NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Celejewski: Nie wiem, skąd te informacje o drastycznych cięciach

| jm, Rynek Kolejowy 20.02.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-02-20 18:37:57 Autor: #
---.adsl.inetia.pl
Brawo redakcja RK - dobrze, że ciągniecie temat. Cieszy też, że tym razem z wypowiedzi prezesów prześwituje jakby troszeczkę mniej marketingowego bełkotu. No chyba, że PR-owcy na feriach.

Ważne sprawy pozostają natomiast ważnymi sprawami: E30 Katowice - Kraków wiadomo jak wygląda, leżącego się nie kopie więc nie ma co już tematu rozdrapywać. Ale co stoi na przeszkodzie, żeby na odcinku Wrocław - Katowice pociągi TLK kursowały od 9 marca w równym dwugodzinnym takcie? Czas jazdy dobry, przejazd przez Górny Śląsk od niedawna bardzo dobry, pasażerowie jeszcze są, choć systematycznie odpływają. Celejewski czeka, aż wszyscy przesiądą się do autobusów?
2014-02-20 18:41:34 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Jednego nie można odmówić - ma facet tupet jak z Moskwy do Władywostoku po Transibie. Nic dziwnego - z takimi politycznymi plecami może sobie na to pozwolić.

Czy naprawdę nikt nie zapytał go, co spółka zrobiła, żeby pociągi wożące 30 osób (pomijając wiarygodność tych danych, w dużej części to bzdury) woziły ich więcej?! Przypominam - wspomniany "Hetman" wyjeżdża z Zamościa o CZWARTEJ NAD RANEM! Zrobiono wszystko, żeby woził powietrze!

I co do cytatów - "Nie likwidujemy pierwszego i ostatniego pociągu w dobie i nie tworzymy dużych luk pomiędzy pociągami". Pan likwidator powiedział to a propos linii Wrocław - Kraków, ale ja popatrzę na inne linie:
- Kraków - Warszawa - ostatni pociąg w dobie był dotąd po 20 (EIC "Tatry"), teraz pojedzie tylko w piątki i niedziele, poza tym ostatni w dobie będzie o 19.
- Kraków - Łódź - "Reymont" był pierwszym pociągiem w dobie do Krakowa, ostatnim z powrotem. Jedynym, który umożliwiał wyjazd na jeden dzień.
- Ciechanów/Mława/Działdowo - Gdańsk - "Monciak" był pierwszym w dobie pociągiem do Trójmiasta, ostatnim z powrotem. Przy okazji jednym z dwóch w dobie.
- "Jeziorak" był pierwszym pociągiem w dobie z Olsztyna do Poznania i ostatnim z powrotem.

I mój ulubiony hit:
"Ślązak" - pierwsze połączenie w dobie z Zielonej Góry do Wrocławia i ostatnie z powrotem. Po jego likwidacji ostatni pociąg z Wrocławia do ZG wyjeżdżać będzie o 16.54. Ale nie to jest najlepsze - najlepsze jest to, że pociąg został na odcinku, w ramach którego pasażerów jeździ mało i przejął ich transport drogowy, a wyleciał z tego odcinka, który zwiększał frekwencję na całej trasie. Ludzie z Głogowa, Nowej Soli czy Zielonej Góry teraz nie pojadą pociągiem wcale, między Krakowem z Katowicami, gdzie pociąg zostaje, pasażerów będzie jeszcze mniej, bo ci "lubuscy" odpadną. Ze "Ślązaka" we Wrocławiu nie ma się już na co przesiąść.

I jeszcze "nie tworzymy dużych luk". Pociągi z Krakowa do Rzeszowa, które zostają:
7.39, 11.55, 12.46, 14.43, 17.46, 18.51, 20.59.

Warto też zwrócić uwagę, co pana likwidatora oburza - nie widzi nic oburzającego w tym, że niszczy nie tylko firmę, ale generalnie kolej dalekobieżną w 40-milionowym kraju, ale to, że... dane o likwidacjach wyciekły do mediów. To jest niewątpliwie najpoważniejszy problem.

Ale szanowny Cosmo - to są ludzie przez Ciebie popieranej władzy. Takimi się otacza i ich rękami wprowadza "reformy". Związki zawodowe mu kazały zorganizować ten pogrom, prawda?
2014-02-20 18:42:55 Autor: Kryniczanin
---.31.107.151.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Cytat

"Dodał, że jest oburzony wyciekiem dokumentów dotyczących likwidacji połączeń ze spółki."

Nie mam już żadnych pytań...
2014-02-20 18:57:06 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@vlak

Już się na temat tego Pana wypowiadałem. Nie popieram jego wizji. Uważam, że wpędził już jedną spółkę w kłopoty, teraz zrobi to z drugą. Kolej w Polsce, to jednak nie tylko pic. Ja jeszcze raz powtórzę - mnie ta sytuacja cieszy. Być może zbankrutują. Osobiście kibicuję PR-om ^^

Co do likwidacji połączeń, to niestety doniesień o placu budowy na polskich torach, jakoś nie kontestujesz. Czyli jednak się coś robi i coś ten Tusk remontuje, czy prezes kłamie i nie ma budowy na trasach, które wymienił. Kolej będzie cierpieć z tego powodu jeszcze kilka lat i czy Ci się to podoba czy nie, jest to pierwszy rząd, który coś dla tej kolei robi i coś remontuje. Powstają jakieś nowe tory, zamyka się nieużywane, coś się rusza. Jak tego nie widzisz i myślisz, że ktoś się "spółeczką" przejmuje rozsądny, to masz blade pojęcie. Szczerze kibicuję PR-om i kibicuję jednocześnie Leo-express albo DB, niech wejdą i niech nas wożą. Przynajmniej jakość będzie i nie trzeba będzie do nich tyle z budżetu dopłacać. pic jak dla mnie można zaorać i spalić razem z Pendolino, jakoś to przeboleję. Więc jak nie popieram działań obecnego prezesa ani nie uważam go za dobrego menadżera, to kolej dla mnie to przede wszystkim tory, a ze spółek są Cargo, KM-y, PR-y, tworzą się koleje regionalne, po wuj komukolwiek pic. :) Niech go zaorają, przynajmniej zwiąchole pójdą na zieloną trawkę. ;) i podkreślam KOLEJ W POLSCE TO NIE PIC I NA PICU ŻYCIE SIĘ NIE KOŃCZY.
2014-02-20 19:01:45 Autor: Kryniczanin
---.31.108.240.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post cosmo-pl:
"@vlak

Już się na temat tego Pana wypowiadałem. Nie popieram jego wizji. Uważam, że wpędził już jedną spółkę w kłopoty, teraz zrobi to z drugą. Kolej w Polsce, to jednak nie tylko pic. Ja jeszcze raz powtórzę - mnie ta sytuacja cieszy. Być może zbankrutują. Osobiście kibicuję PR-om ^^

Co do likwidacji połączeń, to niestety doniesień o placu budowy na polskich torach, jakoś nie kontestujesz. Czyli jednak się coś robi i coś ten Tusk remontuje, czy prezes kłamie i nie ma budowy na trasach, które wymienił. Kolej będzie cierpieć z tego powodu jeszcze kilka lat i czy Ci się to podoba czy nie, jest to pierwszy rząd, który coś dla tej kolei robi i coś remontuje. Powstają jakieś nowe tory, zamyka się nieużywane, coś się rusza. Jak tego nie widzisz i myślisz, że ktoś się "spółeczką" przejmuje rozsądny, to masz blade pojęcie. Szczerze kibicuję PR-om i kibicuję jednocześnie Leo-express albo DB, niech wejdą i niech nas wożą. Przynajmniej jakość będzie i nie trzeba będzie do nich tyle z budżetu dopłacać. pic jak dla mnie można zaorać i spalić razem z Pendolino, jakoś to przeboleję. Więc jak nie popieram działań obecnego prezesa ani nie uważam go za dobrego menadżera, to kolej dla mnie to przede wszystkim tory, a ze spółek są Cargo, KM-y, PR-y, tworzą się koleje regionalne, po wuj komukolwiek pic. :) Niech go zaorają, przynajmniej zwiąchole pójdą na zieloną trawkę. ;) i podkreślam KOLEJ W POLSCE TO NIE PIC I NA PICU ŻYCIE SIĘ NIE KOŃCZY."
No Kraków - Katowice to plac budowy pełną gębą podobnie Warszawa - Białystok i Warszawa - Łódź.

