Partnerzy serwisu:
Biznes

Czy województwo mazowieckie stać na nowe pociągi dla Kolei Mazowieckich?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
26-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Czy województwo mazowieckie stać na nowe pociągi dla Kolei Mazowieckich?
Przesunięcie pieniędzy z budowy połączenia kolejowego do lotniska w Modlinie na zakup nowych pociągów dla Kolei Mazowieckich - taki jest nowy pomysł Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Nowy tabor przewoźnikowi bez wątpienia jest potrzebny, ale niektórzy radni Sejmiku Województwa Mazowieckiego stawiają pytanie, czy realizacja pomysłu w ogóle jest realna.

Budowy torów na lotnisko w Modlinie na razie na pewno nie będzie, przynajmniej z pieniędzy województwa. Inwestycję ma przejąć zarządca infrastruktury kolejowej - PKP PLK. Samorząd tłumaczy wycofanie się z projektu z powodu m. in. blokowania inwestycji przez ekologów i opóźnień z tym związanych. Teraz władze województwa proponują przesunięcie 100 mln zł z inwestycji na zakup nowych pociągów samorządowego przewoźnika kolejowego.

- Niedawno dowiedzieliśmy się, że urząd marszałkowski chce przesunąć środki unijne na zakup pociągów. Wcześniej - w odpowiedzi na moją interpelację, była podana informacja o przesunięciu tych pieniędzy na "inne cele", ale nie podano, na jakie - tłumaczy w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego Grzegorz Pietruczuk. Radny SLD zaznacza, że nie ma przeciwwskazań co do zakupu taboru, ale zastanawia się, czy pomysł w ogóle jest możliwy do zrealizowania, szczególnie w tak trudnej sytuacji województwa. - My nie jesteśmy przeciwko zakupowi pociągów, ale widząc, jak działa urząd marszałkowski, obawiamy się, że te pieniądze przepadną. Przecież jeszcze oprócz wkładu unijnego trzeba mieć wkład własny. Według mnie tych pieniędzy na sto procent nie ma w urzędzie marszałkowskim - tłumaczy radny. - Na chwilę obecną zadłużenie urzędu przekracza 1,5 mld zł, czyli w granicach ustawowo dopuszczonego zadłużenia. Ale to nie wszystko - przypomina radny. - Koleje Mazowieckie mają przecież 100 mln euro obligacji, które trzeba będzie kiedyś wykupić. To kolejne finansowe obciążenie przewoźnika, a trzeba dodać, że urząd marszałkowski obciął dotację dla Kolei Mazowieckich - dodaje.

- Moim zdaniem plan zakupu pociągów to tylko chwyt, który pozwoli na uwolnienie się od zarzutów opozycji, a sensowność tego projektu i przygotowanie są praktycznie żadne.  Trzeba jeszcze postawić bardzo ważne pytanie: czy spółka jest w stanie jeszcze bardziej się  zadłużyć - podkreśla radny SLD.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5