Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kujawsko-Pomorskie: Błąd w rozkładzie jazdy poprawiony po interwencji RK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kujawsko-Pomorskie: Błąd w rozkładzie jazdy poprawiony po interwencji RK
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPociąg Arrivy w Bydgoszczy
Aplikacja mobilna oraz internetowa wyszukiwarka połączeń podawały niewłaściwą godzinę odjazdu jednego z pociągów regionalnych w Kujawsko-Pomorskiem. Po interwencji w PKP Informatyka błąd został poprawiony. Operator obydwu systemów tłumaczy całą sytuację brakiem zgłoszenia zmiany godziny odjazdu przez przewoźnika.

O sprawie poinformował nas jeden z Czytelników. Problem dotyczył pociągu Arrivy RP AR 50331 z Bydgoszczy Głównej do Tucholi, odjeżdżającego ze stacji początkowej o 14.37. Aplikacja mobilna Bilkom oraz strona internetowa rozklad-pkp.pl podawały jednak godzinę późniejszą o 9 minut – 14.46. Osoby korzystające z tych źródeł informacji, które z tego powodu przyszły na stację zbyt późno, były więc skazane na prawie godzinne oczekiwanie, gdyż następny pociąg do Tucholi odjeżdża z Bydgoszczy o 15.28.

Zarówno aplikacją, jak i witryną Rozkład PKP zarządza spółka PKP Informatyka. Jej rzecznik Filip Chrzanowski informuje, że po otrzymaniu sygnału błędne dane zostały poprawione. – Nie otrzymywaliśmy innych sygnałów w tej sprawie – zapewnia rzecznik.

Jak doszło do powstania błędu, który zauważył nasz Czytelnik? Zdaniem Chrzanowskiego wina leży po stronie przewoźnika. – PKP Informatyka pobiera dane rozkładowe w wersji elektronicznej od przewoźników – tłumaczy rzecznik. Jak wyjaśnia, ponieważ zmiany rozkładu Arrivy zdarzają się rzadko, w przypadku tego przewoźnika dane są pobierane tylko wtedy, gdy Arriva poinformuje operatora systemu o zmianie. – W tym wypadku nie otrzymaliśmy takiej informacji – twierdzi Chrzanowski.

– Dane w wyszukiwarkach systemu HAFAS są obecnie automatycznie pobierane z naszej bazy danych na podstawie zarządzonych zamówień pociągów. Pobrany z bazy rozkład jazdy ulega jednak często zmianom. Dokładamy starań, by na bieżąco informować PKP Informatyka o wprowadzonych modyfikacjach – zapewnia rzecznik Arrivy RP Joanna Parzniewska. Jak jednak przyznaje, przepraszając pasażerów – z uwagi na obszerność i dynamikę danych mogło się zdarzyć, że właściwa korekta rozkładu jazdy nie została wprowadzona.

Aby poprawić efektywność zarządzania danymi i zminimalizować możliwość powstania podobnych nieprawidłowości, przewoźnik podjął intensywne prace nad swoim systemem informatycznym. – Jednocześnie regularnie sprawdzamy również, czy informacje o naszych pociągach w wyszukiwarkach rozkładu jazdy są prezentowane w sposób właściwy i w razie błędu natychmiast staramy się korygować nieprawidłowe informacje – uzupełnia Parzniewska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5