Zarządca bukareszteńskiego metra Metrorex w przetargu na dostawę 43 sześciowagonowych pociągów metra wybrał ofertę hiszpańskiej firmy CAF. Zamówienie przewiduje opcję dostawy 8 kolejnych pociągów. Nowoczesne składy pojadą na ponad 17 kilometrowej linii M5 ze stacji Drumul Taberei do Pentelimon , która wkrótce wejdzie w fazę budowy.
Pierwotnie dostawcę składów metra mieliśmy poznać pod koniec 2014 roku, jednak ze względu na złożoność zamówienia Metrorex wydłużył procedurę do marca 2015.
Oferta Hiszpanów opiewa na kwotę niespełna 308 milionów euro. Tańsze propozycje złożyli Chińczycy z CSR Qingdao Sifang (272 mln. Euro) oraz rumuńska firma Astra Vagoane Călători (260 mln. Euro). Tylko 60% wagi zamówienia stanowiła cena, resztę takie czynniki jak zastosowane rozwiązania techniczne, koszty utrzymania czy okres gwarancji, dlatego Rumuni mogli przebierać w ofertach. Droższą ofertę złożył Alstom (322 mln. Euro) oraz bydgoska Pesa, która za dostarczenie pociągów chciała zainkasować najwięcej, bo 341 mln euro.
– Po wyprodukowaniu lokomotyw brakowało nam właściwie tylko pociągu metra. Nasza propozycja jest sumą doświadczeń z produkcji tramwajów i innych pojazdów elektrycznych – mówił o udziale w przetargu Michał Żurowski, rzecznik Pesy.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl