Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowy trend w promocji transportu zbiorowego?

Dalej Wstecz
Autor:

rc, TP

Data publikacji:
11-08-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, TP

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowy trend w promocji transportu zbiorowego?
Usługi komunikacji publicznej są coraz częściej prezentowane podczas imprez mało lub wręcz wcale niezwiązanych tematycznie z komunikacją. Przewoźnicy chcą w ten sposób przyciągnąć uwagę tych, którzy z własnej woli nie szukają alternatywy dla jazdy samochodem, a o ofercie kolei lub operatora miejskiego wiedzą niewiele.

W ubiegłym miesiącu Łódzka Kolej Aglomeracyjna była jednym z głównych organizatorów pikniku mającego promować honorowe krwiodawstwo. W pasażu w centrum Łodzi, obok mobilnego punktu poboru krwi, stanął ambulans ratowników medycznych, w którym można było nauczyć się udzielania pierwszej pomocy. W programie imprezy znalazły się także działania profilaktyki antynarkotykowej, a nawet... instrukcje co do radzenia sobie z poparzeniami barszczem Sosnowskiego.

W ustawionej tuż obok przyczepie-atrapie wnętrza wagonu ŁKA dzieci mogły m.in. pograć w związane z transportem szynowym gry komputerowe, a dorośli – obserwować pokaz interwencji policji i Straży Ochrony Kolei przeciwko dewastującym pociąg wandalom. Wszystkim odwiedzającym rozdawano kolejowe materiały promocyjne.

Rzecznik ŁKA Anna Kulik potwierdza, że przewoźnik stara się wychodzić naprzeciw potencjalnym klientom – także tym, którzy, być może, nigdy o spółce nie słyszeli. – Nasze stoiska pojawiały się na wielu imprezach niezwiązanych stricte z komunikacją, jak Juwenalia czy targi turystyczne. Chcemy kontynuować tę politykę. To nie ludzie są dziś dla kolei, ale kolej dla ludzi. Dlatego staramy się wychodzić naprzeciw różnym środowiskom i prezentować im ofertę – mówi przedstawicielka przewoźnika. Wśród grup, które znalazły się w ten sposób na celowniku kolejowego marketingu, wymienia turystów, studentów, sportowców, a także wiernych kościoła katolickiego (w święto Bożego Ciała ŁKA umożliwiła dojazd na procesję do Łowicza i powrót do Łodzi pociągiem z biletem tylko w jedną stronę).

– Piknik krwiodawstwa to jednak impreza niekomercyjna, zorganizowana pro publico bono, nieobarczona elementami reklamowymi. Wpadliśmy na pomysł, by „obudować” akcję zbierania krwi elementami, które wiążą się z bezpiecznym spędzaniem wakacji – zastrzega Kulik. Z medycznego punktu widzenia akcja przyniosła efekt: przed ambulansem Centrum Krwiodawstwa ustawiały się kolejki. Warto też zauważyć, że podobne akcje budują pozytywny wizerunek ŁKA jako przewoźnika społecznie odpowiedzialnego.

Więcej na ten temat przeczytasz w serwisie Transport-Publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5