NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

Adamczyk: Kolej kosztuje te państwa, które chcą dbać o właściwy rozwój transportu

| Michał Szymajda 05.09.2018 109

Adamczyk: Kolej kosztuje te państwa, które chcą dbać o właściwy rozwój transportu
fot. PKP PLK
– Mamy w Polsce do czynienia z odbudową szlaków i przywróceniem im sprawności na skalę dotąd nieznaną. Praktycznie rzecz biorąc, chodzi o odbudowę polskiej kolei. Mamy też uchwalony Program Utrzymaniowy, który pozwoli nam zachować efekty inwestycji na lata – powiedział Andrzej Adamczyk podczas debaty „Kolej na Inwestycje” podczas XXVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy.
Na debacie, w której obok ministra Adamczyka udział wzięli głównie prezesi spółek z Grupy PKP, dyskutowano m.in. o tym jak wyglądać będzie finansowanie i utrzymanie kolei po zakończeniu obecnej perspektywy finansowej UE. Minister Adamczyk, jak i prezes PKP PLK, podkreślali wagę Programu Utrzymaniowego, który uchwalił rząd.

– Przyjęliśmy te środki, które oczekiwane były przez zarządcę infrastruktury kolejowej, Chodzi o kwotę 24 mld zł do 2023 roku, czyli ok. 5 mld rocznie. Możemy mówić, że to dużo, ale kolej kosztuje wszystkie te państwa, w których dbałość o pewne elementy infrastruktury jest na odpowiednim poziomie. Nie możemy od tego uciekać – powiedział Andrzej Adamczyk. Wtórował mu Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK.

– Możemy to sobie otwarcie powiedzieć. Dotąd pracowało się w ramach napraw głównych – niestety, ale tak było. Po przeprowadzeniu napraw głównych linii prowadziło się tylko niewielkie przy nich prace, podczas gdy linia kolejowa niszczała i czekało się do następnej, kosztownej naprawy głównej. Teraz inwestycje prowadzone są w sposób rzetelny, Program Utrzymaniowy pozwoli nam na utrzymanie infrastruktury w należytym stanie przez lata – powiedział Merchel.

Obecny podczas debaty Jakub Majewski z Fundacji Pro Kolej zachęcał prezesów i ministra, by każdą wydaną na kolej złotówkę oglądać dwa razy.

– Na każde 67 milionów złotych przygotujmy 67 kartek i dokładnie przyglądajmy się korzyściom z tego precedensowego programu naprawy szlaków. Określajmy koniecznie cele, jakie przez te pieniądze można osiągnąć i rozliczajmy wykonawcę z ich osiągnięcia. W ten prosty, zrozumiały dla każdego sposób, przekonamy społeczeństwo i ministra finansów, że kolej pcha nas do przodu, także gospodarczo – mówił Majewski i apelował, by w przyszłości prace przy liniach kolejowych wyprzedzały te prowadzone na drogach, ponieważ raz straconego klienta trudno jest przekonać do kolei. Podał w tym momencie przykład linii nr 7. Apelował o to w imię poprawy konkurencyjności transportu kolejowego, względem drogowego.

– Proponuję jednak, by w tej chwili koncentrować się na tym, na ile odtwarzamy na kolei, a nie na ile zagraża jej transport drogowy. Oczywiście, że zbyt dużą część transportowego tortu zabiera transport drogowy, ale staramy się doprowadzić do równowagi, bo te relacje nie są właściwe. Mówmy także o tym, czy dzisiaj prowadzone inwestycje na kolei pozwolą producentom na to, żeby mogli zaplanować strategię dla swojej firmy w oparciu o tą branżę. My składamy polskiej gospodarce kolejną propozycję, zapewnimy miejsca pracy na kolei i przy kolei. Temu mają służyć Programy Utrzymaniowe i forsowany przez rząd plan związany z kolejowym komponentem Centralnego Portu Komunikacyjnego – powiedział minister Adamczyk.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Krynica (14)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Krynica (14)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS