NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Elektrowóz EU07-195 wraca na tory w oryginalnych barwach

| PKP Cargo 04.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-08-04 15:54:46 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"reflektory z lat sześćdziesiątych"

Mnie nie oszukacie......
2015-08-04 15:56:34 Autor: wafel
---.police.vectranet.pl
Reflektory z lat '60? Przecież później Cegielski w latach '80 takie same stosował.
2015-08-04 16:01:23 Autor: R
---.199.198.19
Nie da się ukryć, że to 4E.
2015-08-04 16:38:25 Autor: UAZownik
---.internetdsl.tpnet.pl
Taa, halogeny wsadzone zamiast lustrzanek w latach 60-tych... Pisać to mógł tylko jakiś skończony idiota...
2015-08-04 16:39:55 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post R:
"Nie da się ukryć, że to 4E."
Dokładnie :):):)

CYTAT: "W latach 1965-1974 zbudowano łącznie 240 lokomotyw tego typu, oznaczając je symbolem 3E"

Szanowna redakcjo, proszę poprawić, bo 3E to przecież ET21 :)
2015-08-04 16:42:03 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
Wracając do meritum sprawy, to świetnie, że część egzemplarzy będzie miało historyczne malowanie.
2015-08-04 16:55:11 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Marketingowy bełkot przepisany przez stażystów z RK, w latach 60 w PRL nie było halogenów ^^
2015-08-04 16:55:50 Autor: zeus04
---.133.22.13
Nawet ładnie wygląda :)
2015-08-04 17:34:16 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
Świetnie zrobiona.... ale dlaczego idzie się na ustępstwa???

Do redakcji i autora artykułu:

Jeśli coś przepisujecie nie róbcie tego bo byk na byku! Począwszy od złego oznaczenia typu, właściwy typ to 4E kończywszy na głupocie opisanej że to reflektory??? Oprawy owszem może i tak, ale pod oprawą i kloszem ewidentnie widać halogeny, więcej profesjonalizmu panowie z RK bo na razie to każdy artykuł wygląda amatorsko z brakiem wiedzy.
2015-08-04 17:41:20 Autor: mnb
---.10.5.123
Panowie Komentujący,

Ten portal ma w nazwie słowo "rynek" a nie "miłośnik", więc i tak się cieszcie, że ktoś tu wspomina o odnowieniu zabytkowej lokomotywy, bo de facto tego typu newsów na branżowym portalu powinno nie być. Macie swoje mikolskie stronki to tam się udzielajcie.
2015-08-04 17:56:43 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Świetna inicjatywa z tymi barwami oryginalnymi, oby tak dalej.
2015-08-04 18:16:36 Autor: skipper
---.promax.media.pl
Bankomaty nie wiedziały wtedy co to kolej
2015-08-04 18:45:11 Autor: Jo
---.dynamic.chello.pl
A od kiedy to orginalna 7ka była "świdrato" ( miała zeza ) 2 rażące błędy !!!
2015-08-04 18:50:43 Autor: Engineer
---.adsl.inetia.pl
Do redakcji i autora artykułu - proszę poprawić, bo razi po oczach (!!!)

"W latach 1965-1974 zbudowano łącznie 240 lokomotyw tego typu, oznaczając je symbolem 3E." - NIEPRAWDA.

Prawidłowo, powinno być napisane tak:

W latach 1965-1974 zbudowano łącznie 240 lokomotyw serii EU07, typu 4E.


Lokomotywy typu 3E przedstawiają całkiem inną pod każdym względem, sześcioosiową lokomotywę serii ET21!!!


Ponadto zastosowane reflektory halogenowe, (zamiast lustrzanych fabrycznie montowanych), nie mają nic wspólnego z tymi z lat sześćdziesiątych (!!!)

