Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Znamy projekt miejskiego planu transportowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Znamy projekt miejskiego planu transportowego
Poprawa częstotliwości, budowa zintegrowanych węzłów i znacząca zmiana układu tras – to główne założenia projektu Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Miasta Łodzi na lata 2014-2025. Z dokumentem zapoznali się na razie radni Doraźnej Komisji łódzkiej Rady Miejskiej ds. Transportu. W marcu rozpoczną się jego konsultacje społeczne.

Zgodnie z zapowiedziami władz miasta plan w wyraźny sposób przyznaje preferencje transportowi szynowemu, głównie miejskim tramwajom. W wybranym ostatecznie spośród trzech opcji wariancie zmiany tras, dobowa praca przewozowa tramwajów wzrasta w porównaniu ze stanem z 2013 r. (sprzed rozpoczęcia przebudowy Trasy W-Z) do 119,8%. Ten sam parametr w odniesieniu do linii autobusowych maleje do 87,9%.

– Tramwaj jest bardziej wydajnym i ekologicznym środkiem transportu, a jednocześnie wymaga większych nakładów inwestycyjnych. Miasto powinno więc maksymalnie wykorzystać istniejącą i powstającą infrastrukturę – mówi jeden z autorów dokumentu, Łukasz Franek z firmy Via Vistula. Dokument zawiera zalecenie tworzenia ,,korytarzy wysokiej jakości obsługi" (arterii komunikacyjnych z częstymi kursami w równych odstępach i z wysoką prędkością komunikacyjną) w oparciu właśnie o linie tramwajowe. W rekomendowanym wariancie przewidziano jednak dwie ,,magistralne" linie autobusowe, pokonujące co ok. 6 min. w szczycie komunikacyjnym trasy łączące północ i południe miasta wzdłuż dróg krajowych nr 1 i 14. Co do zasady, trasy linii autobusowych nie powinny – według twórców planu – pokrywać się z tramwajowymi.

Priorytetem ma być także połączenie Łodzi z innymi ośrodkami w aglomeracji. Dojazd do stolicy regionu ze Zgierza, Ozorkowa, Pabianic, Konstantynowa i Lutomierska mają zapewniać podmiejskie linie tramwajowe. Planiści nie przewidują jednak kierowania ich do centrum miasta (z wyjątkiem linii zgierskiej, której tramwaje mają kończyć bieg na Kurczakach). Tramwaje do Ozorkowa, Konstantynowa i Lutomierska miałyby powrócić po kilkunastu latach na położoną na skraju Śródmieścia pętlę Północną. Niezrozumiałe są też zmiany w numeracji niektórych linii: linię do Zgierza oznaczono jako 44, a do Konstantynowa – 42.

Projekt planu transportowego został przygotowany na zlecenie Zarządu Dróg i Transportu przez konsorcjum krakowskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Miejskiej, International Management Services oraz Via Vistula Franek i Sapoń Spółka Jawna. Cena zapłacona przez zamawiającego za opracowanie dokumentu to 448 690 zł.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5