Partnerzy serwisu:
Biznes

Czego „kolejarze” mogliby nauczyć się od „lotników”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
25-10-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Czego „kolejarze” mogliby nauczyć się od „lotników”
wiz. PKP SA
Przyglądałem się ostatnio kondycji polskich dworców kolejowych i jak się okazało nie wszystkie, a nawet wiele z nich, nie najlepiej radzi sobie z komercjalizacją dworcowych powierzchni.

To pewnie nie zaskoczenie, ale co do zasady mogłoby się wydawać, że wolumen potencjalnych klientów jest taki, że przynajmniej większe dworce powinny „wychodzić na swoje”. Niestety nawet te, które wypracowują coraz wyższe przychody z działalności komercyjnej, obciążone są tak znaczącym poziomem kosztów, że o pozytywnym wyniku nie może być mowy (przynajmniej jeszcze przez pewien czas). 

W wielu aspektach komercjalizacja dworca kolejowego jest bardzo podobna do podobnych procesów, które obserwuje w pracy na lotniskach. Znając specyfikę działalności komercyjnej prowadzonej na lotniskach, jestem przekonany, że w tym względzie koledzy kolejarze mogliby kilka patentów ze świata lotniskowego wykorzystać.

Polskie lotniska od dłuższego już czasu kładą coraz większy nacisk na przychody pozalotnicze. Po pierwsze, dlatego, że nie mają za bardzo wyjścia. Po drugie, dlatego, że rozumieją potencjał drzemiący w pasażerach – potencjalnych klientach. Stąd coraz odważniejsze działania w obszarze komercyjnego wykorzystania lotniskowych terminali. 

Jeszcze długa droga przed nami, jeszcze wiele barier, również mentalnych, musimy pokonać, ale jestem przekonany, że to nadal świat lotnisk będzie wyznaczał najlepsze praktyki w zakresie prowadzenia działalności komercyjnej w oparciu o infrastrukturę transportową.

I na koniec jedna uwaga, aby trochę oddać sprawiedliwość kolegom kolejarzom. Menagerom polskich lotnisk jest, przynajmniej w teorii, jednak trochę łatwiej. Obok przychodów pozalotniczych uzyskują również większy lub mniejszy strumień przychodów z opłat lotniczych. A zarządcy polskich dworców kolejowych nadal nie mogą doczekać się wprowadzenia opłaty dworcowej. Ale to już zupełnie inna historia. I nie taka prosta.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworce kolejowe jednak bez sprzedaży alkoholu

Prawo i polityka

Dworce kolejowe jednak bez sprzedaży alkoholu

Jakub Madrjas 13 grudnia 2022

Racibory: Duża afera o mały dworzec

Prawo i polityka

Racibory: Duża afera o mały dworzec

Jakub Madrjas 19 października 2022

Dworzec kolejowy w Białymstoku ma swoją patronkę

Pasażer

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworce kolejowe jednak bez sprzedaży alkoholu

Prawo i polityka

Dworce kolejowe jednak bez sprzedaży alkoholu

Jakub Madrjas 13 grudnia 2022

Racibory: Duża afera o mały dworzec

Prawo i polityka

Racibory: Duża afera o mały dworzec

Jakub Madrjas 19 października 2022

Dworzec kolejowy w Białymstoku ma swoją patronkę

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5