Obudowa reflektora, która przetrwała z tamtych lat, nie jest na razie niczym niezwykłym, ponieważ posiada ją prawie każda lokomotywa na Polskich szlakach, zarówno ta starsza jak np. opisywana EU07-195, jak i nowsze np EU07 typu 303E, czy ET22, ET41 etc.
2015-08-04 19:36:25 Autor: czeslaw
---.dynamic.chello.pl
do cie się do byle ...
ja napiszę że ciekawa inicjatywa i ukłony dla pkp cargo
pozdrawiam wszystkich "miłośników kolei"
2015-08-04 21:47:55 Autor: Pitrys
---.client.rionet.cz
Chciałbym zapytać, dlaczego mają wszystkie polskie lokomotywy takie gigantyczne światła. Wymagala tego jakas norma czy to była tylko tradycja? Pozdro do Polski.
2015-08-04 21:53:10 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Pitrys:
"Chciałbym zapytać, dlaczego mają wszystkie polskie lokomotywy takie gigantyczne światła. Wymagala tego jakas norma czy to była tylko tradycja? Pozdro do Polski."
Czechosłowacki tabor miał napięcie pomocnicze 48V. Polski miał 110V. Nie produkowano w Polsce żarówek halogenowych na takie napięcie. Teraz mamy przetwornice tranzystorowe i nie ma problemu.
2015-08-04 22:00:35 Autor: Pitrys
---.client.rionet.cz
W odpowiedzi na post zeus04:
"Czechosłowacki tabor miał napięcie pomocnicze 48V. Polski miał 110V. Nie produkowano w Polsce żarówek halogenowych na takie napięcie. Teraz mamy przetwornice tranzystorowe i nie ma problemu."
Dzięki.
2015-08-04 22:26:10 Autor: 303E
---.warszawa.vectranet.pl
Niby jaki związek z wielkością reflektorów ma napięcie obwodów pomocniczych pojazdu? Są takie a nie inne dlatego, że tak to rozwiązał projektant, bazując na założeniach jakie otrzymał. Dlaczego wszystkie lokomotywy otrzymały takie oświetlenie? Te reflektory wprowadzono w latach 60-tych jako standard dla wszystkich pojazdów trakcyjnych i nie tylko. Wtedy regularnie kursowały jeszcze parowozy z różnymi instalacjami oświetleniowymi, intensywnie wchodził nowy tabor. Zdecydowano się na standaryzacje tego elementu ponieważ łatwiej jest mieć jeden rodzaj części do kilku typów taboru...
2015-08-04 22:38:30 Autor: Leśny Dziad
---.internetia.net.pl
No weźcie kurde przeczytajcie te wypociny od tytułu aż po koniec ("wróca", 3E - co jest bzdurą itd) i zróbcie ten artykuł nadającym się do czytania..., albo klik, klik, delete i nie róbcie sobie obciachu... chociaż..., w sumie... obciach, to wasza specjalność ;)
2015-08-04 22:50:49 Autor: Pitrys
---.client.rionet.cz
Zeus może mieć rację. Klasyczna żarówka z taką samą wydajnośćą jest dużo większa niż halogenowa.
2015-08-04 22:51:16 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post 303E:
"Niby jaki związek z wielkością reflektorów ma napięcie obwodów pomocniczych pojazdu? Są takie a nie inne dlatego, że tak to rozwiązał projektant, bazując na założeniach jakie otrzymał. Dlaczego wszystkie lokomotywy otrzymały takie oświetlenie? Te reflektory wprowadzono w latach 60-tych jako standard dla wszystkich pojazdów trakcyjnych i nie tylko. Wtedy regularnie kursowały jeszcze parowozy z różnymi instalacjami oświetleniowymi, intensywnie wchodził nowy tabor. Zdecydowano się na standaryzacje tego elementu ponieważ łatwiej jest mieć jeden rodzaj części do kilku typów taboru..."
W drezynach były reflektory typu samochodowego, bo i instalacje były jak w pojazdach samochodowych :) Zestandaryzowano napięcie pokładowe itd. Żarówki 110V Polam dostarczał dla PKP jak i na okręty :) Do dziś są dwa rodzaje "bagnetów" i nie wszystkie 100 watowe są zamienne miedzy sobą. Czasem na szlaku/stacji wymieniam (w nocy) i wiem :)
2015-08-04 23:01:42 Autor: Pitrys
---.client.rionet.cz
Jak już pisałem, klasyczna żarówka z taką samą wydajnośćą jest dużo większa niż halogenowa. Więc to logiczne.
2015-08-04 23:04:01 Autor: zxc
---.zapnet-isp.net
jaki wkład w całą sprawę miała era parowozów??? otóż ŻADEN. była to od dłuższego czasu drążona inicjatywa pracowników cargo z kilku lokalizacji. ciekaw jestem jak era pomagała przy renowacji loka....
2015-08-04 23:05:52 Autor: 303E
---.warszawa.vectranet.pl
Ja sobie zdaje z tego sprawę bo i sam nie raz takie żarówki wymieniałem. Chodzi mi raczej o brak sensu w stwierdzeniu, że im większe napięcie zasilania tym większy reflektor.
2015-08-04 23:24:03 Autor: Pitrys
---.client.rionet.cz
Zeus napisał, że nie produkowano w Polsce żarówek halogenowych na takie napięcie (110V), więc musieli użyć clasiczne (duże) i użyć większy reflektor.
2015-08-05 08:37:01 Autor: pasażerSKMWA
---.static.chello.pl
zostawili co najwyżej to, co robi za całe wrażenie czoła lokomotywy tj. oryginalne okrągłe pokrywy reflektorów. Bo w środku już współczesne odbłyśniki soczewkowe.
2015-08-05 09:24:31 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post 303E:
"Ja sobie zdaje z tego sprawę bo i sam nie raz takie żarówki wymieniałem. Chodzi mi raczej o brak sensu w stwierdzeniu, że im większe napięcie zasilania tym większy reflektor."
Źle zrozumiałeś :) 48V jest stosowane w samochodach, jachtach, łodziach itp. Nie ma problemu z zakupem np. żarówki H3 48V. Czechosłowackie lokomotywy np. seri 163 mają środkowy reflektor wyposażony w dwie H3 (nie wiem czy szeregowo 24V). Dolne światła to tam tylko pozycyjne są. Nasze normy oświetlenia są inne niż tam obowiązujące (można odszukać nasze w internecie). Nasze lokomotywy zostały dopuszczone do poruszania się po Republice Czeskiej i Słowackiej, ale początkowo tamtejsi maszyniści z głębi kraju, byli zdezorientowani jak się mijali z nami. Mrugali swoimi reflektorami, złościli się, a przecież "oślepianie" nie było celowe z naszej strony (dotyczy głównie współczesnych naszych reflektorów opartych na żarówkach halogenowych)...
2015-08-05 10:18:06 Autor: coroner
---.static.ip.netia.com.pl
Co by nie mówić jest piękna !
2015-08-05 14:21:19 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post zeus04:
"Źle zrozumiałeś :) 48V jest stosowane w samochodach, jachtach, łodziach itp. Nie ma problemu z zakupem np. żarówki H3 48V. Czechosłowackie lokomotywy np. seri 163 mają środkowy reflektor wyposażony w dwie H3 (nie wiem czy szeregowo 24V). Dolne światła to tam tylko pozycyjne są. Nasze normy oświetlenia są inne niż tam obowiązujące (można odszukać nasze w internecie). Nasze lokomotywy zostały dopuszczone do poruszania się po Republice Czeskiej i Słowackiej, ale początkowo tamtejsi maszyniści z głębi kraju, byli zdezorientowani jak się mijali z nami. Mrugali swoimi reflektorami, złościli się, a przecież "oślepianie" nie było celowe z naszej strony (dotyczy głównie współczesnych naszych reflektorów opartych na żarówkach halogenowych)..."
Różnicę w normach widać do dziś, jak ČD swego czasu zaczęło masowo montować w swoich lokach LEDy to warto zwrócić uwagę, że te loki które są przeznaczone tylko do jazdy po Czechach to mają LEDy we wszystkich reflektorach, dolnych i górnych. Za to te z dopuszczeniem na Polskę mają górny reflektor halogenowy, żeby spełnić polskie normy, zaś na dole są i halogeny i diody, przykład nurki.

