Partnerzy serwisu:
Pasażer

Celejewski: Nie wiem, skąd te informacje o drastycznych cięciach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Celejewski: Nie wiem, skąd te informacje o drastycznych cięciach
– Cały zakres zawieszeń w stosunku do sumarycznej pracy przewozowej przewoźnika stanowi nie dziesięć, a niewiele ponad pięć procent – mówił dziś w sejmie prezes PKP Intercity Marcin Celejewski. Dodał, że jest oburzony wyciekiem dokumentów dotyczących likwidacji połączeń ze spółki.

Sejmowa Komisja Infrastruktury zajęła się dzisiaj cięciami połączeń PKP Intercity. Informację na temat szeroko omawianych planów przewoźnika, przewidujących ograniczenia połączeń od 9 marca, przedstawili wiceminister Zbigniew Klepacki, prezes PKP Intercity Marcin Celejewski i wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski.

– Chciałem podkreślić, że zawieszamy kursowanie części pociągów, a nie je likwidujemy. Zgadzam się i biję się w pierwsi, że zmiany rozkładu jazdy były niewłaściwie komunikowane społeczeństwu. Chcemy zorganizować serię konferencji w regionach, by wytłumaczyć społeczeństwu, że kolej nie zawiesza połączeń, bo jest złośliwa i głupia. Przyczyną jest bowiem przede wszystkim to, że jesteśmy w trakcie największego programu inwestycyjnego w historii – powiedział wiceminister infrastruktury i rozwoju odpowiedzialny za kolej Zbigniew Klepacki.

Marcin Celejewski, prezes PKP zaznaczył, że dokumenty, które wyciekły ze spółki w związku z zawieszaniem połączeń spowodował chaos w momencie, w którym “na tak drastyczny ruch zarząd się nie zgadzał”. – Ostateczną decyzję, jeśli chodzi o rozkład jazdy podjęliśmy niecały tydzień temu, gdy mieliśmy świadomość wszystkich faktów – zapewniał.

Celejewski: Nie będzie rażących cięć

Marcin Celejewski stwierdził, że tak późne podejmowanie decyzji jest korzystne dla pasażerów, bo pozwala w pełni wykorzystać remontowaną infrastrukturę. – Dzięki temu zawieszona na trasie do Białegostoku została tylko jedna para pociągów, a osiem pozostało – przypomniał.

– Cały zakres zawieszeń w stosunku do sumarycznej pracy przewozowej przewoźnika stanowi nie dziesięć, a niewiele ponad pięć procent. Dlatego nie rozumiem, skąd wzięły się informacje o ograniczeniu o 10 proc. pracy PKP Intercity, i o rażących cięciach – dodał.

Później prezes PKP Intercity mówił już o ograniczeniu o 5,8 procent. Warto zauważyć, że prezes Celejewski odnosił się do całej pracy przewozowej PKP Intercity (po redukcji ok. 35 mln pckm), a nie tylko do połączeń TLK realizowanych w ramach służby publicznej (po cięciach 27 mln pckm.) – stąd niższy udział zawieszonych połączeń.

Jednotorowa CMK

– Redukcja jednego pociągu na trasie lubelskiej, czy do Białegostoku szczególnie w sytuacji, w której te pociągi jechałyby z powodu zamknięć torowych jeden po drugim, nie jest niekorzystnym czy szkodliwym dla pasażera działaniem. Trzeba również pamiętać o uruchamianiu komunikacji zastępczej, jak ma to miejsce w przypadku połączeń do Zakopanego – dodał Celejewski.

– Podobnie z modernizacją mostu średnicowego – byliśmy do tego przygotowani już od roku. Nie jest to nic zaskakującego, dlatego zapewniliśmy komunikację dla pasażerów w pojazdach Kolei Mazowieckich i warszawskiego ZTM – dodał. Następnie odniósł się do zawieszenia 3 par pociągów Warszawa – Kraków.

– Nikomu bardziej niż zarządowi PKP Intercity nie zależy bardziej na tym, by puszczać co godzinę pociąg z Warszawy zarówno do Krakowa, jak i do Katowic – w każdą stronę. Niestety od 9 marca na ponad stu kilometrach torów CMK będzie linią jednotorową. Dlatego nie będę w stanie tego zrealizować – powiedział Celejewski.

Zawieszali według zasad

Prezes PKP Intercity dodał, że zawieszone połączenie do Zamościa było wykorzystywane średnio przez 30 pasażerów, a kosztowało 4,5 mln złotych rocznie. – Ci pasażerowie będą mogli skorzystać z komunikacji zastępczej – zapewnił. Podobna frekwencja miała występować w pozostałych pociągach, w tym relacji Kraków – Łódź.

Natomiast zawieszone pociągi relacji Wrocław – Kraków są priorytetem dla spółki, ale ich czas przejazdu jest bardzo wydłużony ze względu na modernizację linii E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami. Prezes PKP Intercity zaznaczył, że oferta była ograniczana w sposób racjonalny. – Nie likwidujemy pierwszego i ostatniego pociągu w dobie i nie tworzymy dużych luk pomiędzy pociągami – wymienił.

Po co sześć korekt rozkładów?

– Polska kolej to jeden wielki plac budowy – przypomniał posłom wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski. Jak zaznaczył, zarządca podjął decyzję o tym, że w bieżącym rozkładzie jazdy będzie sześć korekt właśnie po to, by maksymalnie przyspieszyć ruch pociągów i skrócić pasażerom podróż. Przyznał, że zarządcy infrastruktury w Europie stosują różne rozwiązania, w tym niezmienny rozkład roczny, jednak żaden z nich nie prowadzi tak intensywnego procesu inwestycyjnego. Stąd wynika konieczność zamykania ruchu tylko tam, gdzie faktycznie trwają prace.

Pawłowski podkreślił, że każda korekta rozkładu jazdy jest szeroko ogłaszana na dworcach, ulotkach, stronach internetowych itd. – Dzięki temu nie ma chaosu na kolei przy zmianie rozkładu jest. Jest normalnie – podsumował Pawłowski.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5