Partnerzy serwisu:
Biznes

Budimex rozbudowuje park maszynowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
02-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Budimex inwestuje w sprzęt do prac torowych. Ostatnie zakupy pozwolą mu na samodzielną realizację większości kontraktów nie tylko w zakresie prac torowych, lecz także zabudowy sieci trakcyjnej. Poza zainteresowaniem spółki pozostaje samodzielna realizacja robót branży SRK. O najnowszych inwestycjach rozmawialiśmy z Maciejem Olkiem, dyrektorem budownictwa kolejowego Budimeksu.

– W ostatnim czasie odebraliśmy nieco „drobniejszy” sprzęt w postaci koparek dwudrożnych. Jesteśmy także w fazie odbiorów końcowych dwóch nowych dużych maszyn torowych, tj. podbijarki i zgarniaki. Są one obecnie przygotowywane do uruchomienia i powinny na przełomie lipca i sierpnia trafić do Polski z zakładu Plasser & Theurer. Prowadzimy także rozmowy dotyczące zakupu kolejnych maszyn do prac przy budowie sieci trakcyjnej – mówi Maciej Olek, dyrektor budownictwa kolejowego w Budimeksie.

Decyzje o prowadzeniu prac z wykorzystaniem własnych zasobów w zakresie sieci trakcyjnej spółka podjęła w roku 2018, gdy zdecydowano o zakupie pociągu sieciowego i dwóch pojazdów dwudrogowych do rozwieszania sieci. Rozbudowa parku maszynowego w tym zakresie ma zapewnić spółce większą elastyczność w realizacji kontraktów

– Po fazie próbnych realizacji w zakresie sieci trakcyjnej już od ponad pół roku prowadzimy prace z wykorzystaniem własnego sprzętu i ludzi . Potrzebowaliśmy trochę czasu na wdrożenie, ale teraz na przykład na kontrakcie na Warszawie Zachodniej wszystkie roboty z zakresu montażu sieci trakcyjnej wykonujemy samodzielnie. Planujemy dalszy rozwój kompetencji w tym zakresie i samodzielną realizację prac na kolejnych kontraktach – dodaje Olek.

Przedstawiciel Budimeksu przyznaje, że spółka osiągnęła już zdolność prowadzenia wszystkich prac w zakresie infrastruktury kolejowej z wyłączeniem urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które są i nadal będą realizowane przez firmy specjalistyczne, które posiadają właściwe technologie. Po odebraniu wspomnianych wyżej maszyn Budimex będzie miał w swoim parku maszynowym trzy podbijarki, dwie zgarniarki, dwie zgrzewarki oraz lokomotywę i drezyny oraz kilkadziesiąt wagonów specjalistycznych, wykorzystywanych do prac torowych.

Cały artykuł będzie można przeczytać już w najbliższym numerze Miesięcznika Rynek Kolejowy
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5