A tak tak już wiem 2005-7 się kłania :-)

Cosmo bronisz czegoś co nie da się obronić i tyle.

Także miłej nocy na placu budowy :)
2014-02-20 19:02:48 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Kolej dalekobieżna w Polsce to niemal wyłącznie PIC - PR-y maja marginalny udział w przewozach w tym segmencie, a oprócz nich zostaje tylko sezonowy "Słoneczny" KM. Decydują o tym stawki dostępu i zasady dotacji. Im gorzej będzie z PIC-em, tym gorzej będzie z całą koleją dalekobieżną. Dobrze rządzony PIC to ratunek dla kolei dalekobieżnej, PIC obsadzony takimi ludźmi jak teraz i tak jak teraz rządzony, to dla kolei dalekobieżnej mogiła. Pani Minister też musi o tym wiedzieć.
2014-02-20 19:06:24 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Cytat

"Dodał, że jest oburzony wyciekiem dokumentów dotyczących likwidacji połączeń ze spółki."

Nie mam już żadnych pytań..."
A w prywatnej firmie zaakceptowałbyś wyciek poufnych informacji czy nie? No bo rozumiem, że tutaj możesz uważać, że skoro to firma państwowa (czyli wszystkich), to społeczeństwo teoretycznie ma prawo wiedzieć. Dlatego pytam o firmę prywatną.
2014-02-20 19:09:33 Autor: Kryniczanin
---.31.108.240.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"A w prywatnej firmie zaakceptowałbyś wyciek poufnych informacji czy nie? No bo rozumiem, że tutaj możesz uważać, że skoro to firma państwowa (czyli wszystkich), to społeczeństwo teoretycznie ma prawo wiedzieć. Dlatego pytam o firmę prywatną."
Tu mamy produkt który jest finansowany z pieniędzy wszystkich obywateli. Dlatego powinna być maksymalna przejrzystość i jawność. Także w wypadku prywatnego podmiotu realizującego taką umowę. Mogą być wyjątki typu obronność, branża paliwowa nawet kolej towarowa. Ale nie pasażerska.
2014-02-20 19:17:24 Autor: .,
---.free.aero2.net.pl
Oburzony to ja jestem aroganctwem i "kreatywnym" przedstawianiem faktów, 30 osób na starcie pociągu to mało ? Przy standardzie usług jaki oferuje IC, odrealnionej taryfie i czasie jazdy to przykład tego że ludzie mimo waszego obrzydzania im kolei chcą z niej korzystać, ale wszystko ludzka wytrzymałość i cierpliwość ma swoje granice dlatego nie ma ich już tyle co przed pseudo reformą z 2008r .

Tak, już widzę te pociągi w Bieszczady, do Kudowy... Nowe lokomotywy spalinowe, EZT... To już po prostu jest żałosne!
2014-02-20 19:18:47 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@Kryniczanin

Ale przecież w tekście nie ma planów na ograniczenie Kraków-Katowice tylko Warszawa Katowice i chyba nie zaprzeczysz, że 1 jest rozkopana. Do Łodzi też nie jest skończone ale tam nikt nic nie wycina. Białystok się zaczyna. Po CMK po jednym torze. To nie jest dużo. Resztę znajdziesz sobie w necie. ;) dasz radę! Wierzę w Ciebie!

@vlak
Myślę, że PR-y, DB i Leo by spokojnie dały radę 3 razy lepiej niż pic. Dlatego pic jako siedzibę patologi należy zaorać, razem ze związkami. W PR-ach trochę już związkowcy zrozumieli, że im się skończy jak będą się warcholić. DB i Leo by wyzwolili zdrową konkurencję. Naprawdę pic należy zaorać, bo nikt nawet sam Bill Gates by nie doszedł z nimi do ładu. To już jest państwo w państwie rządzące się swoimi prawami, niczym tyran, który nie widzi, że z każdą decyzją dąży do samozagłady. Ludzie, którzy tam pracują, niestety nie potrafią funkcjonować w realiach takich, gdzie pieniądze mają realną wartość.

@Małopolanin
Szkoda gadać. Tutaj na forum mikole mało co rozumieją, przynajmniej niektórzy. Dla nich zbawieniem byłaby gospodarka nakazowo-rozdawcza i żeby pociągi waliły na każdej linii co 15 minut aby więcej fotek można było cyknąć. Rozmawianie o spółkach, zasadach, ekonomii, prawie jest już ponad ich siły. Nigdy tego nie zrozumieją, tak samo jak nie zrozumieją polityki. Niestety ale musimy z nimi kraj dzielić ;)
2014-02-20 19:22:07 Autor: qwertyq
---.play-internet.pl
pa pa
2014-02-20 19:26:18 Autor: ted
---.free.aero2.net.pl
A wiecie że w przyszłym rozkładzie PKP IC miało wrócić do Żagania ? :) No właśnie chyba już niestety tylko miało...
Poniżej link i wypowiedź byłego już prezesa:
https://twitter.com/J_Malinowski/status/422813178968686592
2014-02-20 19:26:57 Autor: Kryniczanin
---.158.221.69

Kryniczanin
W odpowiedzi na post cosmo-pl:
"@Kryniczanin

Ale przecież w tekście nie ma planów na ograniczenie Kraków-Katowice tylko Warszawa Katowice i chyba nie zaprzeczysz, że 1 jest rozkopana. Do Łodzi też nie jest skończone ale tam nikt nic nie wycina. Białystok się zaczyna. Po CMK po jednym torze. To nie jest dużo. Resztę znajdziesz sobie w necie. ;) dasz radę! Wierzę w Ciebie!

@vlak
Myślę, że PR-y, DB i Leo by spokojnie dały radę 3 razy lepiej niż pic. Dlatego pic jako siedzibę patologi należy zaorać, razem ze związkami. W PR-ach trochę już związkowcy zrozumieli, że im się skończy jak będą się warcholić. DB i Leo by wyzwolili zdrową konkurencję. Naprawdę pic należy zaorać, bo nikt nawet sam Bill Gates by nie doszedł z nimi do ładu. To już jest państwo w państwie rządzące się swoimi prawami, niczym tyran, który nie widzi, że z każdą decyzją dąży do samozagłady. Ludzie, którzy tam pracują, niestety nie potrafią funkcjonować w realiach takich, gdzie pieniądze mają realną wartość.

@Małopolanin
Szkoda gadać. Tutaj na forum mikole mało co rozumieją, przynajmniej niektórzy. Dla nich zbawieniem byłaby gospodarka nakazowo-rozdawcza i żeby pociągi waliły na każdej linii co 15 minut aby więcej fotek można było cyknąć. Rozmawianie o spółkach, zasadach, ekonomii, prawie jest już ponad ich siły. Nigdy tego nie zrozumieją, tak samo jak nie zrozumieją polityki. Niestety ale musimy z nimi kraj dzielić ;)"
Ja w odróżnieniu od Ciebie nie potrzebuję pisma obrazkowego żeby cokolwiek pojąć :)

A teraz bez uszczypliwości czy zauważasz różnicę między całkowicie prywatną firmą bez żadnych dotacji a firmą nawet prywatną utrzymywaną z podatków która ma umowę na usługi publiczne i to na wielkie pieniądze. Niech ta spółka trzyma sobie w największej tajemnicy dane o swoim produkcie komercyjnym. Jednak produkt który jest utrzymywany z podatków musi być maksymalnie przejrzysty. To się nazywa ekonomia i zasady. Wiem ciężko to pojąć, jednak czy ja chciałbym wiedzieć jak są wykorzystywane moje podatki. I nie wciskaj bajek nikt nie chce pociągów co 15 minut. Odpowiedni takt na głównych liniach to godzina - do dwóch. Na pozostałych takiej np. Kryniczance jedno połączenie całoroczne z Nowego Sącza do Warszawy i nic więcej. Nikt nie wymaga cudów.
2014-02-20 19:30:13 Autor: Kryniczanin
---.31.85.225.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
errata

I nie wciskaj bajek że każdy chce pociągów co 15 minut. Odpowiedni takt na głównych liniach to godzina - do dwóch. Na
pozostałych takiej np. Kryniczance jedno połączenie całoroczne z Nowego Sącza do Warszawy i nic
więcej. Nikt nie wymaga cudów. Tylko i aż tyle.
2014-02-20 19:30:14 Autor: operator
---.dynamic.gprs.plus.pl
Na trasie lubelskiej zdaje sie ze wywalili dwa pociagi...
Tlk Wysocki Warszawa - Lublin-Warszawa
Tlk Hetman Zamosc - Rzeszow- Zamosc

mam racje czy nie ? czy Pan Prezes Marcin Celejewski ????
2014-02-20 19:30:46 Autor: msob
---.korbank.pl
Likwidacja MONCIAKA (rezygnacja z tras od 6 III do końca RRJ) to też zawieszenie? I czemu milczą o tym komunikaty na stronie PicU?
2014-02-20 19:35:41 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
O PLK to nie sensu gadać, ale zwalanie wszystko na nich, a oni na PNI jest już nudne - jak flaki z olejem, a do tego... kłamliwe!

A PKP IC i jej szef nie będą robić teraz rażących cieć, a gdzież tam ( Łódź, Zamość :D). Oni powoli, bo co 3 m-ce, będą ograniczać pracę o kolejne ~5 mln pockm. A że jest 6 korekt SRJP to, istotnie jeszcze w tym roku PKP IC może zostać z samymi Dziobakami!

I wtedy na giełdę: z pustymi Dziobakami. To jest dopiero komos. Galaktyczny.
2014-02-20 19:42:11 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
@cosmo: Myślę, że PR-y, DB i Leo by spokojnie dały radę 3 razy lepiej niż pic.

Może by dały, może nie, ale jakoś chętni nie są. Przetargów ministerstwo nie robi i chwilowo nie zamierza, więc zostaje PKP IC, które się zgodnie z polityczną wolą zwija. A już komiczne jest stawianie w sprzeczności PR-ów i IC pod względem związków - jakby w PR-ach ich nie było.
2014-02-20 19:44:31 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
"(...) Marcin Celejewski, prezes PKP zaznaczył, że dokumenty, które wyciekły ze spółki w związku z zawieszaniem połączeń spowodował chaos w momencie, w którym “na tak drastyczny ruch zarząd się nie zgadzał”. – Ostateczną decyzję, jeśli chodzi o rozkład jazdy podjęliśmy niecały tydzień temu, gdy mieliśmy świadomość wszystkich faktów – zapewniał (...)".

Rozumiem, choć z bólem, że w ostatniej chwili jest kasa w Krakowie dla lokalnych PRów i wywraca się, ale lokalnie(!), rozkłady już wydrukowane... no, ale tak potężny krajowy przewoźnik w kupi... w grupie PKP - wycina taki numer PLK! Gdzie jest UTK?! Za to odpowiadają wybitnie bankowcy! To idzie na ich konto. Nie inaczej. Koordynacja... żeby Blondi musiała sama dzwonić po spółkach :D!
2014-02-20 19:45:35 Autor: Kryniczanin
---.31.20.15.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
No patrz Cosmo w latach zła i ciemności w 2006 gdzie wszystko było tajne przez poufne projekt nowego rozkładu jazdy czyli dotowanych pośpiechów był już znany 29 sierpnia 2006 mimo iż wchodził w życie w grudniu.

http://www.zm.org.pl/?a=rozklad-068

Nawet niewidomy zauważy różnicę standardów. Gdzie była drobna rana a gdzie jest gangrena.
2014-02-20 19:46:54 Autor: Głos z USA
---.hsd1.in.comcast.net
9% czy 5%, to jak z tym traktorem co ma 3 koła sprawne


http://www.youtube.com/watch?v=8vBtqEjFFB0
2014-02-20 19:46:56 Autor: stx
---.18.135.50
"Przyznał, że zarządcy infrastruktury w Europie stosują różne rozwiązania, w tym niezmienny rozkład roczny, jednak żaden z nich nie prowadzi tak intensywnego procesu inwestycyjnego." Hahaha xD Mało z krzesła nie spadłem :D Remont na linii nr 91 Kraków - Przemyśl ciągnie się już z 5 lat. I to są intensywne prace? łże jak pies. Celejewski nie lepszy:"Dodał, że jest oburzony wyciekiem dokumentów dotyczących likwidacji połączeń ze spółki.". Czyli lepiej robić wszystko za plecami społeczeństwa... kawał nie powiem czego. Z dwojga złego Malinowski lepszy.
2014-02-20 19:54:58 Autor: pasażer.
---.netia.pl
Likwidator Celejewski bardzo dobrze wpisuje się tym co powiedział w główne motto PeOwskiego rządu:

"Nie ten złodziej co kradnie, tylko ten który o tym mówi"

Moralnie sięgneliśmy dna.
2014-02-20 20:13:11 Autor: japan1972
---.te1-0-0-631.elg-pe1.ege.no.customer.tdc.net
Mamy tyle !!!! pociągów, a ja głupi nie wiem jak 18 marca 2014 mam się sprawnie dostać z Gdyni do Katowic. Muszę wyjechać z Gdyni pomiędzy 6 a 7 rano (to żadna nadzwyczajna pora) i być w Katowicach najpóźniej do 17.30-18.00.
To wbrew pozorom bardzo dużo swobodnego czasu na przejazd zaledwie 500km.
To ponad 10 godzin !!!
Ja jednak nie potrafię znaleźć bezpośredniego połączenia, wśród "tylu" możliwych :(

Czy Ktoś może mi podpowiedzieć jak to uczynić?
W tym cudownym super rozkładzie PKP IC nie znalazłem żadnego pociągu spełniającego powyższe kryteria. A podobno jest tak cudownie ???
Czy pozostaje mnie tylko PB z Gdańska? Czy to jest ta nowoczesna odkrywcza metoda "podróżowania koleją"???
Może na przykład Pan Celejewski się tutaj odezwie i mnie pomoże ???
To poważnie dla mnie ważne, niestety nie będę dysponował samochodem w tym terminie. Piszcie propozycje proszę. Czekam..........

Przecież to niemożliwe (akurat), żebym w Polsce nie mógł w ciągu dnia przelecieć Polski z góry na dół w przedziale aż 10 godzin.
2014-02-20 20:14:20 Autor: Mateusz Cieslak
---.dynamic.gprs.plus.pl
A Monciak?
Czemu nie przycisneliscie nadprezesa, co ma likwidacja połowy pociągów TLK na E65 północ do "programu inwestycyjnego" ?
2014-02-20 20:33:50 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
Celejewski - "geniusz marketingu"

Na przykładzie TLK Hetman:
- dostali w PKP IC na tacy rozpoznane przyczyny mizernej frekwencji,
- dostali na tacy podane rozpoznanie pozycji konkurencyjnej na rynku,
- dostali gotowe rozwiązania zaistniałej sytuacji możliwe do implementacji od "zaraz" przy minimalizacji kosztów,
- dostali nawet wyliczenie ile by to kosztowało...

I co? I postanowili wrzucić KKZ na trasę gdzie JEDYNYM atutem połączenia wobec silnej konkurencji drogowej było to, że była realizowana pociągiem. "Brawo".

Jeśli KKZ ma kogokolwiek wozić poza powietrzem i kierownikiem "zapociągu" to zróbcie ją z głową na wzór InterRegio bus. To znaczy obsłużcie coś dodatkowo, jeśli PR może robić IRbus Katowice - Przemyśl - Ustrzyki, to niech wasz IC bus pojedzie z Rzeszow - Zamość - Hrubieszów.
2014-02-20 20:37:14 Autor: _Qwerty
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ japan 1972

18 marca masz o godz. 6.40 samolot Eurolotu z Rębiechowa do Balic, teraz gdy to pisze w taryfie Basic za 199 zł. O godz. 8.05 jesteś w Krakowie i nie telepiesz się przez całą Polskę. Później musisz się dostać z Krakowa do Katowic, najszybciej autobusem, a są one dosłownie co 15 minut.
2014-02-20 20:44:31 Autor: japan1972
---.te1-0-0-631.elg-pe1.ege.no.customer.tdc.net
_Qwerty

Dzięki _Qwerty. Tak właśnie zrobię, to bardzo dobry pomysł.
Jeszcze raz dzięki i.......tylko szkoda, że tak właśnie (nie) dam zarobić kolei.
Pozdrawiam
2014-02-20 20:56:16 Autor: _Qwerty
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ japan 1972

Sprawdziłem co oferuje "prestiżowa" spółka 18 marca w relacji Gdynia Gł. - Katowice.
Najszybsze połączenie 8 godz. 54 min. z dwoma przesiadkami, w Kutnie i Wawie Zachodniej. 9 godzin w pociągu to już tylko dla hobbystów!
(Nie jestem w żaden sposób związany, biznesowo czy rodzinnie, z Eurolotem. Jestem byłym klientem "prestiżowej" spółki.)
2014-02-20 21:03:11 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@japan1972

Tylko ja lubie korzystać z pociagu bo widze cos po drodze- nie tylko 100 pasażerów w puszce ( Ciebie sie spieszy mnie nie )
2014-02-20 21:04:12 Autor: H.
---.free.aero2.net.pl
Celejewski - kończ waść, wstydu oszczędź!
2014-02-20 21:05:42 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy musisz byc dzisiaj fizycznie w firmie na czas .
2014-02-20 22:16:40 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Jestem pijamy, jutro wydam opinie...
2014-02-20 22:21:58 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Faktycznie - gdybym miał wybierać 10 godzin tragedii w pociągu PICu,
wybrałbym 1,5 godziny w samolocie,
chociaż Eurolot też lata złomem - kukuruźnikami ATR,
masakra - jak to teraz mówią ...
2014-02-20 22:26:08 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ Bozia

Co nawet widac a cuc,
smacznego ...
2014-02-20 22:27:28 Autor: adamoś
---.31.48.92.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
nie będzie niczego.
2014-02-20 22:30:00 Autor: ag
---.174.7.157
aż trudno uwierzyć - skąd PO nabrało tylu bezczelnych, oburzonych baznadziejnych wiejskich głupków
2014-02-20 22:35:04 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Celejewski był jeszcze uprzejmy powiedzieć, że w tym roku spodziewają się podobnego spadku liczby pasażerów ;>
2014-02-20 22:52:10 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Obawiam się, że spadek pasażerów może być jeszcze większy niż rok temu, ale... dotacja... większa :D!

Celejewski widać, że bardzo konsekwentnie wycina TLK z CMK, mowa o relacjach Kraków - W-wa. Bo z Kato już zostały dwa, z czego jeden to międzynarodowy.

I pewnie docelowo zostaną tylko TLK z Łodzi do Krakowa czy z Lublina do Katowic, które korzystają i tak z części CMK. Od po jednym na dobę, z czasem w weekendy, no i z postojami na torach bocznych we Włoszczowach itp.

Gorzej w linią E-65 Północ i E-20. Tam unicestwić wszystkie TLK - to będzie wyzwanie. Jednak wierzę, że odniesie sukces. Większy niż dotacja!
2014-02-20 23:04:35 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Pendolino rozwiąże problemy PIC :-)
2014-02-20 23:11:16 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Ale nie powinno być w ogóle ograniczeń. I tak oferta jest bardzo mizerna np. dla Zielonej Góry, Gorzowa, Grudziądza, do kurortów poza sezonem dojechać nie można. Z Łodzi np. nie ma dobrych dojazdów prawie nigdzie ,a teraz zabiera się Reymonta. A czemu do Warszawy nie można puścić jakiegoś porannego np. Łodzianina przez Zgierz - Łowicz Przedmieście ,szybciej by dojechał (od Bednar do Warszawy Gołąbki mógłby pojechać160 km/h z EP09 i 2 mechami. Także mieszkańcy Zgierza mogliby skorzystać ,bo sporo osób dojeżdża , bądź chce dojeżdżać do Warszawy. Poza tym nie tylko do Warszawy ludzie chcą dojeżdżać. Dodatkowo jeszcze Pogoria i Karkonosze w Zgierzu nie stają, co przy tak kiepskiej siatce połączeń jest niedopuszczalne. Rawa am mieć ograniczone kursowanie.
Poranny do Katowic,, czy Bielska, do Trójmiasta i Olsztyna, do Lublina bezpośredni, a także szybki do Poznania, czy Szczecina najlepiej z ominięciem Wrześni i jadący 150 - 160 km/h p oE20, tak, aby był konkurencyjny do autostrady choć trochę by się przydał i więcej połączeń do Krakowa. Do Rzeszowa też by się przydał poranny i popołudniowy. Pozdrawiam.
2014-02-20 23:12:15 Autor: sb
---.dynamic.chello.pl
czy pociągi do Zakopanego nie mogą jechać przez Żywiec ?
2014-02-20 23:36:53 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post sb:
"czy pociągi do Zakopanego nie mogą jechać przez Żywiec ?"
Z Krakowa do Zakopanego przez Żywiec z pominięciem odcinka Kalwaria-Sucha, to można tylko objazdem przez BB tracąc jakieś 3 godziny...
2014-02-20 23:39:41 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"A w prywatnej firmie zaakceptowałbyś wyciek poufnych informacji czy nie? No bo rozumiem, że tutaj możesz uważać, że skoro to firma państwowa (czyli wszystkich), to społeczeństwo teoretycznie ma prawo wiedzieć. Dlatego pytam o firmę prywatną."
U mnie w firmie wyrzuciłbym cały odpowiedzialny za to dział, taki przykład działa odstraszająco i jest dobrą nauczką. Tylko widzisz - w prywatnej firmie ryzykuję swoimi własnymi pieniędzmi, a tego typu przecieki by spowodowały spadek wartości moich akcji na GPW...
Co innego środki publiczne, tutaj obowiązuje całkowita przejrzystość. Każda firma korzystająca z tych środków musi się z tym liczyć...
2014-02-20 23:50:20 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@g0sc123:
No dlatego zaznaczyłem wyraźnie, że chodzi mi o firmę prywatną. A co do firm państwowych, to istnieją uregulowane prawnie formy dostępu do informacji (publicznej).
2014-02-21 00:29:07 Autor: K65 CMKolog
---.174.123.162
@mathew
Cytat : Celejewski widać, że bardzo konsekwentnie wycina TLK z CMK, mowa o relacjach Kraków - W-wa. Bo z
Kato już zostały dwa, z czego jeden to międzynarodowy.

I pewnie docelowo zostaną tylko TLK z Łodzi do Krakowa czy z Lublina do Katowic, które
korzystają i tak z części CMK. Od po jednym na dobę, z czasem w weekendy, no i z postojami na
torach bocznych we Włoszczowach itp.

