Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego chce wprowadzić do powstającego planu zagospodarowania rejonu Ściany Wschodniej, zapisy dające możliwość budowy rozjazdów tramwajowych na Rondzie Dmowskiego, a także powrotu tramwajów na Trakt Królewski - napisała „Gazeta Wyborcza” .
Obecnie tramwaje jadące Al. Jerozlimskimi czy ul. Marszałkowską mają możliwość jazdy tylko na wprost, bez możliwości skrętu. Specjaliści z ZTM-u chcieliby to zmienić.
- To wstępna propozycja do dyskusji. Teraz na długim odcinku Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich tramwaje nie mogą skręcić, więc przydałaby się taka możliwość. Jeszcze nie wiemy, czy skręty wykorzystywane byłyby na stałe, czy tylko podczas awarii - powiedział „Gazecie Wyborczej” szef ZTM Leszek Ruta.
Odmienne zdanie w tej sprawie mają specjaliści, począwszy od drogowców, poprzez naukowców od transportu, a skończywszy na urbanistach. Zgodnie uważają, że ograniczyłoby to przepustowość ruchu samochodów i tramwajów jadących na wprost.
Kolejny pomysł, jaki chciałoby wprowadzić w życie ZTM, to powrót tramwajów na Trakcie Królewskim od Krakowskiego Przedmieścia aż do Al. Ujazdowskich. Tego jednak nie przewiduje studium zagospodarowania miasta. Tym bardziej, że jak powiedział dla „Gazety Wyborczej” Krzysztof Domaradzki, główny projektant przebudowy tzw. „salonu Warszawy” - Była o tym mowa w trakcie przygotowań do remontu Krakowskiego Przedmieścia, miasto wtedy się na to nie zdecydowało. Chyba należałoby być konsekwentnym, tym bardziej że wprowadzenie tramwaju oznaczałoby konieczność kolejnej przebudowy Krakowskiego i zrujnowanie ulicy w dzisiejszym kształcie.
Wnioski ZTM-u o zmiany w komunikacji miejskiej, trafiły do warszawskiego ratusza, celem dalszej analizy.
Więcej