Partnerzy serwisu:
II linia metra

Co z pl. Wileńskim po otwarciu metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Co z pl. Wileńskim po otwarciu metra
Metro wprowadzi spore zmiany nie tylko na Świętokrzyskiej, ale także na Pradze, wymuszając – poprzez poprawę dojazdu – rewitalizację i uatrakcyjnienie miejscami zdegradowanej dzielnicy. Stacja końcowa centralnego odcinka II linii powstanie przy pl. Wileńskim, stanowiącym już teraz ważny punkt przesiadkowy pomiędzy tramwajami, autobusami i pociągami na dworcu Warszawa Wileńska.

Już wcześniej skrzyżowanie, przy którym stoi centrum handlowe, stanowiło centralny punkt dzielnicy. Nie było to jednak atrakcyjne miejsce do spotkań, gdyż przestrzeń niemal w całości była podporządkowana samochodom, a piesi i przesiadający się pasażerowie musieli tłoczyć się na wąskich wysepkach czy w przejściu podziemnym pod Targową. Rozwiązania te nie odpowiadały randze, jaką to miejsce mogłoby pełnić. – Plac Wileński powinien stać się centrum Pragi, a zatem powinien być placem z pełną obsługą pieszych na powierzchni i ograniczonym ruchem samochodowym – twierdzi dr Andrzej Brzeziński z firmy TransEko. Wobec protestów i sprzeciwów mieszkańców oraz organizacji społecznych, przejścia na powierzchni – wbrew wcześniejszym planom i zapowiedziom miasta – zostaną utrzymane.

Obszar ten ma duży potencjał pod względem zagospodarowania. – Jest tu sporo miejsca, które można łatwo odzyskać dla pieszych i rowerzystów. Przed rozpoczęciem budowy metra na wlotach skrzyżowania było tu po 4-5 pasów ruchu. Na pewno to trzeba pozwężać – przekonuje Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza. Jak dodaje, tak rozległe skrzyżowanie nie poprawiało płynności ruchu. Samochody utykały na środku skrzyżowania, blokując torowisko tramwajowe. – Duże wrażenie zrobiło na mnie kiedyś zagospodarowanie terenu nad stacją Anděl w Pradze czeskiej, którą można porównać lokalizacją i charakterem do Dworca Wileńskiego w Warszawie. Tam wyłączono z ruchu całe skrzyżowanie, pozostawiając jedynie tramwaje i uliczkę dojazdową do obsługi posesji. Ale na taką rewolucję Warszawa prawdopodobnie nie jest jeszcze gotowa – marzy Buczyński.

Faktycznie tak rewolucyjnych zmian raczej nie należy oczekiwać. Nie mniej jednak wygląd skrzyżowania powinien się poprawić. – Obecnie trwają prace nad projektem zagospodarowania placu Wileńskiego, którego głównym założeniem jest wytworzenie przestrzeni publicznej w jego północno-zachodniej części (przed cerkwią) – zapewnia Marta Brzegowa z biura prasowego Urzędu Miasta.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Pasażer

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Infrastruktura

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Witold Urbanowicz 02 lutego 2023

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Infrastruktura

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 12 października 2022

Zobacz również:

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Pasażer

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Infrastruktura

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Witold Urbanowicz 02 lutego 2023

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Infrastruktura

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 12 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5