Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Bittel: Nie ma planu przesuwania środków z modernizacji torów

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
08-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Bittel: Nie ma planu przesuwania środków z modernizacji torów
fot. PKP PLK
Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podkreślił swoje pełne zaufanie do PKP PLK w zakresie realizacji Krajowego Programu Kolejowego. – Nie planujemy przesuwać środków z modernizacji torów kolejowych na inne cele – poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

W ubiegłym miesiącu podczas Europejskiego Forum Taborowego przedstawiciele Centrum Unijnych Projektów Transportowych poinformowali o priorytetach przy ewentualnym przesuwaniu pieniędzy unijnych z inwestycji realizowanych przez PKP PLK; do przesunięcia dojdzie, jeśli przygotowywana obecnie kontrola wykaże inwestycje zagrożone, z których należałoby relokować na inne kolejowe projekty. Z kolei w ubiegłym tygodniu "Rynek Kolejowy" poinformował, że Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju prowadzi wstępne rozmowy z Komisją Europejską na ten temat. Pieniądze w pierwszej kolejności miałyby trafić na modernizację taboru towarowego.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel odniósł się w piątek (5 kwietnia) do cyt. "pojawiającej się w mediach informacji, jakoby w MI powstał plan przeniesienia zasobów finansowych z modernizacji torów kolejowych na modernizację taboru towarowego PKP Cargo". –Ministerstwo Infrastruktury na bieżąco monitoruje sytuację związaną z kontraktami kolejowymi. Jesteśmy przekonani, że wszystkie zadania zapisane w Krajowym Programie Kolejowym zostaną zrealizowane, a środki na ten cel wykorzystane w całości. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe bardzo dobrze sobie radzi z wykorzystywaniem pieniędzy przeznaczonych na modernizację szlaków kolejowych w całym kraju. Nie planujemy więc przesuwać środków z modernizacji torów kolejowych na inne cele – powiedział wiceminister infrastruktury.

Warto przypomnieć, że w lutym Krajowy Program Kolejowy został znowelizowany, a jego kwotę zwiększono do prawie 70 mld złotych. Pojawiły się dodatkowe środki na inwestycje portowe, linię Poznań – Szczecin i Magistralę Węglową, ale pieniędzy w obecnym planie jest za mało, żeby zrealizować zgodnie z zapowiedziami m.in. modernizację stacji Warszawa Zachodnia, linię Rail Baltica czy linię nr 8 przez Kielce. Do tego szereg realizowanych już projektów jest opóźnionych.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5