NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Auto wiozące butle z gazem wjechało pod TLK Drwęca

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 04.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-04 12:09:55 Autor: podróżnik
---.81.168.130
Szanowny RK!
Wprowadzacie czytelników w błąd. Na zdjęciach widać wyraźnie, że wypadek miał miejsce na przejeździe kat. C wyposażonym w samoczynną sygnalizację przejazdową.
Czy zdaniem RK to jest przejazd niestrzeżony?
Strzeżony zatem to pewnie taki, który jest obsługiwany przez dróżnika?
Litości, to "Gazeta" czy inny szmatławiec, czy portal fachowy?
2016-01-04 12:11:52 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
"ogniem zajęła się też lokomotywa i jeden z wagonów pociągu. Jego kierowca zmarł."
Niech spoczywa w pokoju +
@ms
Był to kierowca jednego z wagonów pociągu? :)
2016-01-04 12:22:49 Autor: PLK
---.dynamic.chello.pl
Tymczasem ukazał się raport wstępny dotyczący przyczyn wypadku z czerwca 2015 w Pniewitem w woj. kujawsko-pomorskim na linii kolejowej nr 207: Toruń Wschodni - Malbork, w którym w wyniku zderzenia szynobusu i samochodu osobowego zginęła dwójka dzieci, a ich rodzice zostali ciężko ranni.

"Biorąc pod uwagę wysłuchania pracowników prowadzących pojazd kolejowy, kierującej pojazdem drogowym oraz świadka (pasażera samochodu), jak również uwzględniając bardzo zły stan techniczny przebudowanego przez zarządcę infrastruktury kolejowej i w sposób niezgodny z istniejącymi przepisami dojazdów do przejazdu kolejowo-drogowego, wymuszający określone zachowania kierujących pojazdami drogowymi, Zespół PKBWK NIE upatruje przyczyn zaistnienia zdarzenia po stronie kierującej samochodem.
[...]
IV.5.b. Przyczyny pierwotne:
 niezachowanie wymaganego trójkąta widoczności na przejeździe z prawej strony drogi w kierunku nieparzystym w miejscu ustawienia znaku B-20 „STOP” z 5 m. oraz z 10 m. i 20 metrów, w wyniku: niekorzystnego ukształtowania terenu (tor przed przejazdem znajduje się w przekopie), nadmiernie porastająca roślinność sięgała wysokości ponad 1,2 m., licząc od rzędnej nawierzchni drogi na dojeździe przy niekorzystnym profilu podłużnym drogi kołowej (nadmierne wzniesienie drogi w kierunku przejazdu) i niekorzystnym profilu poprzecznym drogi (pochylenie drogi w prawą stronę na łuku w prawo), co uniemożliwiło obserwację nadjeżdżającego pociągu przez kierującą samochodem osobowym,

 brak reakcji przez zarządcę infrastruktury po otrzymaniu informacji o dużym zagrożeniu wypadkiem na przejeździe od mieszkańców wsi Pniewite – nie przeprowadzono kontroli na przejeździe pod kątem istnienia zgłaszanych
wcześniej zagrożeń oraz nie podjęto środków zmierzających do ograniczenia ryzyka (likwidacji zagrożenia).

 niezwołanie przez zarządcę infrastruktury kolejowej komisji przejazdowej złożonej z przedstawicieli zarządcy drogi i Policji, której celem byłaby zmiana sposobu istniejącego zabezpieczenia przejazdu, w związku z podniesieniem maksymalnej prędkości pociągów na linii.

IV.5.c. Przyczyny pośrednie:
 niepodjęcie przez zarządcę infrastruktury środków ograniczających ryzyko, w tym nie ograniczenie prędkości dla pociągu wskutek braku wymaganej widoczności oraz nie dokonanie wycięcia roślinności uniemożliwiającej widoczność pociągu,

 niewłaściwe parametry drogi kołowej w zakresie przekroczenia dopuszczalnego pochylenia podłużnego jezdni na dojeździe do przejazdu oraz brak poziomego odcinka drogi od skrajnej szyny toru kolejowego, będącego skutkiem błędów występujących w projekcie wykonawczym oraz niewłaściwie dokonanego odbioru przejazdu po rewitalizacji linii nr 207,

 brak nawierzchni twardej na długości co najmniej 10 m. licząc od skrajnej szyny, zły stan techniczny drogi szutrowej na przejeździe powodujący utratę przyczep-ności podczas ruszania samochodu przed przejazdem,

 nieskuteczny nadzór nad warunkami bezpieczeństwa na przejeździe kolejowym przez zarządcę infrastruktury, w tym niewłaściwe wykonywanie objazdów i obchodów linii kolejowej nie identyfikujące problemu braku widoczności wskutek porastającej roślinności w sąsiedztwie przejazdu,

 brak przeglądu rocznego na przejeździe w 2014 r. wymaganego postanowieniem art. 62 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. „Prawo budowlane” (Dz.U. 1994, nr 89, poz. 114 z późn. zm.),"

