NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

CZT: Miasta bez kolei? Głównie w Polsce

| CZT 22.10.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-10-22 14:12:21 Autor: waćpan
---.adsl.inetia.pl
no ale my za to mamy piękną choć tragiczną historię, krajobrazy, no i w ogóle husaria, powstania, i ten, no Chrystus narodów itd...
2014-10-22 14:13:04 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Wszystko jest w porządku, zgodnie z planem i pod kontrolą, tylko panowie z CZT nie znają jeszcze tajnej propozycji rozbioru Rosji, jaką otrzymaliśmy z Chin. Nawet R. Sikorski jeszcze nie słyszał o tym planie, taki jest tajny ale wszyscy ministrowie transportu/infrastruktury dobrze o nim wiedzieli od lat. Nam ma przypaść teren, na którym są prawie wszystkie złoża ropy. Teraz wszystko pasuje do naszej strategii transportowej? No właśnie...
2014-10-22 14:13:21 Autor: g
---.serwistal.pl
Oj, ten temat trzeba by rozszerzyć o następne kilkanaście jak nie kilkadzieścia a może ...dziesiąt miast mniejszych które leżą przy liniach kolejowych, lecz te linie są wyłączone z ruchu kolejowego , a to zamknięte , a to zawieszone itp. A tłumaczy się to zawsze brakiem rentowności lub też wysokim stanem zdegradowania i zdewastowania linii. Przy zliczeniu tych wszystkich miast statystyka będzie jeszcze ciekawsza.
Polski fenomen polega na tym, że kolej traktuje się jak firmę komercyjną a nie jak jednostkę która pełni pewnego rodzaju misję społeczno-państwową. Niestety ten fenomen jest przykry , ponieważ w Europie zachodniej kwietnie kolej regionalna, a u nas ? NIE DA SIĘ.
2014-10-22 14:43:31 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Mamy do czynienia w Polsce ze sztucznie nakręcanym od wielu lat stopniem motoryzacji przez władze państwowe, odpowiedzialnych za transport. A teraz ta spirala motoryzacji nakręca się samoistnie, bo na drogach robi się ciasno, limit przepustowości na drogach radialnych do/z dużych miast wyczerpuje się. Wymuszane są przez to kolejne inwestycje drogowe (obwodnica każdej wsi, ekspresówki, łączniki drogowe, bezpieczne przejścia dla pieszych itd.). Zamiast pieniądze które powinny trafić na poprawę infrastruktury dla transportu szynowego, są dla tego negowane i trafiają na budowę dróg i urządzeń z tym związanych. Można podać wiele miejsc w Polsce gdzie miałyby być realizowane projekty kolejowe, a rzekomo mieszkańcy wolą drogi. Rośnie też postawa roszczeniowa do władz lokalnych i państwowych o realizację projektów drogowych. Nie ma dnia w Polsce żeby gdzieś nie domagano się budowy obwodnicy, bo samochody nie dają żyć, przejść itd. Tak oto mieszkańcy padli sami ofiarą nadmiernej motoryzacji. Cierpi na tym transport publiczny, nie tylko kolejowy. Jest wiele miejsc w Polsce, nawet w pobliżu dużych miast, gdzie transport publiczny właściwie zanikł, no chyba że liczyć gimbusa, a co dopiero myśleć o transporcie szynowym. W takich warunkach przerzucenia transportu na samochodowy w miażdżącej większości, dobra kolej i transport szynowy nie może się właściwie rozwijać.
2014-10-22 15:03:34 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Kontynuując wątek...
Do p/w tabelki dodam Nowa Huta (wschodnia część Krakowa) w której zamieszkuje licząc 5 dzielnic typowo nowohuckich 250 000 mieszkańców !!!

I to jest dopiero hit !!! Ostatni liniowo pociąg pojechał w Nowej Hucie pod koniec lat 90' ub. wieku !!!

Dlatego niech nikogo to nie dziwi że domagamy się budowy metra między Nową Hutą a Krakowem oraz nowej stacji kolejowej w północnej części Nowej Huty (os. Piastów) żeby zrekompensować brak dostępności do kolei w 250 000 dzielnicy i przeciwstawić się rozjeżdżającej miasto i osiedla fali samochodów.
2014-10-22 15:31:37 Autor: lintek
---.play-internet.pl
Ciekawy artykuł i ciekawe porównanie na niekorzyść Polski. Również bardzo nieciekawie wygląda w PL dostęp do pociągów dalekobieznych miast 70-200 tyś. Mało kto wie ze Z Bohumina
odjeżdża już w tej chwili więcej pociągów dalekobieznych niż z Katowic. A przecież Katowice są 10 razy większe. I są węzłem w 7 kierunkach a Bohumin w 3. Polska stała się zasciankiem komunikacyjnym w ostatnich 25 latach. Szkoda że politycy tego nie widzą.
2014-10-22 16:04:50 Autor: Danziger
---.dynamic.chello.pl
Miasta które mają kolej w pobliżu zawierają się w zbiorze podanym w art. Rozumiem, że koleje w Polsce ledwie zipie i honorem jest kopanie leżącego, ale nie przesadzajmy.
2014-10-22 18:01:21 Autor: M.M.
---.wtvk.pl
@Danziger, A kto tu kopie leżącą kolej? Dla mnie jest to kopanie zarządzających infrastrukturą transportową i ich decyzji - a Ci mają się więcej_niż_dobrze.
2014-10-22 22:20:17 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bez połączeń kolejowych jest też Orłowa (koło Ostrawy), z tym, że w granicach tego miasta jest stacja Dolní Lutyne. Ponadto Orłowa ma szereg połączeń autobusowych z pobliskimi miastami, mającymi stację kolejową, jak np. z Ostrawą, Karwiną lub Czeskim Cieszynem.

Jak mam być nieco złośliwy, to w Polsce niemalże pez połączenia kolejowego jest Zakopane.

Ostatnio w Polsce doprowadza się ruch pasażerski do lotnisk, zamiast doprowadzić ruch kolejowy np. do 92 tysięcznego Jastrzębia Zdroju czy do Karpacza, Lubina, Głubczyc itp.

Pozwolę sobie zaznaczyć, że wiele miast, do których wstrzymano pasażerski ruch kolejowy w Polsce, to miasta, w których nie było możliwości podróżowania na jeden bilet pociągiem i komunikacją miejską. Brak wspólnych biletów kolejowo-autobusowyach bardzo często oznaczał, iż pasażerowie wybierali albo częściej kursującą komunikację miejską lub własny samochód.
2014-10-23 15:02:35 Autor: Locxx
---.254.196.149
Najgorzej wygląda dostęp do połączeń dalekobieżnych:
przykład:
Gorzów Wlkp (125 tys. mieszkańców - stolica województwa lubuskiego, siedziba wojewody) - JEDNO połączenie to ...wagony bezpośredniej komunikacji z Warszawą.
Kolejowa pustynia
2014-10-23 19:27:48 Autor: vo1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Siemianowice i Czeladź to trochę na siłę, bo można dojechać pociągiem tramwajowym, ale wiele to nie zmienia sytuacji w kraju
2014-10-23 19:38:11 Autor: vo1
---.dynamic.gprs.plus.pl
O jakim mieście w Czechach jest mowa? Orłowa ma stację kolejową
2014-10-23 21:28:20 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Vo1, o jakiej Orłowej ty piszesz? Dokąd niby jeżdżą pociągi z Orłowej?
2014-10-23 21:34:40 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z czeskiej wikipedii:
,,Osobní železniční doprava zde fungovala v letech 1869–1967. Orlová je jediné město nad 10 tisíc obyvatel v ČR, které nemá pravidelnou osobní železniční dopravu.,,

http://cs.wikipedia.org/wiki/Orlov%C3%A1
2014-10-23 21:49:26 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To chyba tylko Górna Lutynia jest w granicach Orłowej, a dolna już nie, w każdym razie, Orłowa połączeń kolejowych nie ma.
2014-10-24 03:37:17 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
Do tego dodajmy miasta w których kolej ma postać wymierającą i zupełnie symboliczną dzięki debilnemu zarzadzaniu PICu i marszałków bądź jest zawieszona do odwołania: Cieszyn,Zakopane,Sanok,Jasło,Krosno,Zagórz,Ustrzyki Dolne,Lesko,Krynica,Limanowa,Mszana,Nowy Sacz,Muszyna,Horyniec Zdrój,Lubaczów,Gorlice,Biecz,Wadowice,Busko Zdrój,Staszów,Mikołajki,Mrągowo,Olecko,Braniewo,Zgorzelec,Lwówek Sląski,Kamienna Góra, Brodnica,Krotoszyn,Milicz,Darłowo,Skępe,Lipno,Wodzisław Sląski,Sucha Beskidzka,Płock,i wiele, wiele innych....
2014-10-24 08:48:51 Autor: Vo1
---.opera-mini.net
Jeśli stacja z pociągami jest w granicach miasta, to kolej jest w mieście.
2014-10-24 22:01:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Największe miasto w POlsce bez dostępu do autostrady - Bydgoszcz 360 tys. mieszkańców.
Największe miasto w Czechach bez dostępu do autostrady - Liberec 100 tys. mieszkańców.
Największe miasto na Słowacji bez dostępu do autostrady - Bańska Bystrzyca 80 tys. mieszkańców.
Największe miasto na Węgrzech bez dostępu do autostrady - Szombathely 80 tys. mieszkańców
Największe miasto w Austrii bez dostępu do autostrady - Steyr 40 tys. mieszkańców.

Tak że spokojnie panowie, w temacie dróg bardziej odstajemy od cywilizowanego świata niż w temacie kolei.
2014-10-24 23:03:47 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Vo1, ale temat jest taki, czy jest połączenie kolejowe, a nie, czy jest dworzec kolejowy. Dworzec kolejowy może być, ale może też być nieczynny w ruchu kolejowym, np. Wrocław Świebodzki, na przykład Herrnhut koło Löbau w Saksonii (zamieniony na galerię obrazów i sztuki współczesniej).

To, że jest dworzec, nie znaczy, że są połączenia kolejowe.
2014-10-24 23:07:27 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do Liberca dociera taka quasi-autostrada, i biegnie zarówno w stronę Turnova i Pragi, jak i kawałek w stronę trójstyku PL-DE-CZ. Z tego, co wiem, to jest to chyba droga objęta winietami autostradowymi.

Do Bańskiej Bystrzycy dociera quasi-autostrada ze Zwolenia.
2015-03-09 23:30:55 Autor: Www
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
porównuje nasz kraj do kraju wielokrotnie mniejszego jakim jest Słowacja czy Czechy? Skoro u nas jest kilkanaście razy wiecej miast to i miast bez kolei jest wiecej pacany. To moze Polske do Stanow porownajcie teraz, albo Monako do Rosji antypokskie cepy opluwajace nasz krak przy kazdej okazji!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS