W poniedziałek, 13 kwietnia, dwa pierwsze tramwaje marki Solaris rozpoczęły w Brunszwiku regularne kursy pasażerskie. Miejski przewoźnik Braunschweiger Verkehrs-GmbH zamówił u polskiego producenta łącznie 18 pojazdów tego typu. Kolejne Tramino będą sukcesywnie pojawiać się na brunszwickich torach w następnych miesiącach bieżącego roku.
Wyjazd na linię dwóch z 18 zamówionych szynowych Solarisów stanowi kamień milowy w procesie finalizacji jednej z największych inwestycji brunszwickiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Miejski przewoźnik wkracza tym samym w zupełnie nowy etap rozwoju, którego celem jest zaoferowanie mieszkańcom Brunszwiku niemalże całkowicie niskopodłogowego taboru szynowego i autobusowego.
W ceremonii przekazania wyprodukowanych w Polsce tramwajów, która odbyła się 13 kwietnia, wzięli udział m.in. burmistrz Brunszwiku Ulrich Markurth oraz prezes Braunschweiger Verkehrs-BmbH Jörg Reincke. Punktem centralnym uroczystości był moment, w którym motorniczowie wraz z pasażerami linii M3 i M5 przesiedli się z tramwajów wyprodukowanych w roku 1977 do całkowicie niskopodłogowych Tramino, otwierając tym samym nowy rozdział w historii brunszwickiego transportu publicznego.
Tramino Braunschweig to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl