NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bydgoszcz: Tramwaj do Fordonu z decyzją Środowiskową

| jm, Rynek Kolejowy 14.03.2012 198

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-03-14 11:43:43 Autor: Maciek
---.50.108.98
To co to za tramwaj, że będzie aż tak hałasował?! Przecież nowe tramwaje są ciche, a i stare da się wyciszyć.
2012-03-14 12:23:43 Autor: Paweł Ciupak
---.adsl.inetia.pl

Paweł Ciupak
No proszę, taka mała Bydgoszcz buduje sobie 10-kilometrową trasę tramwajową za jednym zamachem, a taka Warszawa porównywalnej długościowo trasy na Wilanów nie umie...
2012-03-14 12:33:00 Autor: zyga2
---.xdsl.centertel.pl
Mała Bydgoszcz?
Ja można na miasto 360tyś plus 15.000 studentów mówić małe??

Mała to jest Września, Łeba, Gołdap.

Pozdro i fajnie że budowa ruszy.
2012-03-14 13:05:39 Autor: elim
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
kolego Pawle
jestem Bydgoszczaninem mieszkającym w Warszawie. Jak może wiesz a może nie, od grubo 20 jak nie więcej lat w Bydgsozczy nie przybywa tras tramwajowych. Ważny tramwaj do dworca znikną na początku lat dziewięćdziesiątych i zakorkował dojazd do PKP autobusami i samochodami. Koncepcje na powrót trama na dworzec mnożyły się przez te lata aż w końcu buduje się go na nowo. Za komuny budowano trasę na Błoniu ale szeroko-torową, nie przekuto jej na 1000mm tylko rozebrano torowisko. Tramwaj do Fordonu to jest coś co powinno powstać już wieki temu.
A co do Warszawy - to co się tu dzieje to jest masakra w stosunku do Bydgoszczy. U was się ciągle coś remontuje, przebudowuje o nowym taborze nie wspominając i oczywiście nowych trasach jak na moście północnym, przecież ma powstać połączenie tramwajowe Górczewskiej z Bemowem.
2012-03-14 14:16:15 Autor: Paweł Ciupak
---.adsl.inetia.pl

Paweł Ciupak
\" Ja można na miasto 360tyś plus 15.000 studentów mówić małe??\"

No to inaczej - stosunkowo małe w porównaniu do innych miast posiadających tramwaje.

\"oczywiście nowych trasach jak na moście północnym, przecież ma powstać połączenie tramwajowe Górczewskiej z Bemowem\"

Nowych trasach? Od czasu budowy tramwaju na Nowe Bemowo w 1997 nie powstała jeszcze w Warszawie żadna nowa trasa tramwajowa podłączająca do sieci tramwajowej dzielnicę mieszkaniową wcześniej tramwajów nieposiadającą (jedyne co powstało, to łącznik między N.B. a Bielanami w 2005). Połączenie Jelonek z Bemowem przeciąga się wieki, a trasa na Tarchomin przez protesty jakichś blachsmrodziarskich nimbli została już dwa razy skrócona, a nawet po skróceniu do małego ogryzka, jakoś za ten ogryzek nikt nie może się zabrać... Tramwaj na Gocław zablokowali radni z Saskiej Kępy, \"bo to zablokuje budowę metra\", a to, że to metro nie będzie jeździło na Saską Kępę, ani nie przyciągnie tylu pasażerów co tramwaj, to już ich nie interesuje. A trasa na Wilanów odłożona jest w planach dalej, niż budowa KDP w Polsce...

Za to u nas marnuje się pieniądze na ogryzek metra, dublujący kolejową linię średnicową, nierozwiązujący żadnych problemów komunikacyjnych, balansujący na granicy opłacalności, i pożerający takie pieniądze, że za nie możnaby zapewne zwiększyć długość warszawskiej sieci tramwajowej dwukrotnie. No ale tu nieważne, żeby rozwiązywać problemy komunikacyjne, tu ma być \"nowocześnie\" i \"europejsko\" (tj. wg standardów nowoczesności i europejskości z lat 70.)...
2012-03-14 17:31:56 Autor: milich
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
kiedy tramwaj dla Bydgoszczy w ramach budowy lini do dworca?
2012-03-14 22:14:42 Autor: bydgoszczanin
---.191.155.7
Kolego Ciupak.
A czy Katowice, Białystok czy Lublin nazwiesz małymi miastami? A przecież są mniejsze od Bydgoszczy...!? Tak, tak. (co prawda o kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy ale jednak). Sorki za taki patryiotyzm lokalny, ale wkurza mnie niewiedza ludzi, którzy umniejszają memu miastu. Fakt, że to wina jego promocji, ale cóż, ja też próbuję promować.
Co do lini tramwajowych, to w Bydzi aktualnie jest ich 8 (aż i tylko).
2012-03-15 01:21:56 Autor: nn
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Maciek
\"To co to za tramwaj, że będzie aż tak hałasował?! Przecież nowe tramwaje są ciche, a i stare da się wyciszyć.\"

Problem polega na tym, że planuje się zakup tylko 13 szt. nowych tamów w ramach tej inwestycji (+2 w ramach budowy linii do dworca), co zapewni około 30% zapełnienia taborowego planowanych linii.
Czyli większość tramów na nowych liniach będą stanowić stare, 30-letnie KONSTALE ;)
Te ekrany dźwiękochłonne to też jakaś niepotrzebna fanaberia. I tak powstaną w miejscu gdzie w 50% są wolne działki do opchnięcia deweloperom pod bloki (bądź już leżą w prywatnych rękach dewelopera). A nie tam gdzie faktycznie, może byłyby potrzebne.
Sam projekt robiony jest na kolanie, układ drogowy w obrębie linii (ulica Akademicka/Andersa) będzie tylko przebudowany w sposób dostosowawczy, nieremontowana od 30 lat ulica przy linii tramwajowej na znacznych odcinkach zostanie bez zmian, w kilkunastu miejscach będzie przecinała się z torowiskiem (ulica w latach 80\' została zbudowana prowizorycznie w układzie 1x1 pomimo planowanego, docelowo 2x2, więc raz przebiega jedną, raz drugą stroną układu planowanego, a po środku oczywiście powstanie linia tramwajowa).
Powstanie linia oddalona znacznie od dużych skupisk bloków w dzielnicy.
Ale cóż: są pieniądze z unii to trzeba budować.
2012-03-15 10:12:04 Autor: tonik
---.153.225.190
@Paweł Ciupak
tylko pamiętaj ile w ostatnich latach robi się remontów i to konkretnych, nie tylko wymienia się torowisko i trakcję ale zmienia się geometrię przejazdów, dobudowuje się drugi tor wjazdowy na skrzyżowanie ... Jerozolimskie, trasa WZ, Praga w okolicach dworca Wschodniego i Stadionu, Nowowiejska, w tym roku będzie Jana Pawła ... i nie są to jakieś krótkie odcinki tylko spore kawałki tras ze skrzyżowaniami. Wiele z tych remontów to jak nowe trasy. I tak Warszawa powinna się cieszyć z tego jak system tramwajowy jest rozwinięty i w miarę zadbany. Gdyby stawiać tylko na nowe trasy nie było by pieniędzy na remonty i Warszawskie torowiska niczym nie różniły by się od tych w innych miastach Polski
2012-03-15 18:45:53 Autor: Paweł Ciupak
---.adsl.inetia.pl

Paweł Ciupak
\" I tak Warszawa powinna się cieszyć z tego jak system tramwajowy jest rozwinięty i w miarę zadbany.\"

Rozwinięty? Ja mam odmienne wrażenie, linii jest mało, rzadko kiedy wykraczają poza przedwojenne granice miasta, mnóstwo sporych osiedli i obszarów jest odciętych od komunikacji tramwajowej (Gocław, Tarchomin, Stegny, Wilanów, Targówek, wsch. Bródno, Zielona Białołęka, Zielony Ursynów, Rakowiec, części Koła i Ulrychowa przy Górczewskiej, Chomiczówka, Zacisze), etc. etc.

\"Gdyby stawiać tylko na nowe trasy nie było by pieniędzy na remonty\"

Może i tak, w końcu pieniądze które można przeznaczyć na komunikację, przeżerają kolejne drogi oraz Droga Podziemna Zabawka...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5