Koleje Mazowieckie rozpisały przetarg na naprawę poziomu P4 52 ezt serii EN57 i naprawę P5 połączoną z modernizacją aż 39 tych pojazdów. Można się spodziewać że tak dużym zleceniem będą zainteresowane największe krajowe firmy prowadzące tego typu prace.
Pierwsze polegać ma na wykonaniu 19 napraw EN57 w poziomie utrzymania P4 z modyfikacją, drugie zadanie obejmuje naprawy 20 ezt w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia zakresu zamówienia do 19 dodatkowych napraw zgodnie z prawem opcji (to zdecydowanie najistotniejszy element zamówienia). Zadanie 3 obejmuje naprawy w poziomie utrzymania P4 33 sztuk EN57 i ich modernizacje w mniejszym zakresie.
Koleje Mazowieckie chcą, by pojazdy naprawione w ramach pierwszego i trzeciego zadania otrzymały gwarancje na bezawaryjną pracę na okres 18 miesięcy, zmodernizowane w ramach zadania drugiego gwarancje na cały pojazd na 36 miesięcy.
Zainteresowanie przetargiem z pewnością wykaże zarówno ZNTK Mińsk Mazowiecki, jak i Newag Nowy Sącz. Obie te firmy specjalizują się w wykonywaniu moderzniacji EN57. Być może przetargiem zainteresuje się również FPS.
Więcej na temat przetargu przeczytasz na portalu MONITOR
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.