Pełny tekst raportu
https://www.komisje.transport.gov.pl/strony/kolej/raporty/
2016-01-04 12:26:29 Autor: Juzio
---.internetdsl.tpnet.pl

Juzio
Jaki by to nie był przejazd widoczność w obie strony jest doskonała. Więc co Pan kierowca robił w tej szoferce?
2016-01-04 12:35:58 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Byłeś na miejscu., to wiesz...
2016-01-04 12:53:30 Autor: Juzio
---.internetdsl.tpnet.pl

Juzio
@ Luca


Jakbyś spojrzał na zdjęcia to nie zadawałbyś takich pytań.
2016-01-04 13:51:00 Autor: fredynand
---.tktelekom.pl
To jest przejazd strzeżony kat. C. Rynek kolejowy powinien zatrudnić choć jedną osobę mającą mgliste pojęcie o kolei.
2016-01-04 13:59:15 Autor: njoy
---.net.stream.pl

njoy
"– Samochód przewożący butle z gazem został uderzony przez pociąg, po uderzeniu doszło do zapalenia się auta i eksplozji butli. Ogniem zajęła się też lokomotywa i jeden z wagonów pociągu. Jego kierowca zmarł. Na miejscu pracuje 7 zastępów straży pożarnej – powiedział dla Polskiego Radia PiK Karol Cachnij ze strazy pożarnej w Golubiu-Dobrzyniu."
A jak z kierowcami innych wagonów?
BP, MSPANC...
2016-01-04 14:04:17 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Juzio:
"@ Luca


Jakbyś spojrzał na zdjęcia to nie zadawałbyś takich pytań."
Noooo gratuluję! Z trzech marnej jakości zdjęć jesteś w stanie wszystko ocenić i wydać wyrok. Także co do prawidłowości działania sygnalizacji.
To może zlikwidujmy PKBWK i zatrudnijmy Juzia. Taniej będzie.
A wiesz pod jakim kątem przebiega droga w stosunku do linii kolejowej?
Wiesz czy kierowcy nie oślepiło słońce, które wisiało nisko nad horyzontem?
Nie bronię go, ale tego typu twierdzenia o widoczności na podstawie trzech marnych fotek, z których dwa robiono z samego torowiska, to poziom gimbazy...

Poczytaj o Pniewitem. Tam też wszyscy od razu odsądzali od czci i wiary kobietę która kierowała autem. Okazało się nieco inaczej...
2016-01-04 14:19:47 Autor: cts
---.opera-mini.net
Wiadomo może, jaki lok poszedł z dymem?
2016-01-04 14:27:57 Autor: wdr
---

wdr
powtarzają "niestrzeżony" za TVP Bydgoszcz, ale widać na zdjęciach światła. problem polega na tym, że dla polskiego kierowcy strzeżony przejazd to są zasieki a czerwone światło ma charakter informacyjny
http://bydgoszcz.tvp.pl/23441883/kolejna-tragedia-na-niestrzezonym-przejezdzie
2016-01-04 14:37:24 Autor: Juzio
---.internetdsl.tpnet.pl

