Wbrew obawom i krótkim terminom udało się sfinalizować postępowanie przetargowe i podpisać umowę na nowe tramwaje dla Wrocławia. Do końca roku poznański Modertrans dostarczy dla MPK sześć częściowo niskopodłogowych tramwajów z opcją na kolejne 16 w nowej perspektywie unijnej. – To kuzyn z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów – mówi Patryk Wild, wiceprezes MPK.
MPK Wrocław, konsumując niewykorzystane fundusze unijne, w marcu br. rzutem na taśmę ogłosił przetarg na dostawę sześciu częściowo niskopodłogowych tramwajów. Pojazdy mają zostać dostarczone do końca roku jeszcze w ramach „starej” perspektywy unijnej na lata 2007-2013 (z dwuletnim okresem rozliczeniowym). Przetarg zawierał też opcję na kolejne 16 tramwajów, które będą mogły zostać dostarczone do końca 2017 r. ze środków nowej perspektywy finansowej.
Jedyną ofertę w przetargu złożyła poznańska firma Modertrans. Krótkie terminy budziły jednak zastrzeżenia Urzędu Zamówień Publicznych. Na szczęście dla Wrocławia kontrola zakończyła się pozytywnym wynikiem, co otworzyło drogę do finalizowania kontraktu. Podpisana dzisiaj umowa opiewa na łączną kwotę blisko 23 milionów złotych netto (z opcją zwiększenia zamówienia do 83 mln zł netto). Część tej sumy stanowi dodatkowe wyposażenie zajezdni.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl