tak tradycyjne linie lotnicze. Przewoźnicy budżetowi prowadzą politykę sprzedażową, którą można porównać do kupna biletu do kina. Brak lotu tam, nie oznacza anulacji rejsu powrotnego. Czy działanie tradycyjnych operatorów jest zgodne z prawem? Prawnicy uważają, że nie. A kilka lat temu hiszpański Sąd Najwyższy, w sprawie przeciwko Iberii, orzekł, że takie działania są nielegalne.
mg, TOR Konferencje
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >