Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Euro 2012: Zyskały głównie dworce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
11-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Zachodni

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Euro 2012: Zyskały głównie dworce
Plany z roku 2007 zakładały, że po zmodernizowanych torach kibiców będą woziły nowoczesne pociągi. Z tego planu niewiele udało się zrealizować. Kolejarze natomiast dotrzymali słowa jeśli chodzi o dworce – podkreśla “Dziennik Zachodni”.

W Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Warszawie, we Wrocławiu, Gdyni i w innych miastach zaplanowano remonty lub budowę nowych dworców kolejowych na Euro 2012. Plany zakładały także poprowadzenie centralnego odcinka II linii metra w Warszawie, budowę linii kolejowej do lotniska w Pyrzowicach oraz modernizacje linii między miastami-gospodarzami.

- Największym wygranym Euro 2012 są polskie dworce kolejowe – powiedział w rozmowie z “Dziennikiem Zachodnim” Adrian Furgalski z ZDG TOR. Według eksperta, gdyby nie odbyło się Euro, inwestycji po prostu by nie było. - W obawie przed wstydem znaleziono jednak pieniądze na inwestycje w ten element infrastruktury - dodaje Furgalski.

Pod koniec maja otwarto zbudowany od podstaw dworzec w Poznaniu. Podróżnym udostępniono też dworzec we Wrocławiu, Gdyni, Warszawie Wschodniej, a wcześniej oddano odnowioną Warszawę Centralną. Wykonawca nie zdążył z budową dworca w Katowicach. Remont dworca w Gdańsku przesunięto dopiero na jesień tego roku.

Sprawa gorzej wygląda z liniami kolejowymi – modernizacja większości linii zakończy się dopiero za jakiś czas. Dziś czas przejazdu na kluczowej linii - między Warszawą a Trójmiastem, to około 5 godzin.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Peryt o Euro 2012: Celem PKP PLK była zmiana wizerunku kolei

Warte uwagi

Peryt o Euro 2012: Celem PKP PLK była zmiana wizerunku kolei

ew, Rynek Infrastruktury 11 października 2012

Kolej do Modlina powstanie w ramach inwestycji na Euro 2012?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Peryt o Euro 2012: Celem PKP PLK była zmiana wizerunku kolei

Warte uwagi

Peryt o Euro 2012: Celem PKP PLK była zmiana wizerunku kolei

ew, Rynek Infrastruktury 11 października 2012

Kolej do Modlina powstanie w ramach inwestycji na Euro 2012?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5