Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych pozyskał do obsługi linii w województwie dwa 20-letnie szynobusy SN81.
Jeden został wyprodukowany w 1989, drugi w 1990 r. - SN 81 przyjechały do nas z Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Białymstoku, a dokładnie z Czeremchy - mówi Piotr Janicki, rzecznik Pomorskiego Zakładu PR.
W zakładach w Słupsku oba szynobusy przeszły naprawę rewizyjną i modernizację: montaż toalety, wskaźnika położenia hamulca tarczowego. Tabor podlegał kapitalnemu remontowi silnika, nadwozia i podwozia.
Pierwszy SN 81 wyjechał w trasę 28 listopada, obsługuje odcinek Chojnice - Szczecinek. Drugi ma zostać włączony do eksploatacji na początku stycznia 2010 r.
Wyposażenie SN 81 po naprawie zawiera się w wymogach, jakie musi spełniać tabor przewoźników, którzy przystąpili do przetargów na obsługę niezelektryfikowanych linii w woj. pomorskim w latach 2009-2015. Pomorski rynek zmienił się tylko o tyle, że od nowego rozkładu obsługę odcinka Kościerzyna - Czersk - Wierzchucin w całości od Przewozów Regionalnych przejęła Arriva PCC. Od nowego rozkładu Arriva uruchamia też komercyjny (na terenie woj. pomorskiego, pomiędzy Kościerzyną i Trójmiastem - na Kujawach i Pomorzu jest dotowany) pociąg Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Gdańsk. Na pozostałych odcinkach układ przewoźników nie zmienił się.

* Fot. Przewozy Regionalne.
SN81 były produkowane w latach 1988-1990 przez Kolzam (wyprodukowano 6 sztuk). Były one adaptacją produkowanego przez te przedsiębiorstwo wózka motorowego WOA-29, który wykorzystywany był do obsługi przejazdów inspekcyjnych i przewozu brygad remontowych.
Niektóre dane techniczne SN81:
- Układ osi: 1\'A\'+1\'1\'
- Typ silnika spalinowego: 6CT107
- Moc znamionowa: 110 kW
- Rodzaj przekładni: Mechaniczna
- Typ przekładni: 5S-45
- Ilość miejsc siedzących: 66
- Prędkość maksymalna: 90 km/h
- Średnica kół: 840 mm
- Masa służbowa: 23 200 kg
- Długość całkowita: 16 500 mm