Firmy Alstom Transport i Transmashholding zaprezentowały pierwsze rezultaty swojej współpracy, jaką zawiązały. Pierwszy wspólny produkt to lokomotywa EP 20, przeznaczona do obsługi ruchu pasażerskiego.
Ostateczne prace nad lokomotywą zajęły nowo utworzonej joint venture TRans tylko 7 miesięcy. Lokomotywa będzie miała swój odpowiednik dla ruchu towarowego – 2ES5. TRans już zdołał zebrać zamówienia na 700 lokomotyw dla kolei w Rosji i Kazachstanie o łącznej wartości 3,5 mld euro. Lokomotywa jest prezentowana na targach Expo 1520, które odbywają się pod Moskwą.
Inspiracją dla lokomotywy był produkt firmy Alstom – lokomotywa Prima II oraz rosyjskie modele zaprojektowane i wyprodukowane przez Transmashholding. EP 20 wyposażona jest w najnowocześniejsze technologie. Jest to pierwsza lokomotywa o układzie wózków Bo-Bo-Bo, przystosowana do jazdy z prędkością 200 km/h, w dwóch systemach napięcia istniejących w Rosji. Jej asynchroniczny silnik ma moc 7200 kW. Lokomotywa jest także przystosowana do pracy w bardzo trudnych warunkach pogodowych ( minus 50 stopni Celsjusza).
Dostawa pierwszych 36 lokomotyw jest przewidziana na przełom roku 2012 i 2013.