TLK z Łodzi do Krakowa powinny być wywalone z CMK i przerzucone na wiedenkę przez Piotrków Częstochowę. Do dyskusji jest tylko czy przez Koniecpol czy Zagłębie Dąbrowskie. Zresztą rok temu atrakcyjny czas po realizowanych obecnie rewitalizacjach zapowiadał w tej kombinacji Piotr Malepszak. Puszczanie tych pociągów po CMK w sytuacji osiągania dobrego czasu finalnego, przy jednoczesnej obsłudze Częstochowy i całej sieci średnich miast jak Piotrków i Radomsko to totalny nonsens, „sztuka dla sztuki” i kaprys mikolski o którym ciągle marudzi łódzka płaczka @bozia.

Co do połączeń kategorii TLK Lublin – Katowice na odcinku Knapówka – Zawiercie to pomiędzy Kielcami a (Zawierciem) Katowicami nie dochodzi do sytuacji kosmicznego PRZESKOKU przez pół terytorium kraju jak np. pomiędzy Warszawą a Krakowem/Katowicami czy pomiędzy Łodzią a Krakowem co jest wprawdzie dopuszczalne dla KDP i sprinterów ICE, ale na pewno nie jest dopuszczalne dla segmentu pospiesznego (TLK/IR), którego zadaniem jest oprócz łączenia finalnego również obsługa ludności pośredniej a nie ich omijania i wykluczania. Kielce i Katowice to w miarę blisko występujące względem siebie kolejno następujące po sobie ośrodki regionalne.

Łódź i Kraków z pewnością nie są KOLEJNO NASTĘPUJĄCYMI PO SOBIE ośrodkami regionalnymi/ subregionalnymi. A próba robienia z Opoczna substytutu Piotrkowa a z Włoszczowej Płn. substytutu Częstochowy co usiłują przemycać współcześni Kulejarze przy propagandzie Wyszyńskiego i sekty KDP to jakaś paranoja.

PS. Oczywiście ja osobiście wywaliłbym TLK Lublin - Kielce - Katowice na Olkusz – tak profilaktycznie, dla definitywnej czystości CMK- i.
2014-02-21 05:57:24 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
"Ostateczną decyzję, jeśli chodzi o rozkład jazdy podjęliśmy niecały tydzień temu, gdy mieliśmy świadomość wszystkich faktów"
Już niech nie opowiada bajek, bo"niecały tydzień temu" to PLK zaczęła wieszać nowe plakatowe rozkłady jazdy, więc decyzje dawno musiały być podjęte.
2014-02-21 06:23:18 Autor: largo
---.158.217.159.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jest jeden pozytyw w tym wszystkim.Lud (samorządowcy , organizacje społeczne .itp,) patrzą na ręce władzy.I o tym się mówi.Ciemny lud już nie wierzy w bajki " by żyło się lepiej"
2014-02-21 07:07:50 Autor: byly pasazer
---.dynamic.chello.pl
Kolej umiera, a Kolejarz IQ 65 dalej sieje swoja propagande. Idź gościu, bo zaraz zaczna wszyscy dyskutowac o CMK , zamiast o rozmiarze cięć PKP IC. Jestes gorszy jak ten Kryniczanin, ktory nawet pod wątkiem o calkowitej likwidacji kolei w Polsce pisał o TLK i CMK.
2014-02-21 07:10:16 Autor: byly pasazer
---.dynamic.chello.pl
@Kolejarz IQ 65



Twoje doktrynerstwo calkowicie Cie dyskwalifikuje. Tak, jazda 3 godziny zamiast 5 godzin z Łodzi do Krakowa czy Krakowa do Warszawy to wg Ciebie mikolskie zawodzenie. Idź na dworzec, przejedź sie pociagiem, pogadaj z ludźmi, porównaj frekwencje. Doktrynerstwo i zaślepienie prowadzi do takich komicznych sytuacji, że ktoś woli oglądać ładne słupki w programach graficznych zamiast wozić ludzi.
2014-02-21 07:33:06 Autor: Kryniczanin
---.31.59.198.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post byly pasazer:
"Kolej umiera, a Kolejarz IQ 65 dalej sieje swoja propagande. Idź gościu, bo zaraz zaczna wszyscy dyskutowac o CMK , zamiast o rozmiarze cięć PKP IC. Jestes gorszy jak ten Kryniczanin, ktory nawet pod wątkiem o calkowitej likwidacji kolei w Polsce pisał o TLK i CMK."
Czuję się zaszczycony że o mnie wspomniałeś :)
2014-02-21 08:37:12 Autor: Przemek IC
---.grybow.net.pl

Przemek IC
"Dzięki temu zawieszona na trasie do Białegostoku została tylko jedna para pociągów, a osiem pozostało – przypomniał."

A jaka panie celejewski? Tak panie celejewski. Pociąg o regularnie dużej frekwencji Janusz Korczak! Sam nieraz nim jeździłem na linii "białostockiej" i zawsze miał dobrą frekwencję, czasem nawet bardzo dobrą.
Działanie na szkodę firmy panie celejewski?
2014-02-21 08:41:35 Autor: Przemek IC
---.grybow.net.pl

Przemek IC
Pan Pawłowski kompromituje się nie od dziś. Moim zdaniem już dawno powinien zostać odwołany.
2014-02-21 08:48:21 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Celejewski zaprzecza sam sobie.

Skoro "zawiesza" a nie "likwiduje" to:

1. na ile zawiesza (choćby orientacyjnie)
2. skoro przyczyną są modernizacje to czemu pojawia się argument o niskiej frekwencji w Hetmanie? Kiedy zostanie on "odwieszony"?
2014-02-21 08:48:57 Autor: Kryniczanin
---.31.59.198.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Normalność taka może występuje. W pewnych szpitalach :-)
2014-02-21 09:33:51 Autor: krzysiek
---.101.12.121
No o Hetmanie to wspomniał p. Celejewski, ale do tematu likwidowanego Ślązaka z Zielonej Góry do Wrocławia Głównego się nie odniósł ciekawe czemu?? Czyżby wymówką nie była jednak niska frekwencja w tej relacji, tylko temat słynnych wagonów i jedynej słusznej trasy??
2014-02-21 09:42:28 Autor: kolpawe
---.162.14.31
Panie Celejewski, gratuluję: jest Pan najszybciej znielubianym przeze mnie prezesem IC. Przyłączam się do Gorala: dorżnąć pi*dki!!!!
2014-02-21 10:35:23 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
byly pasazer
Dokładnie. Niech Kolejarz 65 sobie porozmawia z ludźmi. Owszem powinno być więcej pociągów przez Częstochowę, ale szybkie połączenia również być powinny, bo czas docelowy przez Częstochowę nie będzie jakiś rewelacyjny dla posiadaczy aut i jazdy Gierkówką i A4. A na cenę nawet zamożni zwracają uwagę i chwalą wniebogłosy PB również zamożni Warszawiacy i Gdynianie. Też są promocyjne połączenia lotnicze. Poza tym Tomaszów też powinien mieć dobre połączenia, zwłaszcza, że sporo ludzi tam wsiada. Pozdrawiam.
2014-02-21 10:35:57 Autor: mmm
---.opera-mini.net
Zabrać tlk z intercity do przewozów regionalnych!! Razem z dotacja.
2014-02-21 10:47:33 Autor: Przemek IC
---.grybow.net.pl

Przemek IC
W odpowiedzi na post mmm:
"Zabrać tlk z intercity do przewozów regionalnych!! Razem z dotacja. "
Od początku uważałem przekazanie pociągów międzywojewódzkich pospiesznych najpierw do OPM, a później do IC za błąd. I do tej pory tego zdania nie zmieniłem.
2014-02-21 11:04:52 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
5% i co z tego?? liczy się kierunek...zwłaszcza, że to już kolejne 5%...i jest ryzyko, że będą kolejne...
2014-02-21 11:08:12 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
"Prezes PKP Intercity dodał, że zawieszone połączenie do Zamościa było wykorzystywane średnio przez 30 pasażerów, a kosztowało 4,5 mln złotych rocznie"
Chciałbym tylko jeszcze zauważyć, że PKP IC po to dostaje dotację by uruchamiać to co się nie opłaca.

Druga sprawa- co to za pomysł by zawieszać?
Może oferta jest do d...?
Godziny? Brak integracji z innymi dotowanymi połączeniami? _(=regio)
Ceny nieadekwatne do jakości usługi i lokalnym możliwości zwłaszcza dla osób które pojechałby na krótszym odcinku?
2014-02-21 11:12:21 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@cosmo-pl
"Czyli jednak się coś robi i coś ten Tusk remontuje,"

Proszę nie przesadzaj, jakie coś remontuje?
Kasę może trzeba będzie oddać do UE, zaległości inwestycyjne są olbrzymie,
większości linii które wymagają natychmiastowego ratunku nawet nie ruszono,
to co ruszono trwa wiekami
albo wymaga poprawek za chwilę
(mówi się o ponownym zamknięciu Kudowy Zdrój)
CMK jest jak dla mnie rozgrzebana od dawna, nie wiem kiedy nie było tam żadnych prac powodujących utrudnienia.
2014-02-21 11:17:48 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
przepraszam, że znó seryjne ale wolę sprostować..
@vlak
"Kolej dalekobieżna w Polsce to niemal wyłącznie PIC - PR-y maja marginalny udział w przewozach w
tym segmencie"

to nie jest tak całkiem prawda, ja bym inaczej patrzył na pojęcie 'kolej dalekobieżna"
Na pewno nie 'kategoriami', można tu przyjąć przejazdy na odpowiednio dłuższej odległości albo między określonymi jednostkami aglomeracyjnymi, lub wszystko co nie podpada pod angielskie "commuter" czyli dojazdy do pracy.

W takich definicjach PRy (i nie tylko) mają _bardzo_ _duży_ udział w ruchu dalekobieżnym.
Bo czym (po torach - to uwaga dla Arona) pojechać z Łodzi do Torunia jeśli jeden z dwóch pociągów to Regio? Oczywiście, że pełno ono funkcje dalekobieżne. To samo na Wrocław - Łódź i wielu innych.
Co wiecej to znaczenie regionalnych należy zwiększyć, one muszą uzupełniać ofertę pociągów dedykowanych do ruchu dalekobieżnego
jak i pociągi dedykowane do ruchu dalekobieżnego (zwłaszcza jeśli dotowane) muszą uzupełniać ofertę pociągów regionalnych.
Po prostu nie stać nas na to by dotować jedne i drugie.
2014-02-21 13:03:20 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
@Olgierd_Jedlina: Powinien był powiedzieć, że dążymy do podobnego spadku liczby pasażerów. Gdyby mu jasno władza ministerialna nie powiedziała, że o to właśnie chodzi i że ma spółkę i kolej dalekobieżną generalnie zniszczyć z pewnością nie byłby tak bezczelny.
2014-02-21 13:47:04 Autor: Tupecik
---.tktelekom.pl
Celejewski, Klepacki, Pawłowski- jeden od drugiego gada większe głupoty, a raczej zwyczajnie kłamie. Jaki program modernizacji kolei? 100 km linii przy potrzebach na poziomie 1400 km i to tylko w celu amortyzacji linii.

Tym ludziom sie chyyba płaci, aby zniszczyli koleje w Polsce.
2014-02-21 15:34:10 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy jest tu jakiś pi.dofan? ;)
2014-02-21 15:59:06 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@K65 CMKolog:

Mistrzu! Zacznijmy od tego, że Impulsy w ramach Południowej Grupy Zakupowej będą puszczane MASOWO z/do Katowic z/do Kielc TYLKO I WYŁĄCZNIE przez CMK i to jako pociągi REGIO. Tak stanowi prawo, ale oczywiście z prędkością MINIMUM v160 km/h. Choć ja bym sam poprowadził takiego Impusla - właśnie na tym cudnym, niebiańskim i... krętym (D:) odcinku jurajskim CMK i to z v180 i nawet z 1000 osób w środku na stojąco. Z ŁATWOŚCIĄ DZIECKA!!!

I co Ty faktycznie możesz tu zrobić??! Zdziałać? Napisać?

Po za tym, linia przez Olkusz jest bardziej "pasażerogenna", ale jej najbardziej "gęsty od Ludu Bożego", czyli zagłębiowski odcinus jest w katastrofalnym stanie! Od DG Strzem. do S-ca Płd jest coś co przypomina dawny jeden tor... drugiego nigdy nie było. Trudno nazwać to torowiskiem! Co prawda linia nr 62 od S-ca Płd aż hen do Tunelu(!) jest ujęta w DI SRT do 2020, ale... na baaaaaaaardzo odległej pozycji. Co jest błędem, bo łączy one dwie magistrale, a i dla towarów do smakowity kąsek, gdy CMK podrożeje i podwyższą prędkości do v120.

@Bozia:

Co do TLK i IR to widzę szybkie na min v120 rano i wieczorem z/do Lublina przez Kielce, CMK, Katowice - do/z Bielska albo do/z... Kudowy! Tak przez Nysę! Co Ty na to? Bo za Bukownem... to chyba tylko na Jaworzno będzie można jeździć, a nie na DG Strzem (...).

Co do TLK i IR z Łodzi do Krakowa - jak pogodzić frekwencję i prędkość? Ano jak Malepszak proponował!
Czyli "Widenka", ale potem "Proteza" do Koniecpola, no i dalej jak na Kozłów, Miechów.

Popatrz na to tak: "Wiedenka" i "Proteza" w końcowym już remoncie na v120. Dalej Psary - Kozłów v140, a kto wie czy nie v150!
Jak dla TLK - ja bym nie narzekał!

Miłego weekendu, przemyśl to proszę :D.
2014-02-21 17:45:45 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
Pan Pawłowski mówi o sześciu korektach rocznego rozkładu jazdy, tylko zapomniał poinformować ile razy zmieniane są rozkłady jazdy pociągów pomiędzy korektami. Od początku obowiązywania obecnego rozkładu jazdy doliczyłem się m.in. około 40 wersji rozkładu jazdy dla pociągu nr 16102 rel. Białystok – Wrocław, ponad 60 wersji rozkładu jazdy pociągu nr 45100 rel. Katowice – Gdynia, ponad 50 wersji rozkładu jazdy pociągu nr 38100 rel. Przemyśl – Szczecin. Z pewnością pan Pawłowski mógłby zweryfikować te dane.
Ciekawie wyglądałby wykaz wszystkich pociągów przewoźnika Intercity z podaną przez pana Pawłowskiego liczbą zrealizowanych wariantów rozkładu jazdy.
2014-02-21 19:14:23 Autor: .........
---.centertel.pl
Celejewski nie wie skąd te informacje... A bardzo by chciał wiedzieć i to oburzenie, że informacje wypływają...
I to jest dla niego bolączką, a nie odwoływane pociągi. Oj, trzeba się będzie rozliczyć z tych "dobrych intencji", bo na nich nie zajedziemy daleko panie Prezesie, potem tylko zostaną niewdzięczni pasażerowie, którzy nie poznali się na geniuszu. Tutejsze forum to bardzo ciekawy " punkt styku z klientem" , proszę wyciągnąć wnioski.
2014-02-21 20:39:45 Autor: plebita
---.dynamic.mm.pl
Ciekawe jak się pan prezes wytłumaczy z likwidacji TLK Monciak??? Nie dość, że z Trójmiasta praktycznie nie ma jak dojechać na południe Polski, to jeszcze tworzy dziurę w rozkładzie jazdy do Krakowa! Albo Norwid albo dopiero później Ustronie o 23.00 i przyjazd na 12.00. ZERO LOGIKI!!! Skoro się siedzi za biurkiem, to nie można takich rzeczy pojąć.
2014-02-21 21:35:18 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post K65 CMKolog:
"@mathew
Cytat : Celejewski widać, że bardzo konsekwentnie wycina TLK z CMK, mowa o relacjach Kraków - W-wa. Bo z
Kato już zostały dwa, z czego jeden to międzynarodowy.

