Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Bezpieczeństwo na torach to nasz priorytet

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Bezpieczeństwo na torach to nasz priorytet
Na temat nowych zakupów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., które zwiększą poziom bezpieczeństwa, wpłyną korzystnie na wygodę pasażerów i ułatwią prace służbom technicznym rozmawiamy z Piotrem Majerczakiem, członkiem Zarządu, dyrektorem ds. utrzymania infrastruktury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.



Dlaczego nowy sprzęt oznacza korzyści dla kolejarzy i pasażerów?

W ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nabędą 47 maszyn o wartości 250 mln zł. Nowy sprzęt zapewni możliwość szybkiego usuwania usterek na liniach kolejowych, co przełoży się na sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże pasażerów oraz transport towarów. Nowoczesne urządzenia pozwolą utrzymać wysoką jakość infrastruktury, m.in. toru, mostów i wiaduktów. Pozwolą też na szybsze wykonanie prac interwencyjnych. Specjalistyczny sprzęt „wzmocni” i usprawni działanie zespołów technicznych na terenie całego kraju. Reasumując – dzięki nowemu sprzętowi szybciej będą usuwane awarie na torach. Ewentualne zmiany w kursowaniu pociągów będą mniejsze, a to dla pasażerów oznacza punktualne i bezpieczne podróże.

Dlaczego Spółka PLK zdecydowała się na zakup nowego sprzętu?

Przyczyn było kilka. Zaawansowany wiek niektórych maszyn i zużycie wskazywały, iż w niedługim czasie konieczne będzie wycofanie ich z eksploatacji. Wyprzedzające zakupy pozwolą nam na uniknięcie ryzyka występowania opóźnień w usuwaniu awarii przez zespoły techniczne w odpowiednio krótkim czasie. Oczywiście, tu priorytetem jest też bezpieczeństwo. Nasze jednostki są sukcesywnie wyposażane w specjalistyczny sprzęt, który pomoże sprawnie i terminowo zapewniać wymagany poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Przy zakupie nowego sprzętu skorzystaliśmy również z możliwości stwarzanych przez Unię Europejską – projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Jaki sprzęt, zakupiony w ramach projektu, już działa na torach?

W lutym 2018 roku spółka PLK podpisała umowę na zakup 36 sztuk wózków motorowych z oprzyrządowaniem. Z powyższego kontraktu odebrano już 18 wózków, przeznaczonych do prac w pogotowiach technicznych. Ich zadaniem jest przewóz materiałów i specjalistycznego sprzętu technicznego do prac interwencyjnych, związanych z bezpieczeństwem prowadzenia ruchu kolejowego oraz szybkie akcje zimowe, m.in. odśnieżanie linii z wykorzystaniem oprzyrządowania – pługa wirnikowego oraz lemieszowego. Pojazdami dysponują już zespoły techniczne m.in. w Krakowie, Olsztynie, Bydgoszczy, Łodzi, Wałbrzychu, Białymstoku, Siedlcach.

Jakie kolejne maszyny zwiększą potencjał służb PLK?

Jeszcze w tym roku na tory wjedzie 9 kolejnych wózków motorowych. Zasilą one zespoły techniczne zakładów m.in. w Lublinie, Rzeszowie, Częstochowie i Szczecinie. Są też inne maszyny, na których dostawę mamy już zawarte umowy. We wrześniu ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w ramach projektu związanego z poprawą bezpieczeństwa ruchu kolejowego umowę na zakup profilarki tłucznia o wartości ponad 7 mln zł. Dzięki inwestycji będzie możliwe szybkie wykonywanie prac związanych z profilowaniem podsypki w torze kolejowym. W grudniu 2018 r. został również podpisany kontrakt na zakup dwóch podbijarek torowych i podbijarki rozjazdowej, a na początku stycznia wybrano najkorzystniejszą ofertę na zakup dwudrogowego pojazdu służącego do inspekcji obiektów inżynieryjnych. Wszystkie maszyny będą sukcesywnie dostarczane do jednostek PLK do końca 2021 roku. Możliwość wykorzystania tego sprzętu do prac, to kolejny krok do zwiększenia operatywności w obszarze bezpieczeństwa.


Projekt „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” 
jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności 
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5