Senat miasta Berlin przegłosował kontrowersyjną propozycję podzielenia sieci kolei miejskiej S-Bahn na trzy odrębne przedsięwzięcia. Zmiany mają przynieść oszczędności dzięki wprowadzeniu konkurencji w przetargach na obsługę linii.
Przetargi na obsługę 331 kilometrów linii S-Bahn być może zostaną ogłoszone jeszcze w tym miesiącu. Operatorzy mają walczyć o koncesje na 15 lat począwszy od zakończenia kontraktu z DB Regio w 2017 roku. Zamówienie zostanie według decyzji Senatu podzielone na trzy postępowania – pierwsze dotyczyć będzie linii północ-południe, drugie linii wschód-zachód przez linię Stadtbahn położoną na estakadzie. Trzecie zamówienie dotyczyć będzie linii obwodowej wraz odgałęzieniami. To ostatnie zamówienie ma zostać przyznane jako pierwsze. Według „Railway Gazette”, będzie to wymagać ok. 1,2 miliarda euro dotacji. Połowę tej kwoty pochłonie zakup 190 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
O tym, że w ramach koncesji zawarte będzie wykupienie taboru zadecydował w tym roku berliński senat po fiasku rozmów z DB Regio w sprawie odkupienia całego taboru S-Bahn (541 pojazdów).