Partnerzy serwisu:
Tabor

Dwa SN81 dla Pomorza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
15-12-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński/mg, Rynek Kolejowy, 15 grudnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Dwa SN81 dla Pomorza
Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych pozyskał do obsługi linii w województwie dwa 20-letnie szynobusy SN81.

Jeden został wyprodukowany w 1989, drugi w 1990 r. - SN 81 przyjechały do nas z Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Białymstoku, a dokładnie z Czeremchy - mówi Piotr Janicki, rzecznik Pomorskiego Zakładu PR.

W zakładach w Słupsku oba szynobusy przeszły naprawę rewizyjną i modernizację: montaż toalety, wskaźnika położenia hamulca tarczowego. Tabor podlegał kapitalnemu remontowi silnika, nadwozia i podwozia.

Pierwszy SN 81 wyjechał w trasę 28 listopada, obsługuje odcinek Chojnice - Szczecinek. Drugi ma zostać włączony do eksploatacji na początku stycznia 2010 r.

Wyposażenie SN 81 po naprawie zawiera się w wymogach, jakie musi spełniać tabor przewoźników, którzy przystąpili do przetargów na obsługę niezelektryfikowanych linii w woj. pomorskim w latach 2009-2015. Pomorski rynek zmienił się tylko o tyle, że od nowego rozkładu obsługę odcinka Kościerzyna - Czersk - Wierzchucin w całości od Przewozów Regionalnych przejęła Arriva PCC. Od nowego rozkładu Arriva uruchamia też komercyjny (na terenie woj. pomorskiego, pomiędzy Kościerzyną i Trójmiastem - na Kujawach i Pomorzu jest dotowany) pociąg Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Gdańsk. Na pozostałych odcinkach układ przewoźników nie zmienił się.

 

\

* Fot. Przewozy Regionalne.

 

SN81 były produkowane w latach 1988-1990 przez Kolzam (wyprodukowano 6 sztuk). Były one adaptacją produkowanego przez te przedsiębiorstwo wózka motorowego WOA-29, który wykorzystywany był do obsługi przejazdów inspekcyjnych i przewozu brygad remontowych.

Niektóre dane techniczne SN81:

  • Układ osi: 1\'A\'+1\'1\'
  • Typ silnika spalinowego: 6CT107
  • Moc znamionowa: 110 kW
  • Rodzaj przekładni: Mechaniczna
  • Typ przekładni: 5S-45
  • Ilość miejsc siedzących: 66
  • Prędkość maksymalna: 90 km/h
  • Średnica kół: 840 mm
  • Masa służbowa: 23 200 kg
  • Długość całkowita: 16 500 mm

 

 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5