– Chcę jeszcze raz przeprosić naszych pasażerów za wszystkie utrudnienia. Zapewniam, że awarii, która miała miejsce przez ostatnie dni, nie można porównywać z tą, która miała miejsce w listopadzie – powiedział Piotr Ciżkowicz, szef rady nadzorczej PKP Intercity.
Zarząd PKP Intercity na konferencji prasowej poświęconej wynikom przewozowym PKP Intercity w pierwszym półroczu 2015 szeroko odniósł się do kwestii trzydniowych problemów z zakupem biletów przez Internet (więcej na ten temat TUTAJ).
– Tym razem funkcjonalność internetowego kanału sprzedaży była bardzo ograniczona, ale udało nam się mimo tego sprzedać 20 tysięcy biletów w poniedziałek, wtorek i środę. To dowód na to, że nie była to awaria o porównywalnej skali. Dlaczego? Ponieważ z tamtych kłopotów wyciągnęliśmy wnioski – powiedział Piotr Ciżkowicz.
– Niestety nie jesteśmy w stanie obiecać, że tego typu niefunkcjonalności się więcej nie pojawią. Wynika to z tego, że system sprzedaży, na którym oparliśmy sprzedaż internetową, jest naprawdę przedpotopowy. W przyszłym tygodniu będziemy chcieli przenieść cały system na nową platformę sprzętową, to pozwoli nam dużo szybciej reagować na tego typu problemy – dodał szef rady nadzorczej PKP Intercity.
Zapytaliśmy prezesa PKP Intercity, czy nie jest to najwyższy czas, aby definitywnie zrezygnować z usług zawodnego systemu oferowaniego przez PKP Informatyka i rozpocząć pracę nad nowym systemem.
– Zaimplementowanie nowego systemu sprzedaży biletów przez Internet nie jest działaniem, które można wprowadzić z dnia na dzień. Nie jesteśmy nowym przewoźnikiem, musimy zapewniać kontynuację świadczenia usługi. Wdrożenie całkiem nowego systemu nie odbędzie się bez udziału PKP Informatyki. Nie da się powiedzieć tej firmie: zamykamy z wami współpracę i stawiamy sobie nowy system, ponieważ wszelkie rekordy sprzedaży są właśnie u nich. To trzeba zrobić stopniowo, rozpisać na przemyślane kroki. Pamiętajmy też, że nie tylko my korzystamy z tego systemu, ale też inni przewoźnicy w Polsce – powiedział prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz.
Szef PKP Intercity dodał, że moduły dodawane do kanału sprzedaży elektronicznej obecnie, projektowane są przez najlepsze firmy z doświadczeniem zdobytym na zachodzie Europy, a nie przez PKP Informatyka. – Pozwalają nam one implementować np. dynamiczny system sprzedaży, który wykorzystujemy np. przy budowie oferty Superpromo – wyjaśnił.
Całą wypowiedź prezesa Leonkiewicza i szefa rady nadzoreczej PKP Intercity Piotra Ciżkowicza publikujemy na portalu MONITOR