Juzio
@ Luca


Tia drogi gimbazo ... a wiesz mędrcu co powinien zrobić kierowca samochodu przewożącego materiały niebezpieczne przed wjazdem na przejazd kolejowy?
Jak to mówił klasyk w kultowym filmie - nie psuj śliny. Rumieniec na twym wdzięcznym licu nie bedzie widoczny, ale ruszenie główką wskazane. Lekcje odrobione?
2016-01-04 14:59:50 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Oświeć mnie.
Może być bez tych kwiecistych komentarzy.
2016-01-04 15:47:52 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Winne PKP, PLK i cała kolej,
znowu pociąg znalazł się na przejeździe w nieodpowiednim czasie,
przecież ten szofer cały czas tam woził te butle i nigdy żaden pociąg nie jechał,

tak jak w Pniewitach - zawiniły trójkąty, czworokąty i rok czterdziesty piąty...
2016-01-04 16:04:52 Autor: kolejarz i kierowca
---.free.aero2.net.pl
Maurycy, ty to jednak zwykły buc jesteś.
Nie życzę ci, żebyś się kiedyś znalazł na takim przejeździe, bo szkoda mi mechanika loka...
2016-01-04 16:22:58 Autor: Bos
---.szczecin.mm.pl
EP07-1056 link do fotorelacji:
http://www.fakt.pl/wydarzenia/samochod-z-butlami-gazowymi-wjechal-pod-pociag,artykuly,601471,1,1,1.html
2016-01-04 16:42:45 Autor: cts
---.opera-mini.net
Na fotach ogromnych zniszczeń nie widać, tym bardziej spowodowanych przez ogień. Siódemka jedynie lekko okopcona.

@Bos
Dzięki za linka.

@all mądrzy inaczej
Każdy kierman, nawet wiozący krowie placki, winien zachować SZCZEGÓLNĄ ostrożność przekraczając jakikolwiek przejaz kolejowy.
2016-01-04 16:51:55 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@kolejarz i kierowca

Chyba nie potrafisz czytać pomiędzy wierszami,

ile w ostatnim czasie było wypadków na przejazdach i tych kat. D i C gdzie mimo ewidentnej winy kierującego pojazdem chciano wrobić w to PKP?
Tutaj mamy identyczny przypadek jak swego czasu w Mostach pod Lęborkiem,
może w komisji badania wypadków kolejowych znajdą się "fachury", którzy stwierdzą winę PKP?
szofera oślepiło niewidoczne słońce, brudne soczewki na sygnalizatorach, oblodzenie drogi, etc.,
pamiętam kiedyś wypadek pod Kartuzami gdzie gimbus wjechał pod zdawkę na przej. kat. D,
pani starosta powiatu starała się użyć wszelkich wpływów i znajomości aby udowodnić winę PKP - łącznie z argumentem, że pociąg towarowy powinien zatrzymać się przed autobusem wiozącym dzieci,
nie wspomnę już że mój kumpel - też kierowca - ominął półrogatki bo nie podnosiły się,
a pośpiech przetarł mu solidnie dupsko...

nadal twierdzisz że jestem bucem?
2016-01-04 17:41:59 Autor: kolejarz i kierowca
---.free.aero2.net.pl
Co do Kowalewa nie mam zdania. Za malo, właściwie nic nie wiemy. Inwektywa z mojej strony dotyczyła twoich słów nt Pniewit.
Jeżeli uwazasz, ze nie byla zasluzona, to prócz wniosków koncowych przeczytaj caly raport. Może zmienisz zdanie.
PLK jest tam "krysztalowo" czysta.
2016-01-04 18:45:46 Autor: PLK
---.dynamic.chello.pl
Na tym forum jedno jest ciekawe.
Ile razy dojdzie do zderzenia czy wykolejenia składów - winne jest PLK.
Ile razy dojdzie do zdarzenia na przejeździe - winny jest kierowca.
Nawet jeśli komisja uzna że było inaczej, to oni i tak są winni...
2016-01-04 19:06:16 Autor: Pix
---.centertel.pl
W każdym przypadku wypadku na przejeździe winny jest kierowca.
Może nie działać sygnalizacja, rogatki, może to być przejazd kategorii X, nieważne. Kierowca przed wjazdem na przejazd musi się upewnić czy może na ten przejazd wjechać.
Jeśli tego nie zrobi to się kończy jak w tym przypadku.
2016-01-04 19:27:18 Autor: Inspektor UTK
---.centertel.pl
A maszynista był trzeźwy? Kierownik pociągu miał prawidłowo wpisaną autoryzację na tabor i nazwę stanowiska w upowaznieniu? Trzeba do problemu podejść systemowo!
2016-01-04 20:26:22 Autor: Tomek Janiszewski
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
Zginął śmiercią taliba.
2016-01-06 15:15:50 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Ustawić tam kamery. Każdego, co wjechał na czerwonym świetlne odpowiednio podliczyć. 500zł za pierwszym razem, za drugim 1000zł to się nauczy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5