Partnerzy serwisu:
Pasażer

75 dni do nowego rozkładu jazdy KŚ – podsumowanie stanu przygotowań

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Koleje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
75 dni do nowego rozkładu jazdy KŚ – podsumowanie stanu przygotowań
Lepsza liczbowo i jakościowo kadra, rozsądna polityka taborowa, skrupulatność przygotowania rozkładu – to założenia, zgodnie z którymi w Kolejach Śląskich prowadzone są działania przygotowawcze do wdrożenia 15 grudnia 2013 r. nowego rozkładu jazdy.

8 grudnia 2012 r. wprowadzono nowy rozkład jazdy, zgodnie z którym z dnia na dzień liczba połączeń obsługiwanych przez Koleje Śląskie wzrosła blisko sześciokrotnie (z ok. 100 do blisko 600). Brak przygotowania do tak znaczącego wzrostu spowodował największy w historii śląskiego kolejnictwa kryzys. - Lista przyczyn grudniowego kryzysu była punktem wyjścia do wszelkich działań naprawczych podejmowanych w 2013 roku. Dzisiaj sytuacja związana z przygotowaniami do wprowadzenia nowego rozkładu jazdy jest o wiele lepsza - mówi Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

O 50% więcej pracowników, wyższe kwalifikacje

9 grudnia 2012 r. Koleje Śląskie na stanowiskach maszynistów, kierowników pociągów i konduktorów zatrudniały w sumie 319 pracowników. W chwili obecnej jest ich 478. W przypadku maszynistów znacznie większy odsetek niż w grudniu 2012 r. ma certyfikaty uprawniające ich do prowadzenia więcej niż jednego typu pojazdu. Podobnie jest ze znajomością szlaków – prawie wszyscy maszyniści mogą zgodnie z prawem poruszać się po więcej niż jednym szlaku.

Realny rozkład jazdy

Jedną z głównych wad ubiegłorocznego rozkładu jazdy były błędy warsztatowe powodujące, że na niektórych relacjach pociągi miały zbyt krótki czas na nawrót na stacji końcowej i zmianę kierunku jazdy. W tym roku rozkład jazdy konstruowany jest przez siedmioosobowy zespół (wcześniejszy rozkład jazdy opracowała jedna osoba), a dodatkowo wprowadzono trójstopniową kontrolę pracy. Ostateczny kształt rozkładu jazdy zostanie zatwierdzony w listopadzie 2013 r. przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

Więcej sprawdzonego taboru

Wysoka awaryjność i zbyt mała liczba składów były głównymi mankamentami zabezpieczenia stanu taborowego Kolei Śląskich, z którym rozpoczęto realizacje ubiegłorocznego rozkładu jazdy. W tym roku będzie inaczej. Szacuje się, że aby sprawnie obsłużyć planowany rozkład jazdy potrzeba będzie 45-48 składów plus 12-15 sztuk rezerwy. W chwili obecnej – w ramach długookresowych umów – śląski przewoźnik dysponuje 43 jednostkami, a na kolejnych 18 rozpisane są już przetargi (to elektryczne zespoły trakcyjne). Jeśli te postępowania nie przyniosą zakładanych efektów wdrożony zostanie plan rezerwowy, który zakłada dalsze wykorzystywanie na wybranych liniach konfiguracji: lokomotywa + wagony.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Śląskie: Udany debiut "Kaeśki"

Pasażer

Koleje Śląskie: Udany debiut "Kaeśki"

Roman Czubiński 25 marca 2025

Koleje Śląskie: Jest wykonawca sieci przestawnej w bazie

Infrastruktura

Koleje Śląskie: Pierwsze nowe Impulsy już wożą pasażerów

Tabor i technika

Śląskie: Więcej weekendowych pociągów do Wisły

Pasażer

Koleje Śląskie: Była kopalnia, będzie zaplecze

Infrastruktura

Koleje Śląskie: Była kopalnia, będzie zaplecze

Roman Czubiński 03 lutego 2025

Zobacz również:

Koleje Śląskie: Udany debiut "Kaeśki"

Pasażer

Koleje Śląskie: Udany debiut "Kaeśki"

Roman Czubiński 25 marca 2025

Koleje Śląskie: Jest wykonawca sieci przestawnej w bazie

Infrastruktura

Koleje Śląskie: Pierwsze nowe Impulsy już wożą pasażerów

Tabor i technika

Śląskie: Więcej weekendowych pociągów do Wisły

Pasażer

Koleje Śląskie: Była kopalnia, będzie zaplecze

Infrastruktura

Koleje Śląskie: Była kopalnia, będzie zaplecze

Roman Czubiński 03 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5