Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie więcej połączeń dalekobieżnych w Czechach. Jeden pociąg wjedzie do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie więcej połączeń dalekobieżnych w Czechach. Jeden pociąg wjedzie do Polski
Fot. Ceske Drahy
Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej zamierza rozszerzyć siatkę pospiesznych i ekspresowych połączeń dalekobieżnych. W planie jest także wydłużenie jednej z linii do Polski.

Negocjacje w sprawie nowych umów na wykonywanie przewozów na liniach dalekobieżnych rozpoczną się z przewoźnikami operującymi w Czechach w tym roku. Na większości linii objętych przetargiem kursują obecnie Ceske drahy, ale nie jest to reguła. Jeśli któryś z operatorów złoży w negocjacjach ofertę lepszą niż państwowy operator, czeski resort będzie musiał ją rozpatrzyć.

Jak informuje czeski portal zdopravy.cz, część linii, które zamierza finansować czeski resort transportu, do tej pory nie istniała. Są np. plany by uruchomić pociąg Ołomuniec – Opawa – Ostrawa – Hawierzów – Czeski Cieszyn albo Kolín – Mladá Boleslav – Turnov – Liberec. Ich uruchomienie byłoby możliwe dzięki pracom modernizacyjnym na infrastrukturze, prowadzonym przez ostatnie lata w Czechach.

Polaków z pewnością najbardziej interesować powinien plan uruchomienia pociągu pod oznaczeniem Ex32, który z Pragi przez Pardubice, Usti nad Orlicą i Lichkov wjeżdżałby do Polski. Chodzi tu prawdopodobnie o skład, który miałby łączyć Pragę z Wrocławiem, Poznaniem i Trójmiastem, o którym pisaliśmy tutaj. Pociąg ten miałby, według najnowszych planów, kursować przez 10 lat od grudnia 2023 roku, a nie jak wcześniej zapowiadano, od grudnia 2022. 

Resort infrastruktury w ogłoszeniu opublikowanym na europejskiej platformie przetargowej poinformował ponad o konkursach ofert, które będzie organizował w przyszłości. Wynika z nich, że później - w grudniu 2026 i 2027 na sporej liczbie tras ogłoszony będzie przetarg, który będzie obejmował aż 15 letnie umowy. Resort ogłosi także wspólny przetarg z Bawarią na obsługę trasy Praga - Monachium.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5