Fot,. Łukasz Piotrowski, SM42.plPociąg intermodalny pod banderą DB Cargo Polska je
Struktura ładunków przewożonych koleją w pierwszych trzech kwartałach tego roku nie uległa znaczącym zmianom. Wzrosła natomiast masa przewiezionych towarów. W grupie węgiel kamienny, brunatny, ropa naftowa i gaz ziemny wzrost wyniósł prawie 5 mln ton (czyli o 7%)., w grupie rudy metali i pozostałe produkty górnictwa i kopalnictwa – o 7 mln ton (o 17%), a w grupach: towary mieszane, bez spożywczych; towary nieidentyfikowalne; pozostałe towary – prawie o 1,5 mln ton więcej – informuje UTK.
Pierwsze trzy kwartały 2017 r. charakteryzowały się znacznie większymi przewozami w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wpływ na dobre wyniki przewozowe związany był w głównej mierze ze stabilnym wzrostem przewiezionej masy w większości grup ładunków. W dalszym ciągu przewozy grup towarów określanych jako ładunki odgrywają najważniejszą rolę w przewozach towarów na kolei. Łączny udział grup: węgiel kamienny, brunatny, ropa naftowa i gaz ziemny; rudy metali, produkty górnictwa i kopalnictwa; koks, brykiety, produkty rafinacji ropy naftowej w ogólnych wartościach przewozu towarów to ponad 77,6% wg masy (137,2 mln ton) i blisko 70,1% wg pracy przewozowej (28,5 mld ton-km).
Udział poszczególnych grup w ogólnej masie i pracy przewozowej pozostaje zbliżony do tego z analogicznego okresu 2016 r. Jedynie w grupie rudy metali i pozostałe produkty górnictwa i kopalnictwa udział wg masy wzrósł o ponad 1,8 pkt. proc. W innych grupach różnica w udziałach wg masy nie przekroczyła 1 pkt. proc. Większe zmiany w udziałach poszczególnych grup miały miejsce w pracy przewozowej. Tutaj w stosunku do ubiegłego roku największy wzrost udziału został odnotowany dla grupy rudy metali i pozostałe produkty górnictwa i kopalnictwa – 3,1 pkt. proc., a największy spadek miał miejsce w grupie węgiel kamienny, brunatny, ropa naftowa i gaz ziemny (o 2,3 pkt. proc.).
Trzeci kwartał 2017 r. charakteryzował się przewozem wyższym o ponad 4,4 mln ton w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, na co w znaczącej mierze wpływ miał wzrost przewozu towarów z grupy rudy metali i pozostałe produkty górnictwa i kopalnictwa ( więcej o 3, 3 mln ton), zwłaszcza w zakresie przewozu kruszyw, piasku, żwiru i glin (2, 6 mln ton). Wzrost miał miejsce m.in. również w przewozie węgla (0,3 mln ton) , metali, wyrobów metalowe gotowe (z wyłączeniem maszyn i urządzeń) (niecałe 0,4 mln ton) oraz surowców wtórnych (0,2 mln ton).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.