I pewnie docelowo zostaną tylko TLK z Łodzi do Krakowa czy z Lublina do Katowic, które
korzystają i tak z części CMK. Od po jednym na dobę, z czasem w weekendy, no i z postojami na
torach bocznych we Włoszczowach itp.

TLK z Łodzi do Krakowa powinny być wywalone z CMK i przerzucone na wiedenkę przez Piotrków Częstochowę. Do dyskusji jest tylko czy przez Koniecpol czy Zagłębie Dąbrowskie. Zresztą rok temu atrakcyjny czas po realizowanych obecnie rewitalizacjach zapowiadał w tej kombinacji Piotr Malepszak. Puszczanie tych pociągów po CMK w sytuacji osiągania dobrego czasu finalnego, przy jednoczesnej obsłudze Częstochowy i całej sieci średnich miast jak Piotrków i Radomsko to totalny nonsens, „sztuka dla sztuki” i kaprys mikolski o którym ciągle marudzi łódzka płaczka @bozia.

Co do połączeń kategorii TLK Lublin – Katowice na odcinku Knapówka – Zawiercie to pomiędzy Kielcami a (Zawierciem) Katowicami nie dochodzi do sytuacji kosmicznego PRZESKOKU przez pół terytorium kraju jak np. pomiędzy Warszawą a Krakowem/Katowicami czy pomiędzy Łodzią a Krakowem co jest wprawdzie dopuszczalne dla KDP i sprinterów ICE, ale na pewno nie jest dopuszczalne dla segmentu pospiesznego (TLK/IR), którego zadaniem jest oprócz łączenia finalnego również obsługa ludności pośredniej a nie ich omijania i wykluczania. Kielce i Katowice to w miarę blisko występujące względem siebie kolejno następujące po sobie ośrodki regionalne.

Łódź i Kraków z pewnością nie są KOLEJNO NASTĘPUJĄCYMI PO SOBIE ośrodkami regionalnymi/ subregionalnymi. A próba robienia z Opoczna substytutu Piotrkowa a z Włoszczowej Płn. substytutu Częstochowy co usiłują przemycać współcześni Kulejarze przy propagandzie Wyszyńskiego i sekty KDP to jakaś paranoja.

PS. Oczywiście ja osobiście wywaliłbym TLK Lublin - Kielce - Katowice na Olkusz – tak profilaktycznie, dla definitywnej czystości CMK- i."
Pociągi w relacji Łódź - CMK - Kraków i tak będą kursować w kategorii economy, bo tak założono w SIWZ dla przetargu na 20 EZT, oraz w umowie na dofinansowanie unijne tych tych jednostek. Inaczej, PKP IC musiałby zwrócić dofinansowanie wynoszące prawie pół miliarda złotych, na co ich nie stać.
2014-02-21 22:11:44 Autor: Stasiu
---.ssp.dialog.net.pl
Celejewski prezes PKP InterCity widać bardzo poważnie wziął się do pracy. Chodź dla niego zawsze PKP będzie oznaczać Pasażer Kłopotem Przewoźnika. Jako że jest to były dyrektor w LOT od czegoś tam-siatka połączeń LOTu (czytaj likwidacja), to przyszła teraz kolej na kolej. Tragedia - przeczytajcie CV tego gościa. Porażka i nieporozumienie.

Same fakty
2014-02-22 11:25:56 Autor: largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
likwidacja 'Monciaka" to głupota do kwadratu , a dla czego ? a dla tego :
1 . Mieszkańców W-wy zmusza się do skorzystania z drogiego pociągu "Neptun" - czysty zysk .
2 . mieszkańców dużych miast : Legionowo , Ciechanów , Mława , Działdowo , Iława , pozbawiono możliwości dojazdu w porannych godzinach w kierunku trójmiasta i w godzinach wieczornych do stolicy . Pozostał tylko pociąg "pobrzeże" , oraz "Norwid " który ma pierwsze zatrzymanie w Iławie ( kolejna głupota do kwadratu na modernizowanym szlaku )
3. "Monciak" miał frekwencję przez cały rok . W sezonie 100% , po za sezonem 50% , to wystarczy , aby pociąg pozostawić . Ale Bankomaty i inni "specjaliści" tego niestety już nie wiedzą .
2014-02-22 13:07:49 Autor: były pasażer
---.dynamic.chello.pl
Nie ma się co denerwować Panowie decydenci w PKP IC. Dzięki waszym posunięciom iście menażerskim strzelacie sobie w kolano.Tych pasażerów którym dziś zabraliście ostatnie dogodne połączenia już nie odzyskacie.Za przykład niech posłuży likwidacja połączenia Zielonej Góry z Przemyślem przez Wrocław.Dzięki temu posunięciu w to miejsce PKS Zielona Góra uruchamia połączenie na tej trasie.Ten pociąg nie jeździł pusty-w związku z tym życzę sukcesów PKS- Zielona Góra , a PKP IC jak najszybszej plajty- wtedy to może pies ogrodnika dopuści przewoźników z Niemiec,Czech , Słowacji- Oni będą gwarantem sukcesu co widać po tamtejszych rozkładach jazdy i cenach biletów.Relatywnie najtańsze są koleje Czeskie -kraj wielkości dwóch polskich województw uruchamia zapewne więcej połączeń niż koleje w Polsce. Ale cóż kolejny to dowód ,że do zarządzania to my się nie nadajemy.
2014-02-22 13:13:48 Autor: pasazer88
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Nie likwidujemy pierwszego i ostatniego pociągu w dobie i nie tworzymy dużych
luk pomiędzy pociągami"

Taaa czyli na Wrocław-Katowice 10 godzin to nie jest duża luka. Ten kretyn już chyba sam nie kontaktuje co mówi...
2014-02-22 18:45:26 Autor: Zwieden
---.devs.futuro.pl
Słowiniec 3 razy w tygodniu , do Poznania ze Słupska Koszalina rano już się nie dojedzie. O Monciaka zapomnieliście zapytać przy kawce czy pan prezes odpowiadał mailowo?
Dramat
2014-02-22 20:13:35 Autor: figa
---.centertel.pl
PR Krakow, ludzie zwalniani-tragedia.Podróżnych brak,remonty-pociągi likwidowane, ale 2 dyrektorów wozi 3 kierowcow z dworca-jeden przystanek-a my patrzymy, my zwolnieni, bo podobno trzeba oszczedzac. BEZPŁATNE na własne życzenie:) żeby pociągi jechały, żeby ratować zakład a oni co? jak kacyki używają dobrobytu a nas na bruk. Jak prywatny folwark, wie ktoś o tym jak to się kręci? gdzie my starzy kierownicy,kasjerki pojdziemy-moze na 4 kierowce:)
2014-02-23 12:24:11 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@largo

warto dodac przy okazji Mońciaka że istnieje taka zależność:
likwidacja połączenia poza szczytem (zarówno tym jednodniowym w godzinach przejazdów do pracy w ruchu regionalnym, jak i dniach najwyższej frekwencji w ruchu dalekobieżnym) powoduje _spadek_ frekwencji w_szczycie_.

Jednocześnie likwidacja połączeń poza dniami najwyższej frekwencji np. wakacjami nie zmniejsza ilości pracowników jakie frma potrzebuje - koszty więc zostają. Infra też leży i jej utrzymanie tak samo kosztuje.
2014-02-23 12:25:31 Autor: plebita
---.dynamic.mm.pl
Tak to właśnie wygląda jak ludzie nie mający pojęcia o kolei, zarządzają spółkami kolejowymi. Do tego trzeba mieć i umiejętności i powołanie. A tu gdzie się człowiek nie rozejrzy to bankowiec, ekonomista i do tego człowiek który doprowadził największego polskiego przewoźnika lotniczego na skraj przepaści. Traktują kolej, jak pole doświadczeń, swój prywatny folwark. W związku z nie liczeniem się z opinią pasażerów i olewającym podejściem, uroczyście oświadczam, że nie zamierzam korzystać więcej z usług PKP InterCity dopóty, dopóki nie zmieni się strategia tej spółki. Proponuję jeszcze "obciąć" parę połączeń, bo inaczej nie starczy na Pendolino!
2014-02-23 14:14:52 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Niech BETON w końcu zrozumie , że CMK to nie jest coś nadzwyczajnego po którym tylko superwisor fantastic galactic dziobak się może się poruszać. To zwykła linia po której w szczególności już dawno powinny się poruszać Ustronie i likwidowany Monciak w taryfie akceptowalnej przez ogół społeczeńtawa, a nie tylko przez psędoelity....W Polsce ludzi chcą podróżować oczym świadczy sukces PolskiegoBusa. Mam nadzieje, że również Ryanair szybko zwiększy ilość połączeń KRK-Gdańsk a premium dziobak conajwyżej z a muchowóż w swojej oderwanej od rzeczywistości taryfie będzie robić
2014-02-24 13:19:08 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Kolejowym odpowiednikiem Polskiego Busa z Warszawy do Katowic/Krakowa są połączenia przez linie odpowiednio 1 i 8. Czyli bez pomijania sieci osadniczej. Polski Bus ma postoje w Częstochowie i Kielcach. Połączenia przez CMK, mają zupełnie inny charakter i można je od biedy porównać do hipotetycznego Polskiego Busa, który nie zatrzymuje się nigdzie po drodze lub jedzie przez metropolie typu Włoszczowa omijając jednocześnie Częstochowę/Kielce :D Zwłaszcza ten drugi przypadek powinien być interesujący dla mikoli domagających się pociągów TLK/IR na CMK.
2014-02-25 02:28:20 Autor: paczka Marlboro Hanki Lis
---.dynamic.chello.pl
Dobra, przebrnęłam przez sprytnie poszatkowane info o zmianach w rozkładzie od 9 marca umieszczone na intercity.pl Skoro IC boi się przekazać spójną informację, należy dokonać podsumowania samodzielnie:

1. Odwołane pociągi:

- Monciak Gdynia - Zakopane
- Monciak Skarżysko - Przemyśl
- Monciak Przemyśl - Skarżysko
- Monciak Zakopane - Gdynia
- Reymont Łódź - Kraków
- Reymont Kraków - Łódź
- Dolnoślązak Kraków - Wrocław
- Wyspiański Wrocław - Kraków
- Pogórze Kraków - Wrocław
- Pogórze Wrocław - Kraków
- 6 pociągów EIC Warszawa - Kraków - Warszawa

Razem: 16 pociągów

2. Pociągi odwołanie na części trasy:

- Hetman Rzeszów-Zamość
- Hetman Zamość-Rzeszów
- Ślązak Wrocław - Zielona Góra
- Ślązak Zielona Góra - Wrocław
- Wiking Poznań - Katowice
- Wiking Katowice - Poznań
- Wysocki Lublin- Warszawa
- Wysocki Warszawa - Lublin
- Barnim Poznań - Szczecin
- Barnim Szczecin - Poznań

Razem: 10 pociągów

3. Pociągi z radykalnie ograniczonymi terminami kursowania:

- Wisłok Kraków-Rzeszów
- Wisłok Rzeszów-Kraków
- Poprad Warszawa - Krynica
- Poprad Krynica - Warszawa
- Uznam Kraków - Świnoujście
- Uznam Świnoujście - Kraków
- Rawa Bydgoszcz - Katowice
- Rawa Katowice - Bydgoszcz
- Słowiniec Poznań - Gdynia
- Słowiniec Gdynia - Poznań
- Jeziorak Poznań - Olsztyn
- Jeziorak Olsztyn - Poznań

Razem : 12 pociągów


Nie przypominam sobie tak poważnych ograniczeń oferty IC w ostatnich latach. Dotyczą aż 36 pociągów z 360 uruchamianych, a więc dokładnie 10% oferty. Jedynie odwołanie 6 pociągów EIC do/z Krakowa można na siłę podciągnąć pod prace torowe - na siłę, bo bez problemu mogły jechać,gdyby IC nie woziło powietrza nawet na trasie z Warszawy do Krakowa. Reszta ograniczeń wynika z powodu ''niskiej frekwencji''.

Na koniec ''smaczki'' z komunikatów prasowych ze strony IC:
1. Skoro Monciak pojedzie podobno nową trasą przez Bydgoszcz,Łódź i znacznie szybciej niż przez Warszawę dlaczego IC nie podało żadnych szczegółów odnośnie rozkładu jazdy? Obawiam się, że kryje się za tym jedynie zmiana nazwy pociągu Regle na Monciak, a to już będzie marketingowy chwyt poniżej pasa.
2. W związku z ograniczeniem terminów kursowania pociągu Uznam, IC poleca połączenia alternatywne do Świnoujścia - Kossak i Przemyślanin.Sęk w tym,że oba pociągi dojeżdżają tylko do Szczecina.Czy na odcinku do Świnoujścia będą zapewnione autobusy IC?
3. Połączeniem alternatywnym dla Monciaka na odcinku Warszawa - Kraków ma stać się Poprad...z ograniczonymi terminami kursowania do jednego dnia w tygodniu...a na odcinku Warszawa - Gdynia pociąg Ustronie kursujący w nocy przez Bydgoszcz:)))
4. Całe życie myślałam,że do Szczecina jeździ EIC Chrobry,ale dzięki lekturze komunikatu IC doznałam olśnienia,że to EIC BOLESŁAW Chrobry...
5. Wszelkie zmiany dotyczące ograniczeń terminów kursowania zostały opisane wyjątkowo lakonicznie ''pociąg będzie kursował 2 razy w tygodniu'' lub ''w dniach szczytowych''... wyjątkowo wyczerpująca informacja, frekwencja w pociągach gwarantowana:)

Poziom merytoryczny komunikatów prasowych dotyczących planowanych zmian w rozkładzie jazdy należy uznać za adekwatny, do kształtu oferty spółki IC po 9 marca 2014r.
2014-02-25 10:20:56 Autor: lulek
---.ip.netia.com.pl
Cała ta IC to barany, żeby do gdańska z Mławy ciechanowa i Działdowa był tylko jeden pociag na dobę. Idioci, po co ten remont. Aha, jest jeszcze jeden, ale się nie zatrzymuje, taka to jest IC. Chorzy ludzie.
2014-02-26 08:21:26 Autor: ryo
---.tktelekom.pl
"Jesteśmy w trakcie największego programu inwestycyjnego w historii – powiedział wiceminister", faktycznie, latami ciągnące się naprawy jednego odcinka, koślawe tory po naprawie, buble w zabezpieczeniu ruchu, wieczne zamknięcia. Sztandarowa inwestycja Kraków - Katowice. Pogratulować gospodarzom!!!
2014-02-26 18:35:56 Autor: kkk
---.icpnet.pl
Maurycy__ Eurolot już od dawna nie lata ATRami ;D
2014-03-09 17:12:29 Autor: paul
---.8.182.66
Ktoś mi powie dlaczego pomiędzy godziną 21 a godziną 4 rano nie jestem w stanie złapać żadnego pociągu z rzekomej stolicy, centrum kultury i transportu, do Krakowa?
Co jest grane do ch...ry? Ludzi tłum czeka na rozwiązania, a rozwiązań jak nie było tak nie ma, a miliony złotych przelatują już przez kieszenie restrukturyzatorów!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS