NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

CZT: Trwa likwidacja kolei w woj. podlaskim

| Krzysztof Rytel, Centrum Zrównoważonego Transportu 13.03.2014 178

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-13 15:51:42 Autor: BarteS
---.capgemini.net.pl
No to wygląda na to, że mamy kolejengo mocnego kandydata do walki o prymat pierwszeństwa w zwijaniu kolei regionalnej.
Ostro walczą Podlaskie, Małopolskie i Śląskie. Kilka kolejnych depcze im po piętach.
2014-03-13 16:01:26 Autor: Kryniczanin
---.181.205.144.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Brawa dla Krzysztofa Rytla i CZT!

SZACUNEK!
2014-03-13 16:02:53 Autor: ja
---.play-internet.pl
Bo marszałek woli wydawać kasę na mniejszości białoruskie i inne głupoty typu opera
2014-03-13 16:09:12 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Brawo CZT. Dobrze, że komuś się chciało takie rzeczy policzyć. Mam nadzieję, że artykuł dotrze do lokalnej prasy w województwie podlaskim. Porównanie procentowe wydatków z różnych województw daje bardzo wyraźne dane i robi wrażenie. Nie bardzo wierzę, że to cokolwiek zmieni, bo niestety w tym smutnym kraju kolej nie interesuje już prawie nikogo, ale jeżeli walczyć, to właśnie teraz. W tym roku są wybory samorządowe. Jak się teraz nie uda, to nigdy.
2014-03-13 17:04:39 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
Szlag mnie trafil jak to przeczytalem. Pamietam czasy swoich studiow w Bialymstoku i moich podrozy do/z Warszawy np Leningrad Expresem :) Byla tez dobra komunikacja kolejowa z Bialegostoku do Elku. Ale bylo jedno PKP. A teraz?
2014-03-13 18:01:03 Autor: Marek55
---.dynamic.chello.pl
Format adresów mailowych do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju:
pierwsza litera imienia (bez kropki) nazwisko @mir.gov.pl
np. JKowalski@mir.gov.pl
Warto samemu interweniować do znanych nam z nazwisk wysoko postawionych tam osób. Później będzie za późno, bo zwiną całą kolej.
2014-03-13 19:08:29 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
a teraz są busy. Białystok - Sokółka, Białystok - Suwałki, Białystok - Lapy, Białystok - Bielsk Podlaski. I po co komu kolej ?
2014-03-13 19:19:47 Autor: metropolitan.
---.dynamic.chello.pl
Proceder zwijania kolei w Polsce trwa w "najlepsze". Władze RP, osoby odpowiedzialne za transport w Polsce, za stan kolei - nawet nie kryją swojego proasfaltowego ,prosamochodowego "widzi mi się". Grunt to droga, benzyna, blaszana fura i huuuuraaaaa ! Dlatego w pełni podpisuję się pod powyższym tekstem i wierzę że Komisja Europejska i odpowiednie instytucje europejskie - w y m u s z ą na władzach naszego kraju żeby transport w Polsce był zrównoważony, zgodny z tym co UE nakreśliła na kolejne lata i dekady w trosce o dobrostan środowiska naturalnego i dobrobyt obywateli UE.
2014-03-13 19:20:15 Autor: pasażer.
---.dynamic.chello.pl
A po co komu POlitycy likwidatorzy?
2014-03-13 22:30:03 Autor: RRR
---.leon.com.pl
@barteS - różnica między podlaskim a śląskim w podejściu do kolei jest ogromna. Wprawdzie śląskie narobiło sobie z koleją strasznego bałaganu i strat finansowych przez Koleje Śląskie to jednak w żadnym wypadku nie ma tam mowy o zwijaniu się kolei. W porównaniu do 2006 roku praca przewozowa jest większa. Sytuacja rozkładowa, taborowa ustabilizowała się. Generalnie Śląsk chce podnosić rolę kolei. Podlasie nie potrafi nawet wytyczyć 1-2 ważnych linii które mogłyby być dla tego regionu kluczowe. Według mnie Podlasie idzie w kierunku Mołdawii czy Bośni gdzie kolej pełni rolę marginalną... Rzeczywiście to najgorsze w Polsce województwo jeśli chodzi o politykę transportową.
2014-03-13 22:55:47 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@RRR: Możesz podać jakieś liczby na potwierdzenie swojej tezy?
2014-03-14 05:35:20 Autor: palec boży
---.opera-mini.net
likwidacja koleji państwowej trwa bo do czego w Polsce jeździć ? do marketów ? :-)
2014-03-14 07:47:13 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@palec boży

Markety z obcym kapitałem to zastępcy polskich zakładów przemysłu które zostały rozebrane a co niektóre przejęte przez polskich kombinatorów
2014-03-14 08:00:15 Autor: hahaha
---.g-net.pl
Tak samo trzeba będzie kopnąć w du...ę ministerkę "Sorry-kolei nie będzie". Albo kolej dostanie kasę po unijnemu, albo nie dostaniecie nic, taże na wasze ukochane drogi.


Aha, jeszcze jedno porównanie. Miesięczny koszt utrzymania, zbudowanego na Euro 2012, stadionu we Wrocławiu wynosi 1 mln zł. Jak to się ma do podlaskich wydatków na kolej?
2014-03-14 08:42:56 Autor: Stefan9
---.opera-mini.net
porównajcie to proszę z dzialaniami bylego marszałka województwa śląskiego, efektem czego jest obecnie na głównej linii Częstochowa - Gliwice codziennie rano ścisk bo jest dużo mniej pociągow, np. dziura od 6.16 do 7.21 w porze szczytu rannego. Czy naprawdę nie da sie aby jedna jednostka sprzątana w nocy w Łazach wykonała okolo godziny 6.40/6.50 kurs z Zawiercia do Katowic i tam przeszla na swoj obieg?
2014-03-14 08:47:22 Autor: scyz
---
Władza na Podlasiu taka sama jak w Centrum. Koalicja PO-PSL. Podlasiacy!!! Zbliżają się wybory samorządowe. Będzie tak jak sobie wybierzecie!!!!
2014-03-14 09:10:08 Autor: miw
---.tktelekom.pl
Władze Podlasia mają swoją wizje transportu (4,5 miliona na rower miejski).
2014-03-14 10:29:20 Autor: RRR
---.leon.com.pl
gosc123 - chociażby taki przykład. W 2006 nie było pociągów do Tych Miasta. A województwo doprowadziło nie tylko do odtworzenia tej relacji ale także finansuje tam pociągi jeżdżące co pół godziny. W przypadku Podlasia jest tylko regres. @stefan9 - ale problemy na linii Częstochowa-Gliwice występują tylko z powodu bardzo zintensyfikowanych prac modernizacyjnych! Dlatego w godzinach szczytu są godzinne dziury.
2014-03-14 10:50:28 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@stefan9

Muszą być ustawy zakazujące karania urzedników i poczucie urzędniczej bezkarności błędnych działań za pieniądze województwa
2014-03-14 14:46:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
We wszystkich woj. wschodnich kolej regionalna nie ma sensu ekonomicznego. Dopóki konkurencją dla pucionguf był telepiący się Autosan z PKSu to jakoś to się kręciło. A teraz to o czym mowa.
2014-03-14 18:42:50 Autor: Staszek Biega
---.adsl.inetia.pl
@RRR
Jakie intensywne prace modernizacyjne na odc., Częstochowa-Gliwice? Pociągu o tej porze nie ma w rocznym rozkładzie jazdy, bo nie został zamówiony
2014-03-14 21:04:36 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@RRR: Rozumując w Twój sposób, to największą pracę przewozową w śląskim odnotowano w grudniu 2012: wtedy po raz pierwszy jeździły pociągi do Imielina :P
2014-03-15 17:58:58 Autor: Głos z USA
---.hsd1.in.comcast.net
PKP PLK musza się wyposażyć w wykrywacze metalu. Nie długo będą duże trudności, z odnalezieniem szyn w zaroślach.
2014-03-16 09:56:18 Autor: filip
---.dynamic.chello.pl
Jaku już padło o województwie śląskim: temat porannych pociągów z Zawiercia do Katowic był nie raz dyskutowany. Na linii nr 1 jest na ten rok założony konstrukcyjnie odcinek jednotorowy od Zawiercia do Ząbkowic. Wstępny harmonogram zamknięć jest dostępny w załączniku nr 5 do Regulaminu PLK. Część pociągów przejmie linia 160, ale nie rozwiąże to problemu ograniczonej przepustowości między Łazami, a Zawierciem. Na dodatkowy pociąg rano do Katowic w rozkładzie rocznym zwyczajnie zabrakło miejsca. Oczywiście każdemu wolni pisać spiskowe teorie dziejów i wymyślać bajeczki. Papier i Internet wszystko przyjmie. Zawsze też można rzucić koncertowo, że "głupia PLK nie umie układać rozkładów jazdy", bo w ten sposób zdobywa się poklask gawiedzi.
2014-03-16 16:13:03 Autor: lasek
---.146.120.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Degrengolada kolei trwa.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5