UTK stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej, poprzez niespełnienie warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego na przejeździe kolejowym kategorii „C” z samoczynną sygnalizacją przejazdową, usytuowanym w km 47,058 linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn Koźle – Chałupki na szlaku Krzyżanowice – Chałupki.
Prezes UTK nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, w celu spełnienia warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego do 31 grudnia 2014 roku.
Nieprawidłowości polegały na utrzymywaniu infrastruktury kolejowej w stanie niezapewniającym bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego poprzez eksploatację przejazdu przy braku prawidłowego odwodnienia powodującego m.in. tworzenie się tzw. wychlapów w torze oraz eksploatację przejazdu z uszkodzoną nawierzchnią drogową, tj. uszkodzonymi, rozsuniętymi płytami przejazdowymi i uszkodzoną nawierzchnią na dojazdach do przejazdu.
Nieprawidłowości stanowiły naruszenie przepisów art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym, w związku z § 13 ust. 15 przepisów wewnętrznych zarządcy „Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych” Id-1 (D‑1) oraz § 36 ust. 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie.