Partnerzy serwisu:
Biznes

Chiński gigant taborowy zwiększa produkcję w ramach zagranicznych kontraktów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
06-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Chiński gigant taborowy zwiększa produkcję w ramach zagranicznych kontraktów
MNXANL, lic. CCA 4.0/WIkimedia Commons
Firma CRRC odnotowała znaczący wzrost w zagranicznych zamówieniach w pierwszym półroczu 2016 roku. A to oznacza, że ziścił się plan pomysłodawców połączenia dwóch kolejowych gigantów. CRRC jest już coraz poważniejszym graczem na światowym rynku taborowym.

Zagraniczne kontrakty przedsiębiorstwa CRRC w pierwszej połowie 2016 roku sięgnęły kwoty 2,24 mld dolarów. Jest to wzrost o 126% w porównaniu do tego samego okresu 2015 roku. Więcej zamówień zagranicznych oznacza też lepszy wynik finansowy. Jednak z racji, że CRRC produkuje ogromne ilości taboru dla rynku chińskiego, wzrost zysku netto w skali całego przedsiębiorstwa, spowodowany zagranicznymi kontraktami, wynosi nieco ponad 2,04%.

Wśród najważniejszych zamówień zawartych w okresie od stycznia do lipca, znalazły się: kontrakt na dostawę 846 wagonów metra w Chicago, zamówienie na 56 lokomotyw elektrycznych dla Kenii, 96 pociągów metra, które pojadą do Tajlandii i 76 wagonów metra dla Indii.

W ostatnich dniach przedsiębiorstwo CRRC otworzyło swój pierwszy zakład produkcyjny w Indiach. Powstał on w ramach joint venture, której 51% udziałów należy do CRRC. Trwa też budowa zakładu w Springfield w Stanach Zjednoczonych. Za dwa miesiące ruszy poszukiwanie pracowników, a cała inwestycja prowadzona przez CRRC jest warta ponad 90 mln dolarów.

Przedsiębiorstwo CRRC powstało w minionym roku i wchłonęło dotychczasowe kontrakty i aktywa firm CNR i CSR. Firmy miały łącznie 90% udziałów w chińskim rynku taborowym. CRRC zatrudnia 175 tys. pracowników, a siedziba firmy mieści się w Pekinie. Połączenie przedsiębiorstw daje jeden podstawowy atut: firma ma znacznie lepszą pozycję w walce o kontrakty zagraniczne. Według opinii ekspertów, przedsiębiorstwa, po połączeniu sił, mogą być w stanie zaspokoić potrzeby taborowe połowy światowego rynku.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5