Partnerzy serwisu:
Biznes

Arriva: To był rok rozwoju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
29-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Arriva: To był rok rozwoju
– Dla spółki Arriva RP był to przede wszystkim rok rozwoju działalności – mówi o minionym roku rzeczniczka przewoźnika Joanna Parzniewska. Najważniejszym wydarzeniem było przejęcie połączeń od Przewozów Regionalnych w połowie grudnia.

– Od momentu rozstrzygnięć przetargowych, rozpoczęliśmy intensywny proces mobilizacji. Był to czas  wyzwań, niełatwych decyzji oraz nieprzewidzianych wydarzeń – mówi Parzniewska. – W związku z rozszerzeniem działalności, spółka Arriva RP przejęła od firmy Voith warsztat utrzymania pojazdów w Nowej Wsi Wielkiej, wypracowała wspólne rozwiązania ze spółką Przewozy Regionalne, pokazując że nawet po trudnym podziale rynku, współdziałanie dla dobra podróżnych jest możliwe – zaznacza.

– Wynikiem intensywnego czasu przygotowań i dobrej organizacji, jest fakt, że od 15 grudnia 2013 skutecznie i bez problemów realizujemy zadania przewozowe w ramach kontraktu na liniach zelektryfikowanych w województwie kujawsko –pomorskim. Przykład płynnego przejęcia obsługi linii zelektryfikowanych, pokazuje również że jest alternatywa i  inna droga w realizacji i działaniu kolei regionalnej, a liberalizacja przewozów kolejowych, jest właściwą drogą do podniesienia jakości usług przewozowych, przy jednoczesnej oszczędności środków publicznych – dodaje rzeczniczka.

Modernizacja odcinka Chełmża – Grudziądz

Przewoźnik zadowolony jest z rozpoczęcia modernizacji linii 207. Przedsięwzięcie to obejmuje przebudowę czterdziestokilometrowego odcinka linii kolejowej nr 207 między Chełmżą, a Grudziądzem, gdzie przewoźnikiem jest właśnie Arriva. Realizacja projektu przewidziana jest na 22 miesiące.

W ubiegłym roku Arriva zakończyła za to działalność operacyjną na dalszym odcinku Grudziądz – Malbork, w wyniku zmiany warunków przetargu na świadczenie usług przewozowych w województwie pomorskim.

Niewiele się zmieniło

– Na polskim rynku kolejowych  przewozów regionalnych widoczne są pewne przejawy konkurencji, czego przykładem jest właśnie nasza działalność. Oceniając jednak realną konkurencyjność, tu w roku 2013 niewiele się zmieniło – mówi Parzniewska.

– Trzeba mieć na uwadze, że warunkami konkurencyjnego przetargu są jego ogłoszenie z odpowiednim wyprzedzeniem, umożliwiającym zainteresowanym podmiotom, przygotowanie się zarówno do złożenia oferty  jak i do samego świadczenia usług, oraz okres na świadczenie usług na jaki są ogłaszane. Krótkie 2-3 letnie kontrakty nie dają operatorowi stabilności, perspektywy rozwoju i ograniczają inwestycje – podkreśla.

Jak zaznacza, w roku 2013 nie było żadnego przetargu, w którym udział wzięły przynajmniej dwa podmioty. – Jedyny taki przetarg, który był przeprowadzony w roku 2012 i został rozstrzygnięty w 2013 - w województwie kujawsko-pomorskim, czego następstwem jest obsługa na nowych liniach od 15 grudnia 2013 przez Arriva RP. Stanowi to wyjątek od reguły. W pozostałych regionach, z powodu zbyt krótkich terminów, nie wystartował więcej niż jeden podmiot – przypomina Joanna Parzniewska.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Biznes

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Jakub Madrjas 24 października 2022

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Biznes

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Redakcja/inf. pras. 28 września 2022

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Biznes

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 26 września 2022

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Pasażer

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Jakub Madrjas 11 czerwca 2022

Zobacz również:

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Biznes

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Jakub Madrjas 24 października 2022

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Biznes

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Redakcja/inf. pras. 28 września 2022

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Biznes

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 26 września 2022

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Pasażer

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Jakub Madrjas 11 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5