Wiele S200 i T448p ma górny mocny reflektor, a w dolnych ma słabe żarówki (choć są też takie co mają komplet halogenów, zależy od sztuki).

ST44 z pierwszej dziesiątki dostarczonej do Polski miały reflektory typowe dla M62 dostarczanych wszędzie indziej, lecz wszystkie późniejsze egzemplarze miały już typowe garnki.
2015-08-05 15:08:22 Autor: Deo
---.kielce.vectranet.pl
A co z ujednoliceniem kolorystycznym taboru... Takie malowanie to można zrobić i postawić loka w muzeum kolejnictwa, albo na paradach...
2015-08-05 16:45:07 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja tam bym wolał, żeby wróciła jako EU07A.
2015-08-06 07:57:52 Autor: mbc
---.199.198.19
STARE ZRZĘDY. (komentarz odnosi się do autorów 2 postów powyżej).
2015-08-07 14:30:32 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post mnb:
"Panowie Komentujący,

Ten portal ma w nazwie słowo "rynek" a nie "miłośnik", więc i tak się cieszcie, że ktoś tu wspomina o odnowieniu zabytkowej lokomotywy, bo de facto tego typu newsów na branżowym portalu powinno nie być. Macie swoje mikolskie stronki to tam się udzielajcie."
Ten portal nie bez powodu wrzuca takie coś. Jak inaczej uzyskać wysoką "klikalność"? :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS